ارتقاء درجه بیمارستان امیدوار نتیجه تلاش کارکنان جوان و خیرین

به گزارش پسین اوز، دکتر محمدهادی شمسائی رئیس بیمارستان امیدوار اوز و معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی لارستان گفت: در طی سه سال همت و تلاش همکاران و حمایت نیکوکاران توانستیم درجه بیمارستان امیدوار را از درجه دو به درجه یک ارتقاء دهیم.

دکتر شمسائی با اعلام این خبر افزود: قبلاً درجه بندی بیمارستان ها یک ساله بود که از امسال مدت آن به دو سال تغییر یافته است. مدتی بود که ارزیابی و اعتبار سنجی بیمارستان ها به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد که پس از ارائه موارد و ضوابط از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خانم غیاثی از تهران به عنوان ارزیاب به جهت راستی آزمائی به اوز آمده و خوشبختانه با کسب امتیازات لازم بیمارستان امیدوار برای مدت ۲ سال به درجه یک ارتقاء یافت.

دکتر شمسائی این ارتقاء را به کارکنان بیمارستان، خیرین و موسسات خیریه بیمارستان و سلمان فارسی و مردم شریف اوز تبریک گفت. رئیس بیمارستان امیدوار اظهار داشت: امتیازات اعتبار بخشی و ارتقاء بیمارستان به درجه یک از چند جنبه قابل تعمق و بررسی است: ۱- بعد روانی که برای کارکنان و مراجعان آرامش بخش و اعتماد به نفس می آورد. ۲- بعد مالی که از نظر هزینه های هتلینگ و تعرفه برای خدمات، مبالغ بالاتری کسب شده و درآمد بیمارستان افزایش می یابد. البته مقدار کمی بر دوش مردم است چون بیمه هزینه ها را پرداخت می کند.

بیمارستان و تیم اعتبار بخشی از جمله وحید علمدار مدیر بیمارستان، خانم ها فرجی، زاهدیان، کریمی، جعفری و آقایان: حلاجی، رحیمی و همه پرستاران، بهیاران، ماماها و کادر خدمات و تک تک اعضای اداری، درمانی و بهداشتی بیمارستان، اعضاء هیات امنا و یادی از مرحوم عبدالحمید نامور می شود و افزود: موسسه خیریه سلمان فارسی، موسسه خیریه بیمارستان و همه نیکوکاران بی ادعا و دانشکده علوم پزشکی لارستان، نماینده مردم در مجلس و فرماندار که در این رابطه ما را یاری داده و باعث ارتقاء درجه بیمارستان شدند، تشکر می شود. خیرین و دانشکده در اهداء دستگاه های مختلف بیمارستان مشارکت داشتند که سپاسگزاری می شود. دکتر شمسائی دستگاه ها و امکانات رفاهی درمانی و غیره را نام برد و گفت: لوله کشی دستگاه اکسیژن ساز که در حال انجام است، ساخت اقامتگاه همراه بیمار و خرید تخت برقی و دستگاه C.R و دستگاه OPG و غیره را برجسته نامید.

در ادامه جلسه وحید علمدار مدیر بیمارستان با ارائه چگونگی روند اعتبار بخشی بیمارستان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ امتیاز ارزیابی بیمارستان امیدوار ۶۷/۵۶ بوده که در سال جاری امتیاز اعتبار بخشی بیمارستان به ۹۶/۶۴ رسید و ۲/۱۴ درصد افزایش یافت و چون حداقل امتیاز بیمارستان درجه یک عدد ۶۰  است بنابراین بیمارستان اوز به درجه یک ارتقاء یافت.

علمدار بیشترین امتیاز را در بخش مدیریت و رهبری بیمارستان و افزایش ۵۴ درصدی نسبت به قبل دانست. وی افزود: در همه قسمت ها افزایش داشته ایم بجز قسمت مراقبت درمان یعنی درمان سرپائی بیماران بود که ۵ درصد کاهش بوده. علمدار با اشاره به نیازمندیهای بیمارستان گفت: درصدد تهیه دستگاه های ماموگرافی دیجیتال و غربال سرطان، سی تی اسکن و غیره هستیم.

ابراهیم احمدی مدیر پیام اوز در این گفتگو از علاقمندی مردم برای کسب اطلاعات بیشتر صحبت کرد و گفت: خدمات تخصصی پزشکان در روز و ساعت کم است و اعزام بیماران به شهرهای هم جوار زیاد است. چرا پزشکان ارتوپد و جراحی عمومی کم است؟ دکتر شمسائی گفت: اعزام در گذشته به دلیل نبود دستگاه رادیولوژی و متخصص در بیمارستان، زیاد بوده است که اکنون متخصص و دستگاه داریم و اعزام ها کمتر شده است و اعزام های کنونی به دلیل نداشتن دستگاه سی تی اسکن است و امیدواریم به زودی این دستگاه را کسب کنیم. البته کمبود پزشک جراح عمومی هم داریم. چون به دلیل کمبود جراح در لار، جراح اوز در لار هم فعالیت دارد که ان شاءالله این مشکل هم برطرف می شود و ساعت حضور متخصصان را نیز افزایش خواهیم داد و هفته ای یک بار نیز دکتر عطار متخصص ارتوپد در خدمت مردم است.

احمد خضری مدیر پسین اوز با سه پرسش: ۱- چرا دستگاه MRI در بیمارستان وجود ندارد؟ آیا تلاش برای مجهز کردن بیمارستان به MRI انجام می شود؟ ۲- رئیس بیمارستان، معاون درمان دانشکده لارستان هم هست و مسلماً مطب و عمل هم دارید آیا این موضوع چالش برانگیز نیست؟ ۳- آیا ارتقاء درجه بیمارستان باعث جذب اعتبارات بیشتر نسبت به بیمارستان های درجه ۲ می شود؟

دکتر شمسائی پاسخ داد برای نصب دستگاه MRI در بیمارستان ها، شرایط و ضوابط خاصی وجود دارد که شامل اوز نمی شود فعلاً نیاز ما به دستگاه سی تی اسکن خیلی بیشتر است. از طرفی هزینه نگهداری دستگاه های سی تی اسکن و MRI باید از درآمد بیمارستان تامین شود و هزینه بسیار بالاست که فعلاً از عهده بیمارستان بر نمی آید که البته می توان با کمک خیرین این نقص را برطرف کرد. در مورد پرسش دوم دکتر شمسائی گفت: اگر صبح ها نیستم بسیاری از اوقات شب در بیمارستان حضور دارم و پنجشنبه ها نیز کامل در اوز هستم علاوه بر آن در غیاب من دکتر حشمتی به اتفاق وحید علمدار به خوبی بیمارستان را اداره می کنند و مشکلی نیست. مع الوصف در صدد انتصاب رئیس جدید بیمارستان هستیم. از زحمات دکتر حشمتی و علمدار و سایر پرسنل نیز سپاسگزارم.

و در پاسخ پرسش سوم باید گفت: که تفاوتی در اختصاص بودجه به بیمارستان های درجه یک و دو وجود ندارد. ولی هزینه هتلینگ بالا رفته و درآمد بیمارستان افزایش می یابد. حمیرا نامدار گفت: چرا بیشتر پزشکان ما طرحی هستند؟ دکتر در پاسخ گفت: آرزوی ماست که دارای پزشکان بومی و ثابت باشیم ولی فعلاً امکان پذیر نیست و طرح یک فرایند اجباری است و باید از آن بهره برد. برای ادامه کار پزشک در محل ۲ موضوع وجود دارد. ۱- جذابیت مالی ۲- امکانات رفاهی شهر محل خدمت اگر ما مرکز خصوصی داشتیم این مشکلات کمتر بود.

در پایان نشست به تقاضای خضری مدیر مسئول پسین اوز دکتر شمسائی گفت: خشکی چشم ، تهدیدی برای بینائی در منطقه است و مردم باید کمتر از موبایل، تبلیت، لب تاپ و تلویزین استفاده کنند و با قطره اشک مصنوعی و پرهیز از آفتاب چشم را از خشکی نجات دهند.

در این گفتگو مدیران مسئول پسین و پیام اوز از سوی بیمارستان دعوت شده بودند و بنا به تقاضای مدیران مقرر شد به زودی نشست مطبوعاتی با مدیران رشا برقرار گردد.


7 دیدگاه

  1. با سلام و خدا قوت تمامی پرسنل اعم از پزشکان و متخصصین و نیز تمامی پرستاران و کادر اداری و پشتیبانی بیمارستان امیدوار اوز چند مساله حائز اهمیت است ۱.بعد ۴سال حدودا ما به زمان گذشته که درجه یک بوده رسیده ایم درثانی بعد این همه هزینه ها جهت خرید و بهسازیو..چه از درآمد ها بیمارستان و مبالغی هم از هیات امنا محترم و خیرین نتیجه و نمره ۶۵خیلی هم بالا نیست ۲.این نتیجه هشداری است که باید به این نتیجه برسیم علی رغم تلاشها به شرایط عالی نرسیده ایم و اگر در ارزشیابی و اعتبار سنجی گذشته تنها یک کارشناس تغذیه داشتیم شاید این مشکلات و درجه دو نبودیم متاسفانه طی گفتگو و مصاحبه سوالها خوب نشده که چرا ریاست بیمارستان علی رغم داشتن اشخاص توانمند و پزشکان توانمند امثال دکتر صباغی و دکتر حیدری پیشنهاد مسولیت نمیدن و در ثانی چرا دکتر شمسایی بیماران را در بیمارستان ویزیت نمی نماید و لی این سختگیری برای الباقی متخصصان اعمال میکند ..گرچه باید از مدیریت سابق بیمارستان دکتر عاقل و خصوصا آقای مبشری بعنوان مدیر سابق بیمارستان امیدوار اوز و مسول اعتبار سنجی دانشکده علوم پزشکی لارستان که تاثیر بسزایی در ارتقا داشتن یاد کنیم…..امیدواریم هر چه سریعتر با تفاهم و همدلی مسئولین و معتمدین جهت مجوز بیمارستان راهپیما و انتقال به آن بیمارستان هموار شود تا بیمارستان در شان شهرستان اوز داشته باشیم

  2. با سلام و خدا قوت تمامی پرسنل اعم از پزشکان و متخصصین و نیز تمامی پرستاران و کادر اداری و پشتیبانی بیمارستان امیدوار اوز چند مساله حائز اهمیت است ۱.بعد ۴سال حدودا ما به زمان گذشته که درجه یک بوده رسیده ایم درثانی بعد این همه هزینه ها جهت خرید و بهسازیو..چه از درآمد ها بیمارستان و مبالغی هم از هیات امنا محترم و خیرین نتیجه و نمره ۶۵خیلی هم بالا نیست ۲.این نتیجه هشداری است که باید به این نتیجه برسیم علی رغم تلاشها به شرایط عالی نرسیده ایم و اگر در ارزشیابی و اعتبار سنجی گذشته تنها یک کارشناس تغذیه داشتیم شاید این مشکلات و درجه دو نبودیم متاسفانه طی گفتگو و مصاحبه سوالها خوب نشده که چرا ریاست بیمارستان علی رغم داشتن اشخاص توانمند و پزشکان توانمند امثال دکتر صباغی و دکتر حیدری اجازه نمیدن و در ثانی چرا دکتر شمسایی بیماران را در بیمارستان ویزیت نمی نماید و لی این سختگیری برای الباقی متخصصان اعمال میکند ..گرچه باید از مدیریت سابق بیمارستان دکتر عاقل و خصوصا آقای مبشری بعنوان مدیر سابق بیمارستان امیدوار اوز و مسول اعتبار سنجی دانشکده که تاثیر بسزایی در ارتقا داشتن یاد کنیم…

  3. کارمند بیمارستان

    باز گشت بیمارستان با سابقه اوز به درجه یک مایه دلگرمی است اما این بیمارستان به علت عدم تجهیزات وامکانات کافی محلی شده برای فرستادن ییماران به گراش ولار ودر اثر نداشتن بخش مراقبت های ویژه icu بیماران سخت احوال را به شهرهای مجاور حواله میدهند این کار باعث میشود که روند درمان دراین بیمارستان کامل نباشد ودرامد رابی واعتبار وبودجه بیپارستان اوز هم کم شود لذا مسولان محلی وشبکه بهداشت ودرمان اوز باید پیگیر تاسیس بخش icu در اوز باشند تا این بیمارستان قدیمی از حالت امدادی خارج شود

  4. تنها راه پیشرفت حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز مستقل شدن شبکه بهداشت و درمان اوز است تا زمانی که زیر نظر استان فارس نباشیم امیدی به پیشرفت نداریم.

  5. با سلام و خدا قوت به تمامی پرسنل درمانی، پشتیانی و پزشکان زحمتکش بیمارستان،کسب رتبه درجه یک اعتبار بخشی،خبر بسیار خوب و مسرت بخشی بود که میشد بشنوییم،این خبر باعت افتخار همشهریان شد،باید یک خدا قوت حسابی به تیم مدیریتی،با تجربه،حاذق و جوان بیمارستان داد چرا که دلیل اصلی کسب مجدد رتبه ی یک به خاطر همت والا و سخت کوشی این عزیزان بوده،این موصوع بر هیچ کس پوشیده نیس،همه ی ما خوب میدانیم که در این شرایط بد اقتصادی و شیوع بیماری کرونا اگر مدیریت خوب این عزیزان نبود هرگز و هرگز به این رتبه دست پیدا نمیکردیم،در این دورانی که هرروز دستور العمل های وزارت بهداشت مداوم در حال تغییر است هیچ وقت نمیتوان امروز را با دیروز مقایسه کرد چ برسد که شرایط کنونی با چهار سال پیش و سنجه های قدیمی مقایسه کنیم،این کار اساسا اشتباه و غلط است،دستور العمل
    های جدید زمین تا اسمان با گذشته فرق دارد و به طبع هزینه ها و بازسازی های بیشتری لازم بود تا این سنجه ها محقق شود، اگر همین امسال را با سال های گذشته مقایسه کنیم کاملا مشخص هست که تغییراتی شایانی در بیمارستان ایجاد شده، متاسفانه همیشه یاد گرفتیم که انتقاد منفی کنیم و نیمه ی خالی لیوان رو ببینیم،چرا قدردان پرسنل زحمتکش نباشیم که در شرایط سخت ساعات ها ماسک بر دهان دارن چرا دست یکایک خیرین رانبوسیم که در راه خدا و پیشرفت شهرستان مال خود را انفاق میکند،چرا به بیمارستان شهر خود نبالیم که درجه یک شده،واقعا چرا؟!؟!؟ من به عنوان شهروند شهرستان اوز و کسی که بارها و بار ها برای بیماری های مختلف در بیمارستان بستری شدم به عینه تغییرات چشمگیر بیمارستان و تلاش های پرسنل رو مشاهده کردم و بسیار خرسند شدم که بیمارستان به دست خوب افرادی مدیریت میشود، در ضمن ارزیابان اعتبار بخشی از استان و شیراز اماده بودند و هیچ گونه تعارف برای لحاظ و کسر نمره نداشتن،و مثل روز روشن است که کسب این رتبه ی با ارزش ناشی از همدلی خیرین و کادر بیمارستان است نه مهربانی و دلسوزی ارزیاب، بیمارستان اوز هچنان باید پیشرفت کنند تا به هدف عالی خود برسد،اما نه با تخریب و دلسردی….. کاش و فقط کااش همانطور که کادر بیمارستان برای کسب این رتبه تلاش کردند ما هم قدردان زحمات خوب دکتر شمسایی،اقای علمدار و پرسنل بیمارستان بودیم….

  6. باز گشت به دررجه قبلی بیمارستان قابل تقدیر است ولی بیمارستان قدیمی وبا سابقه اوز محلی شده برای فرستادن بیماران به لار وگراش زیرا امکانات وتجهیزات مدرن ندارد واین مکان به بیمارستان امدادی تبدیل شده است که مردم انرا خوب احساس میکنند

  7. با سلام و خداقوت ویژه خدمت همه پرسنل بیمارستان اعم از اداری و پشتیبان و درمانی و خدا قوت ویژه به دکتر شمسایی و آقای علمدار جهت تمام زحمات. مسلما تغییر درجه به هر دلیلی کاری دشوار است و نیازمند تلاش زیاد است و بهترین خبری بود ک میتوانستیم بشنویم. امیدواریم شاهد موفقیت های بیشتر عزیزان باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد