افتتاح و کلنگ زنی طرح های هفته دولت در شهرستان اوز

 به گزارش پسین اوز، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و به صورت نمادین چهار طرح در شهر کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری رسید. امام جمعه، فرماندار، معاون، بخشدار مرکزی، شهردار، مدیر دفتر نماینده مجلس، رئیس شورای شهر و شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی، روسای ادارات و گروهی از مردم در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹ با تجمع در فرمانداری ابتدا به آرامگاه شهدای گمنام رفته و نسبت به آنان ادای احترام شد. سپس در گلزار شهدای اوز، قبور شهدا را عطرافشانی و گلباران کردند.

 در تل بحر (تمب بحر) واقع در جنوب غربی اوز مسئولان کلنگ یک پارک جنگلی را به مساحت ۵۰ هکتار در بهترین نقطه این تل به زمین زدند و مقرر شد با همکاری اداره منابع طبیعی و خیرین تعداد یکهزار اصله درخت در آن کاشته شود.

منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان هنگام کلنگ‌زنی گفت: پارک جنگلی اوز به صورت مشارکتی شکل گرفته و چشم انداز زیبائی را برای شهرستان و استفاده مردم اوز به وجود خواهد آورد. علی اصغر علی پور فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان در این آیین اظهار داشت: یکی از درخواست‌های مردم ایجاد پارک ها و فضاهای سبز بود که با همت شهرداری و گروه پیگیری شهرام اخترشمار، طیبه نامی، سهراب زرنگار، ایزدی، حیدری، فرزاد شریفی و همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان امروز این مهم صورت می‌پذیرد.

علی پور افزود: با نصب ۴ تانکر ۲۵ هزار لیتری آب برای درختان به صورت قطره ای تامین می شود. شریفی مدیر دفتر نماینده گفت: به یادمان شهیدان صالحی زاده و کمال یک هزار اصله درخت از طرف حسین‌زاده نماینده مجلس کاشته می‌شود.

 طرح بعدی پروژه والد و کودک آرش فروغی بود که در پارک بهجت ساخته می شود مساحت این طرح بالغ بر ۷۲ مترمربع است که ۱۲۰ میلیون تومان آن توسط محمد فروغی به یادمان فرزندش آرش فروغی تامین و پرداخت شده است و ۱۸۰ میلیون تومان نیز توسط شهرداری تامین خواهد شد که جمعاً ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

سومین طرح بلوار وحدت در ابتدای جاده بلوک بیدشهر بود که شهردار گفت: این محور دارای چهار باند است که دو باند آن تندرو و ۲ باند آن کندرو می باشد. مسعود کرامتی افزود: طول بلوار ۵۰۰ متر و عرض آن ۷۰۰ متر که با هزینه‌ای معادل دو و نیم میلیارد تومان ساخته می شود. آخرین طرحی که توسط مسئولان افتتاح شد سردرب دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز بود که رئیس دانشگاه آزاد اوز طول آن را ۲۶  و عرض را ۴ و ارتفاع آن را ۸ متر اعلام کرد و گفت: طراح این سردرب خانم مهندس سحر علوی است. عبدالعزیز خضری افزود: این طرح در آبان ۹۸ آغاز و شهریور ۹۹ به پایان رسیده است که جا دارد از فریدون نامی، مصطفی احراری، محسن مهرآوران سپاسگزاری کرد. خضری هزینه سردرب را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پیمانکار، ناظر، طراح و غیره هزینه ای از دانشگاه دریافت نکرده اند وگرنه مبلغ هزینه افزون بر یک میلیارد ریال می شد.

سپس همگی در تالار فردوسی دانشگاه آزاد (خیریه عبدالقادر فقیهی) تجمع و عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری گفت: راه و روش شهیدان می تواند الگو و راهبرد ما در جامعه باشد. وی هفته دولت را نیز گرامی داشت. رئیس دانشگاه آزاد کلنگ‌زنی پارک جنگلی را تحولی در منطقه دانست و گفت: باید بر روی فضای سبز سرمایه گذاری شود همچنان که در دانشگاه آزاد مزرعه کاکتوس وجود دارد و ساخت پارک تفریحی برای عموم نیز جزء برنامه دانشگاه است.

وی از مسئولان درخواست کرد تا نسبت به اصحاب رسانه الطاف بیشتری داشته باشند. خضری در پایان اظهار داشت: دانشگاه آزاد نه تنها مکان علمی و آموزشی است بلکه یک مکان شاد و رفاهی برای عموم است. تاسیس سینما و آمفی تئاتر و پارک و غیره از جمله این برنامه‌هاست. در ادامه جلسه جعفر راستگو رئیس شورای شهر و شهرستان ضمن تمجید از طرح‌های کلنگ زنی و افتتاح شده امروز گفت: این دانشگاه به سختی درست شده است. خیرین و به ویژه هیئت امنا زیاد زحمت کشیدند. سه طرح شهرداری که امروز کلنگ‌زنی شد توسط شورای برنامه‌ریزی شده است. فرماندار نیز ضمن اشاره به ایام سوگواری گفت: اگر امروز چیزی به نام دین و اسلام باقی مانده است در اثر شهادت امام حسین علیه السلام بوده و سالار شهیدان احیا کننده امر به معروف و نهی از منکر در جهان است.

علی اصغر علی پور با تبریک روز کارمند به همکاران و روسای ادارات شهرستان گفت: من خالصانه و بدون منت در خدمت مردم هستم. در هفته دولت ۱۳ طرح با اعتباری معادل ۱۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مردمی افتتاح یا کلنگ شده است که ۱۰ میلیارد ریال سهم دولت و ۴ میلیارد ریال سهم خیرین بوده است. وی برای برطرف شدن مشکل آب گفت: ظرف یک ماه آینده موتور پمپاژ آب در ایستگاه گراش تقویت می‌شود و آب در  اولویت است و می باید لوله گراش – اوز تعویض شود. علی پور با اشاره به راه اظهار داشت: گردنه صحرا حذف و جاده دوبانده می‌شود. فرماندار در بخشی از سخنانش به امنیت و وحدت اشاره کرد و گفت: من به عنوان فرماندار و رئیس شورای امنیت با هر کس و هر نهادی که بخواهد به وحدت و امنیت منطقه خدشه وارد سازد برخورد جدی می‌کنم. شهرستان اوز دارای توانمندی های فراوان است که با بهره‌برداری از آنها به توسعه و پیشرفت تعامل خواهیم شد.


3 دیدگاه

  1. خیلی جالب بود که در ایام هفته دولت چند تا اداره مورد نیاز مردم در شهرستان اوز مستقر میشدند

  2. مکان پارک دقیقا کجا میشه؟

  3. ادارات مهم. مورد تقاضای مردم اوز

    ادارات مهم ومورد نیاز. مردم. اوز عباتند از. ثبت اسناد. واملاک. منابع طبیعی. اداره. صمت. واتاق اصناف. مستقل. ودفتر خدماتی پلیس + ۱۰ که مسولان محترم. باید سخت. پیگیر. تاسیس ان. باشند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد