لارستان بزرگترین شهرستان استان و اوز پرجمعیت ترین بخش لارستان

به گزارش پسین اوز و بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن، استان فارس دارای ۲۹ شهرستان، ۱۰۰ شهر، ۸۳ بخش و ۲۰۴ دهستان بوده که ۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۷۴ نفر در آن زندگی می کنند.

بخش اوز را از نگاه آمار بررسی کنیم:

۱- جمعیت لارستان برابر است با ۲۱۳ هزار و ۹۲۰ نفر. ارتفاع آن از سطح دریا ۹۵۰ متر است.

۲-بخش اوز دارای ۴۱ هزار و ۷۳۱ نفر جمعیت است و جمعیت شهر اوز برابر با ۲۰ هزار و ۹۸۷ نفر می باشد.

۳- دهستان بیدشهر دارای ۱۴ هزار و ۸۶۱ نفر و ۲۵ روستا و آبادی که بیدشهر با ۴ هزار و ۵۰۰ نفر پرجمعیت ترین و دشت کوچک با ۴ نفر کم جمعیت ترین روستاهای این دهستان است.

۴- دهستان فیشور دارای ۵ هزار و ۸۸۳ نفر جمعیت و ۷ روستا و آبادی است که فیشور با ۵ هزار و ۴۰۰ نفر پرجمعیت ترین و تلمبه جلال خرم با ۲ نفر کم جمعیت ترین روستای این دهستان است.

۵- بخش اوز پرجمعیت ترین و یکی از بزرگترین و آبادترین بخش های شهرستان لارستان و حتی جنوب فارس است.

۶- تاسیس بخش اوز در سال ۱۳۲۸ خورشیدی به تصویب هیات وزیران رسیده، بخشداری آن قدمت ۷۰ ساله و شهرداری آن قدمت ۶۵ ساله دارد.

 


5 دیدگاه

  1. با تشکر. از جناب خضری بابت. این. اطلاعات در باره. بخش. بزرگ. اوز. اضافه. میکنم که جمعیت بخش. اوز. از ۲. شهرستان. سروستان. وپاسارگاد بیشتر است. وازنظر جمعیت با شهرستانهای. فراشبند. وخنج. و…..هم طراز. است. از طرفی دیگر. جمعیت شهر. اوز. هم. از ۹. مرکز شهرستان در فارس بیشتر است که شهرها شامل. سروستان. ارسنجان. خرامه. سعادت شهر. سپیدان. بوانات. خنج. رستم. مهر می باشند خلاصه بخش. کهن وبزرگ. اوز. سالهاست که. استحقاق. ارتقای به شهرستان. را. دارد اما.تاکنونمطالبه مهم مردم. صبور. وبا فرهنگ اوز. محقق. نشده. است انتظار همه. همشهریان. داخل. وخارج. از اوز از مسولین ومعتمدین اوز پیگیری. واقدام برای. ارتقای اوز است که. امید. می رود با نظر مثبت. دولت. محترم عملی. گردد درحال حاضر قدمت بخشداری ۷۰. سال وشهرداری. اوز. ۶۴. سال می باشد که ازین. نظر از بخشهای قدیم. فارس. وایران. می باشد

  2. همشهری.و. استقرار. ادارات مورد نیاز. مردم

    بخش. اوز. با توجه به اینکه پر جمعیت ترین بخش. منطقه. جنوب فارس. میباشد اما از داشتن. اداران مورد نیاز. مردم مانند. دادگاه. ثبت اسناد. واملاک. ودفتر پلیس ۱۰ و…….محروم. است. ومطالبه. ودرخواست مردم. تا کنون به جایی نرسیده. است ومردم. صبور ان باید. برای کارهای. ثبتی. واداری. خود. به. لار. وگراش. بروند درحالیکه. بخشهای. کوچکتر منطقه.واستان فارس مانند. بیرم. جویم. خفر. زاهد شهر فسا. خست. وکمارج. کازرون. بیضا. در سپیدان و……..همگی دارای. این. ادارات. هستند. وبه مردم. خدمت رستانی. میکنند برای. مردم. اوز. سوال استکه. چرا. این ادارات. در اوز. دایر. نمیشوند

  3. ابراهیم نجم الدینی

    باتاریخ ۱۳۲۸تاسیس بخشداری اوز وهم اکنون که درسال۱۳۹۸خورشیدی هستیم، قدمت آن هفتاد(۷۰)ساله نمی شود؟درگزارش این نشریه،قدمت بخشداری اوز ۶۰ ساله نوشته شده آیا اشتباه چاپی می باشد یا اینکه مبنا محاسباتی به دلیل ۷۰ سال قطعی به ۱۲ ماه نرسیده که اگر هم چنین باشد۶۹ ساله که می شود که به احتمال قوی دراین موضوع غلط یا سهو چاپی می باشد.
    ابراهیم نجم الدینی

  4. محمدعلى از بندر

    از نوشتن این اطلاعات مفید از پسین اوز واستاد خضرى تشکر مى شود

  5. کارمند بیمارستان اوز

    لازم استکه بدانیم شهرستان لارستان تنها از نظر وسعت جغرافیایی ووسعت خاک بزرگترین شهرسنان استان است ولی از نظر جمعیت بعد از شیراز مرودشت جهرم وکازرون در رتبه پنجم قرار دارد با این حال دارای ۶ بخش و۹ شهر میباشد که بخش کهن وبزرگ اوز خودش در حد وقواره یک شهرستان است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد