افتتاح کتابخانه تخصصی فهیمه ملائی موزه مردم شناسی

به گزارش پسین اوز، در بامداد آخرین روز حضور علی اصغر سید آبادی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه تخصصی این موزه در« سه دَری» قسمت شرقی خانه سوداگر به یادمان جوان ناکام فهیمه ملائی مدیر داخلی موزه مردم شناسی افتتاح شد.

ابتدا مدیر موزه مردم شناسی، گزارش اجمالی درباره موزه را ارائه داد وگفت: امروز کتابخانه فهیمه در زمینه های تاریخی و فرهنگ و آداب و رسوم، افتتاح می شود. و از مدیرکل تقاضای مساعدت کرد.

شریف بازرگانی در پایان اظهار داشت: این موزه دارای کافه کتاب نیز می باشد. وی  برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در موزه را اعلام کرد و گفت:بسیاری از کهنسالان در این برنامه  به قصه گوئی می پردازند.   وی گفت که: این برنامه به پایداری هویت فرهنگی اوز کمک می کند. پس از آن دانش آموزان کلاس های دوم و پنجم مجتمع آفرینش به قصه های رابعه هرمی و حلیمه جنیدی که به گویش محلی چهار قصه کوتاه را برای بچه ها نقل کردند.  گوش داده و علی اصغر سیدآبادی، شیخ صالح انصاری و مسعود کراماتی شهردار، آتش فراز بخشدار، محمدمهدی یونسی نائب رئیس شورا و علی اکبر عرب شیبانی رئیس اداره ارشاد شهرستان آباده این ابتکار را ستوده و گفتند فولکور و فرهنگ مردم می تواند نمایانگر آداب و رفتار اجتماعی هر شهر باشد و در فرهنگ کتابخوانی نیز موثر است.

در این آئین آیدا مختاری دانش آموز مدرسه نیز با لباس محلی به شعر خوانی پرداخت و مهمانان صبحانه محلی شامل: بالاتاوه، حلوا، نخود، بلالوط و تخم مرغ و...که در همان زمان توسط بانوان هنرمند اوز در موزه تهیه شده بود صرف کرده و روز خوبی را در تاریخ فرهنگ عامه به جای گذاشتند. 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد