اقتصاد پویا وفعال لازمه اوز است

 خطیب نماز جمعه این هفته شهر اوز پس از دعوت جماعت و بویژه خودش به تقوى و پرهیزگارى، بر خاتم پیامبران و خاندان و اهل بیت او درود فرستاد و گفت: امسال توسط مقام معظم رهبرى به سال حمایت از تولید داخلى و مصرف کالاهاى ایرانى نامگذارى شده است که بسیار با اهمیت و در خور تامل و تعمق است، اگر همه این خواسته رهبر را عملى سازند شاهد اشتغال، نوآورى، فن آورى جدید و نشاط خواهیم شد. چون حمایت از کالاى ایرانى و تولید داخلى از مهاجرت افراد به خارج و مهاجرت مردم بخش اوز به سایر نقاط جلوگیرى مى کند این حمایت باعث درآمدزائى شده و پی آمد آن رفاه فردى و اجتماعى است.

حاج شیخ نادر بیگدلى افزود: تقلیل فساد و تباهى و معضلات اخلاقى که بیشتر نتیجه بیکارى است، نیز حاصل حمایت از تولید داخلى مى باشد. شیخ بیگدلى با انتقاد از اقتصاد کم رمق بخش اوز گفت: باید در این زمینه بیشتر برنامه ریزى و فعالیت کرد، خطیب نماز جمعه با تشریح موقعیت خوب جغرافیائى اوز در منطقه از فعالان اقتصادى درخواست کرد با قیمت و بهاى کم، دریافت سود کمتر، بالابردن و عرضه کیفیت و از همه مهمتر اخلاق حسنه به جذب مشترى پرداخته تا از عبور مشتریان بویژه اهالى روستاها به شهرهاى همجوار جلوگیرى کنند.بیائید با برنامه ریزى دقیق اوز را قطب اقتصادى منطقه سازیم.

این روحانى برجسته شهر اوز خطاب به اتاق اصناف گفت با تشکیل کلاس هاى آموزشى و نظارت دقیق تر مى توان کاسبان را توجیه نمود، وى در خطبه دوم به زبان عربى براى اسلام، مسلمین و زمامداران دعا کرد و خواستار نصرت اسلام بر کفر شد و از زحمات خلفاى راشدین و امام حسن (ع) و امام حسین(ع) فاطمه الزهرا(س) و خدیجه کبرى(س) و سایر یارى دهندگان رسول الله (ص) به نیکى یاد کرد و از خداوند براى مسلمین در قید حیات و وفات یافته طلب غفران الهى نمود و نماز به امامت حاج سید احمد یگانه اقامه شد.

در پایان نماز، معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف اوز اطهار داشت در اوز بیش از ٩٠٠ واحد صنفى رسمى فعال است و تاکنون چندین دوره کلاس آموزشى برگزار شده است. وى گفت علاقمندان براى اهدا خون به هلال احمر و زایران حج نیز براى دریافت ارز به بانک ملى مراجعه کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد