گرامیداشت نخستین سالگرد شهید سلیمانی

به گزارش پسین اوز، از سوی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان اوز گرامیداشت نخستین سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در مسجد جامع قدیم اوز با شکوه خاص برگزار شد.

پس از تلاوت قرآن توسط پورداود و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، رضائی مجری برنامه گفت: شهادت سلیمانی یک واقعه تاریخی است که از یادها نمی رود. سپس سرگرد فضل اله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان اوز ضمن تشکر از حضور چشمگیر معتمدان، روحانیت و مسئولان که با رعایت فاصله اجتماعی مجلس را آراسته اند گفت: با جرات می توان گفت: که شهید سلیمانی یکی از برجسته ترین شهدای اسلام محسوب می شود. وی افزود: مقام معظم رهبری می فرماید: شهید سلیمانی دارای مکتب و مدرسه است و همه باید در مدرسه این شهید بزرگوار درس آموزی کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اوز در ادامه ویژگی های شخصیت بارز شهید حاج قاسم سلیمانی را برشمرد و گفت: درایت و مدیریت در بحران، امیدآفرینی در مراحل سخت، نوع دوستی، ساده زیستی شهید سلیمانی در زمان حیات و زمان شهادت بود که توانست سیلی محکمی به دشمنان اسلام بویژه آمریکا بزند گرچه حاج قاسم سلیمانی از دست رفت ولی شهید حاج قاسم سلیمانی بدست آمد و پرچم برافراشته وی برفراز مکتب شهید سلیمانی در اهتراز است.

آرزوی وی که توسط پویندگان راه او همچنان ادامه خواهد یافت بیرون راندن آمریکا از منطقه است. دشمن مطمئن باشد که انتقام سخت ملت ایران در راه است و آمریکا و همدستانش پیوسته با ترس زندگی می کنند. سردگرد سلمانپور در پایان اظهار داشت: شهید سلیمانی جانباز بالای ۵۰ درصد بود که شامل حق و حقوق و امتیاز جانبازی می شود. اما وی تمام حقوق و مزایایی خودش را به جانبازان نیازمند هدیه می داد.

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز با اشاره به ایام سوگواری فاطمه(س) و شهادت سپهبد سلیمانی و همرزمش ابومهندس و چهلم شهید فخری زاده گفت: سپبهد شهید سلیمانی نماد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بوده و هست. نه تنها ملت ایران بلکه مظلومان و محرومان دنیا به وی افتخار می کنندو علاوه بر سنی و شیعه سایر ادیان نیز برای او احترام ویژه قائل هستند. شهید سلیمانی عمر بابرکتش را فدای جهان اسلام کرد و در این راه سعادت دنیا و فیض شهادت را کسب کرد.

علی پور افزود: سپهبد شهید سلیمانی سرباز واقعی اسلام بود. وی مجاهد فی سبیل الله بود و حیات و شهادت وی باعث شد تا سوریه، عراق و ایران آزاد باشند و از یوغ داعش پاک کردند.

در پایان دو تمثال شهید سلیمانی و شهید فخری زاده از سوی فرمانداری به فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه اوز اهداء شد سپس حضار پایگاه مقاومت شهید سلیمانی در مسجد جامع قدیم اوز را افتتاح و رحیم رحیمی به عنوان نخستین فرمانده پایگاه معرفی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد