آرد و نان، اشتغال و تنظیم بازار در نشست مسئولان اوز و لار

به گزارش پسین اوز با حضور جمعی از مسئولان ادارات شهرستان های لار و اوز سه موضوع اصلی: ۱- کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با دبیری عبدالمهدی قاسمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان و اوز ۲- موضوع کمیسیون تنظیم بازار و نظارت با دبیری ابراهم ماهوری رئیس اداره صمت شهرستان اوز ۳- موضوع کمیسیون آرد و نان با دبیری هادی سمیعی رئیس کمیسیون آرد و نان شهرستان های لار، گراش و اوز و با حضور مسئولان ادارات، بخشدار مرکزی شهرستان اوز و نماینده اداره تعاون روستائی لارستان به ریاست صفدر منشی معاون فرمانداری شهرستان اوز برگزار شد.

صفدر منشی با قرائت دستور جلسه و قرائت قرآن توسط عبداله معصوم نژاد جلسه را آغاز کرد و هادی سمیعی رئیس کمیسیون آرد و نان شهرستان های لارستان، گراش و اوز گفت: در شهر اوز ۱۰ نانوائی رایانه ای یک و سه نانوائی رایانه ای دو در مرکز شهرستان اوز و ۱۲ نانوائی نوع یک در روستاهای شهرستان اوز وجود دارد که سهم آرد شهر اوز ۹۸ تن نوع اول و ۲۵ تن نوع دوم با جمعیت ۲۰ هزار و ۷۱۵ نفر طبق آمار مرکز آمار ایران اختصاص دارد و روستاهای اوز ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۱۰۹ تن سهمیه دارند.

سمیعی علت کمبود آرد را در تعداد واحدهای شهری دانست. یعنی تعداد واحدهای فعال نانوائی بالاتر از حد استاندارد است. سخنان وی با اعتراض نماینده خبازان (منظریان) مواجه شد. وی در پاسخ گفت: چند نانوائی تعطیل و حتی قبلاً سهمیه آرد بیشتر بوده است ولی اکنون کم شده است. قاسمی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سخنران بعدی بود که اظهار داشت اشتغال تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و دولت به این موضوع ورود کرد و تسهیلات با نرخ مشخص را ارائه داد. در شهرستان های لارستان و اوز از بابت پرداخت تسهیلات کرونا ۲ هزار و ۴۲ شغل ایجاد شد و همچنین دولت بیمه بیکاری پرداخت کرد که در شهرستان اوز ۲۲۰ نفر از این مزایا بهره مند شدند. قاسمی به طرح های کارورزی و مشوق کارآفرینی اشاره و مزایای آن را تشریح کزد. رئیس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی از مسئولان درخواست کرد تا در شهرستان اوز انجمن های کارگری، دفتر کاریابی، دفتر مشاوره کارآفرینی، کانون بازنشستگان و غیره تشکیل گردد.

ابراهیم ماهوری رئیس اداره صمت اوز گفت: ۲۱ تن روغن در شهرستان اوز با بهای مصوبه تنظیم بازار بین مردم توزیع شده است که ۱۶ تن توسط اصناف و ۵ تن توسط فروشگاه زنجیره ای کوروش توزیع شده است. وی از توزیع شکر نیز خبر داد و اظهار داشت شهرک صنعتی درجه ۲ است که باید به درجه بالاتر ارتقاء یابد تا جوابگوی سرمایه گذار باشد. حسین وطن دوست گفت: ۸ واحد تولید مرغ گوشتی داریم و درباره کشتارگاه ققنوس نیز توضیح داد.

عبداله معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه بزودی اتاق اصناف مستقل خواهد شد، گفت: ۱۴۰۰ واحد صنفی فعال در شهرستان داریم و انشاءالله ۱۰ اتحادیه مستقل تشکیل خواهد شد. محمدرضا رضائی مدیر آموزش و پرورش به کمیت، کیفیت و ساعات کاری نانواها اشاره کرد و خواستار ساماندهی شد. آقایاری بخشدار مرکزی درباره کمبود سهمیه آرد در روستاهای کهنه و توحید اشاره کرد و خواستار افزایش سهمیه شد. احمد خضری مدیر پسین اوز از ادغام چند موضوع در جلسه انتقاد کرد و گفت: بهتر بود فقط یک موضوع در جلسه مطرح می شد تا بهتر نتیجه بگیریم که مورد تائید حضار به ویژه معاون فرمانداری قرار گرفت.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد