دومین موزه شهرستان اوز مجوز تاسیس گرفت

مجوز رسمی موزه بازرگانان اوز، دومین موزه شهرستان اوز صادر گردید.

پس از دو سال پیگیری مستمر، در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ و در هفته دولت از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجوز موزه بازرگانان شهرستان اوز به نام مینا بازرگانی و شریف بازرگانی صادر گردید. 

 در این موزه، اسناد تجاری تجار اوزی که سال ها پیش در کشورهای هندوستان، کویت، قطر، امارات، بحرین و…، شهرهای بندرعباس، شیراز، کرمان، یزد، میناب و…  به داد و ستد می پرداخته اند، نگهداری می شود . 

علاوه بر این اسناد، در این موزه، اوراق مالی، گذرنامه، مهر، لوازم دفتری تجار، دفاتر حسابداری با خطوط سیاقی، اسباب‌ توزین تجارتخانه ها، تمبر و اسکناس و سکه های کشورهای مختلف، سکه های قدیمی و نامه ها و عکس های تجار و … نگهداری می گردد. 

با تشکر از خاندان مرحوم محمد صالح بدری که عمارت تاریخی با قدمت یک صد ساله خود را در اختیار موزه بازرگانان اوز گذاشته اند.  

این موزه به زودی طی مراسمی افتتاح می گردد.

از تمامی علاقمندان به این امر دعوت می گردد اشیا و اسنادی که مرتبط با موزه بازرگانان اوز می باشد به موزه اهدا نمایند .


3 دیدگاه

  1. اطلاعاتی در مورد موزه های شخصی

    موزه ها در شهرستانها ومناطق به دو صورت دولتی وشخصی هستند موره های اوز شخصی ومتعلق به افراد هستند وطبعا اشیا ومطعلقات انها هم از نظر حقوقی متعلق به صاحبان موزه می باشد کسانی که علاقه مند باشند بازهم میتوانند در سایر زمینه ها موزه شخصی دایر نمایند مانند موزه سنگ معدنی موره ابشناسی و غیره و…….. موفق باشید

  2. محل موزه جدید اوز

    محل این موره در محله لردگاه بکی از محله های قدیمی اوز است ومنزل مرحوم بدری در انجا قرار دارد

  3. شريف بازرگاني

    با سلام و تشکر از ابراز محبت همه دوستان
    کلیه اقلامی که به موزه اوز ( چه موزه مردم شناسی اوز و چه موزه بازرگانان اوز ) از ابتدا یعنی از ۱۰ سال قبل تا کنون اهدا شده ، مال مردم اوز بوده و خواهد بود و از اوز به هیچ وجه نه خارج می شود و نه فروخته می شود و جزو اموال همه مردم است . ما از کلمه وقف هم استفاده نمی کنیم چون ممکن است اوقاف از این کلمه استفاده کند . حفظ امانت مردم در موزه های اوز یکی از اهداف ماست .
    ضمنا از تمامی این اشیا عکسبرداری شده و نام اهدا کننده هر شی ثبت می شود و در سامانه وزارت میراث فرهنگی به نام موزه مردم شناسی اوز و موزه بازرگانان ثبت می گردد .
    خداوند را شاکریم که این اعتماد متقابل بین تمام شهروندان و مسئولین موزه های اوز به وجود آمده و مردم با جان و دل و رضایت کامل اشیا،و اسناد و کتب خود را به موزه اهدا می کنند تا در معرض دید مردم قرار گیرد . ضمنا موزه اوزتحت مدیریت اینجانب و نظارت کامل هیئت امنای موزه اداره می گردد .
    با تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد