آموزش مهارت های ارتباطی، سخنرانی و فن بیان

به گزارش پسین اوز، به همت انجمن علمی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مرکز اوز سمینار آموزش مهارت های ارتباطی، سخنرانی و فن بیان با تدریس یوسف علی پور در تالار الزهرای(س) اوز برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی کوتاه اظهار داشت: سخنرانی و فن بیان از نیازهای اساسی امروز است و ارسطو اولین بار آن را بیان کرده است. فروغ هاشمی از برگزار کنندگان سمینار و همیاری دانشگاه پیام نور، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی و تربیتی سپاسگزاری کرد.

یوسف علی پور متخصص و مشاور عالی فن بیان به مدت ۵/۱ ساعت در مورد مهارت های فن بیان به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت برای خوب سخن گفتن باید کسب آموزش کرد. وی با نقل داستان و حکایت تاکید کرد که برای بدست آوردن چیزهای نو و مفید لازم است بسیاری از چیزهای کهنه را از دست بدهیم.

وی هدف از گفت و گو متقاعد ساختن مخاطب دانست. علی پور با بیان این که یک سخنرانی خوب آن است که تاثیرگذار باشد، گفت: ابزارهای کانالهای ارتباطی عبارتند از نگاه مستقیم، لبخند زدن، زبان بدن گشودن و حسن جوئی است و در سخنرانی ابتدا باید از کلیات شروع کرد و به جزئیات پرداخت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد