آیین رونمایی از کتب نویسندگان اوز و تجلیل از چهره فرهنگی

شورای فرهنگ عمومی برگزار کرد: آیین رونمایی از کتب نویسندگان اوز و تجلیل از چهره فرهنگی

شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز در آستانه آغاز بزرگداشت «روز اوز» از ۱۳عنوان کتاب نویسندگان بومی رونمایی و از محمدصدیق پیرزاد تجلیل شد.

به گزارش پسین اوز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز که مجری برنامه هم بود گفت: دستیابی چهار باره عنوان شهر خلاق کتابخوانی در کشور، نشان از توجه مردم این دیار به ادب و فرهنگ است.

فروغ هاشمی افزود: این برنامه استقبال از گشایش آیین بزرگداشت روز اوز است.

فرماندار شهرستان اوز گفت: من خوشحالم که در یک شهرستان فرهنگی خدمت می کنیم. تجلیل از نویسندگان و ادب دوستان و رونمایی از کتب نویسندگان اهل شهرستان اوز این نوید را به ما می دهد که امسال عنوان پایتختی کتاب را کسب کنیم.

محمد محمدی افزود: این برنامه شروع خوبی برای حوزه فرهنگ و کتاب است.

معاون فرهنگی، هنری و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بطور خلاصه گفت: از دیدگاه ما اوز پایتخت کتاب است. مهدی امیدبخش اضافه کرد که: شهرهائی که عنوان پایتختی را قبلا کسب کردند فقط در همان سال فعال بودند. اما شهر اوز ۴ سال بطور مداوم و خستگی ناپذیر برنامه های کتاب و کتابخوانی را ادامه می دهد. وی نشان مفاخر اداره کل ارشاد را به محمدصدیق پیرزاد به پاس یک عمر تلاش فرهنگی اهداء کرد.

شیخ صالح انصاری امام جمعه موقت در این آیین ضمن تجلیل از کتاب و کتابخوانان از محمدصدیق پیرزاد به نیکی یاد کرد و گفت: جهان هستی مظهر ربوبیت خداست و انسان مظهر اولوهیت خداست. وی خداوند را اهل کتاب دانست و کتاب را عظیم ترین یادگاری آدمی قلمداد کرد.

مسعود کراماتی شهردار اوز اظهار داشت: حضور شما مسئولان و فرهنگ وران در این جلسه نشان از اهمیت فرهنگ و ادب در این شهرستان است. وحدت و همبستگی را رمز موفقیت در تمام امور دانست.

محمدصدیق پیرزاد عضو شورای نویسندگان پسین اوز ضمن شرح مختصر از دوران نوجوانی و علاقمندی خود به کتاب و نویسندگی را توضیح داد و اظهار داشت: من در عصر اوز پخته و ورزیده شدم و این نشریه کمتر از دانشگاه نبود.

وی افزود: من متولد ۱۳۰۸ و بازنشسته فرهنگی دارای ۳۰ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش، عضو شورای سرپرستی و نویسندگان عصر و پسین اوز، رئیس هئیت امنای دانشگاه آزاد و دارای یک جلد تالیف به نام واکاوی یادمانده هستم.

در ادامه انس ملتفت، رکسانا کمال نژاد، شریف بازرگانی، آرزو شفائی، بدریه ملکی، بدریه صحرانورد، فائزه رضایی به اختصار صحبت کردند و از کتاب های زیر رونمایی گردید:

۱- پاییز یک زن نوشته بدریه ملکی ۲- نشست های تخصصی در مسائل مدیریت شهری نوشته عبدالجلیل شریفی ۳- بهشت ترجمه رکسانا کمال نژاد ۴- مونوگرافی کوره و پروانه ات می مانم نوشته بدریه صحرانورد ۵-کوچه های شهر آشنا نوشته مهرداد انداچه ۶-راهنمای طراحی معماری بیمارستان، آشنائی با طراحی پارامتریک، نقش نور در معماری فضای درمانی تالیف آرزو شفائی ۷-سازمان بربال هوش تالیف شکوفه زارع ۸-مجموعه داستان های اعتیاد از نگاه من توسط فوزبه توانگر و فائزه رضایی ۹- داستان هایی که کتاب شد تالیف دانش آموزان شهرستان اوز، السا ارژنگ و رمیصا زمانی دو تن از نویسندگان  نیز صحبت کردند و ۱۰ تن ار دانش آموزان نظامی خوانی فردوسی کردند و چند کلیپ نیز به نمایش در آمد.


4 دیدگاه

  1. خدا قوت به نویسندگان وادیبان آیا بهتر نبود در هنگام رونمائی یکنفر نویسنده ویا فرهنگ پرور مانند دکتر رحمانی عزیز یا احمد خضری ویا اهل رسانه بالا بودند ؟ ما همیشه دنبال فرماندار وبخشدار و روسای نظامی وانتظامی هیتیم

    • اونا هم بالا بودن
      تو عکس نیستند
      همه نویسندگان صحبت کردن
      البته برای رسمیت جلسه میگن اینا بیان بالا که شاید درست هم باشه

  2. من در جلسه بودم بسیار طولانی وخسته کننده بود باید خیلی زیباتر برگزار می شد

  3. قابل توجه مسولین در اوز

    متاسفانه عده ای هستند در همه جلسات حضور دارند حالا این جلسات فرهنگی اقتصادی اجتماعی. دینی ویا هر عنوانی داشته باشد این حضرات در راس آموزند برای مردم حضور این قبیل افراد خسته کننده شده است باید فکری به حال اوز بشود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد