افتتاح ۱۰ طرح با اعتباری معادل ۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در اوز

به گزارش پسین اوز، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت صبح امروز با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان و تعدادی از مسئولان شهرستان، بخشدار، شهردار و معتمدین شهر و روستاها ۱۰ طرح عمرانی با اعتباری معادل ۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در بخش اوز مورد بهره برداری قرار گرفت.

بلوار دانشجو و میدان نیایش در دانشگاه آزاد اسلامی اوز اولین طرحی بود که در بامداد آغاز هفته دولت در بخش اوز افتتاح شد. رئیس دانشگاه طی سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت: دانشگاه آزاد اوز نماد تعامل مردم و مسئولان است.

عبدالعزیز خضری افزود: المان میدان نشانه همبستگی مردم و مسئولان است. وی از ساخت بلوار و بوستان طبیعت در آینده نزدیک خبر داد و از مسئولان تقاضا کرد تا فیبرنوری برای مخابرات و تلفن دانشگاه تامین گردد. در این آئین بخشدار نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: هزینه امسال طرح های هفته دولت ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است که ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان سهم دولت و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین پرداخت شده است. مهندس احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیز گفت: خوشحالم که اولین روز هفته دولت در شهر و بخش فرهنگی اوز آغاز می شود. وی افزود در لارستان ۸۶ طرح با هزینه ای معادل ۲۶۸ میلیارد تومان کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

طاهری دانشگاه آزاد را نماد توسعه شهر و بخش اوز دانست و گفت: مشارکت مردم بخش اوز یک نعمت است. در پایان بلوار دانشجو به طول ۱۲۰ و عرض ۳۰ متر با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان که نصف آن را عبدالعزیز ملکی به یادمان پدر مرحومش محمدامین ملکی (قوام) و نصف دیگر از محل اعتبارات دانشگاه پرداخت شده است و میدان نیایش نیز با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان از محل خیریه برادران بارور به قطر ۱۵ متر به بهره برداری رسید.

سپس روکش آسفالت و تعویض و بهسازی تک لبه های بلوار ابوذر غفاری افتتاح شد که مسعود کراماتی شهردار اوز اظهار داشت: ۴۸۶ میلیون تومان هزینه قیر شده و ۶۸۶ میلیون تومان هزینه کل بهسازی گردیده است که هزینه قیر توسط اداره راه و شهرسازی تامین و پرداخت شده است.

این طرح نیاز به خط کشی و فضای سبز نیز دارد. شهردار همچنین گفت: کشتارگاه دام مجهز به دستگاه های پیشرفته شده و فاز دوم پارک حاشیه ای و سیل بند هم آماده بهره برداری است. انتظار داریم در شهر اوز کمیته حفاری تشکیل تا از کندن و تخریب آسفالت خیابان ها جلوگیری شود. بلوار ابوذر غفاری یک هزار و ۳۵۰ متر طول و هر باند ۹ متر عرض داشته و سه هزار و ۷۰۰ متر مکعب لبه دارد و ۴۰ هزار متر نیز آسفالت شده و ۱۳ میلیارد ریال هزینه این سه طرح شده است. هیات افتتاح کننده به روستاهای گلار، هود و بیدشهر عزیمت و بلوار ورودی و پایه چراغ های روشنائی را افتتاح کردند.

در گلار یک کیلومتر بلوار زیبا که زیرسازی آن توسط نیکوکاران و آسفالت آن را اداره راه و شهرسازی اوز و حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است و جمعا حدود حدود یک میلیارد تومان اعتبار از سوی اداره راه و شهرسازی و خیرین اختصاص داده شده است.

در روستای هود روشنائی بلوار ورودی روستا دارای ۳۵ پایه فلزی و ۷۰ چراغ و هزینه آن ۱۸۰ میلیون تومان طول بلوار ۱۲۰ متر عرض ۸ متر و جمع کل هزینه زیرسازی و آسفالت و چراغ ها به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است. در بیدشهر طرح هادی آن با همیاری دهیاری و خیرین انجام شده و ۴۵۰ میلیون تومان از اعتبارات مردمی و ۳۰۰ میلیون تومان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان که بلوار و روشنائی افتتاح شد.

در آئین بهره برداری مهندس دامن کشان رئیس برق لارستان، مهندس فروزنده رئیس راه و شهرسازی اوز و مهندس زائری مدیر بنیاد مسکن لارستان اطلاعات لازم را ارائه کردند.


2 دیدگاه

  1. بهترین هدیه ای که دولت درهفته خودش میتوانست به مردم بدهد ارتقا بحق وقانونی اوز بود اما خدا رو شکر که با همت بلند مردم منطقه و دولت همچنان امیدوار تر و پایدارتر از همیشه خواهیم بود به امید توسعه وپیشرفت ….

  2. اوزی. کارمند

    چرا هیچ کدام. از. اعضای. شورای. شهر. حضور. ندارند۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد