از بافت قدیم، خانه های سوادگر، بهروزیان و زرنگار بازدید شد

توسط مسئولین شرکت بازآفرینی شهری کشور:

از بافت قدیم، خانه های سوادگر، بهروزیان و زرنگار بازدید شد

به گزارش پسین اوز عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری کشور به اتفاق مدیرکل این شرکت وابسته به وزارت راه و شهرسازی به همراه مهندس محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، مهندس مهرابی رئیس اداره شهرسازی، آتش فراز بخشدار، هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کراماتی شهردار، عسکری رئیس شورای اسلامی شهر اوز، خضری دبیر انجمن میراث فرهنگی، سروان دری فرمانده نیروی انتظامی، شاحسنی معاون آموزش و پرورش ، مدیرمسئول و نمایندگان نشریات پیام اوز و پسین اوز از خانه های تاریخی سوداگر، بهروزیان و زرنگار بازدید کردند.

دکتر مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت باز آفرینی شهری کشور گفت: من با فارس قرابت فرهنگی دارم و  فکر نمی کردم چنین مکان ارزشمندی در جنوب فارس وجود داشته باشد. موزه اوز، موزه مردم شناسی نیست بلکه موزه مردمی است. جوانان و مردم با عشق و علاقه خارج از ضوابط ادارای و در موزه خدمت می کنند. سوم این که این موزه در بافت قدیم شهر و در محله مسجد شیخ قرار دارد. علاوه بر موزه باید کوی مسجد شیخ را به عنوان موزه مطرح سازیم، موزه حالت قدیم را از دست داده است چون موزه علاوه بر قدمت باید رفتار و یژگی های کنونی مردم را نیز آن نشان دهد بر روی این موزه زیبا باید تبلیغات بیشتری صورت گیرد.

مشروح بازدید وی در شماره آینده پسین اوز درج خواهد شد. گفتنی است که فروغ هاشمی به طور کامل قسمت های مختلف موزه مردم شناسی اوز را تشریح کرد. مهندس محمد جمور مدیرکل ستاد و بازآفرینی شهری کشور نیز اظهار داشت که بسیار خوشحالم که برای اولین بار به اوز آمده و این شهر زیبا و موزه ارزشمند را ملاحظه می کنم. سعی می کنیم در بافت تاریخی شهر اوز با مشاوره با شهردار نسبت به بازآفرینی بافت های قدیمی ناکارآمد اقدام کنیم.

هیات بازدید کننده به خانه تاریخی بهروزیان و هتل رستوران سنتی نریمان رفته و ضمن بازدید و استماع گزارش لیلا عزیزیان مدیر هتل شام را در آن مکان صرف کرده و از برکه های ملامحمد و حاج قنبر، خانه فرهنگ واقع در سرای زرنگار نیز بازدید و اعلام شد که در جای جای شهر اوز نشان ازآثار تاریخ وجود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد