فل بداراوزمیعادگاه دوستداران ورزش و طبیعت

علی تیرزن / به ابتکار هیات های ورزش همگانی و دوچرخه سواری و با همکاری اداره ورزش و جوانان اوز بیش از ۲۵۰ نفر از علاقمندان به ورزش های همگانی در یک صبح دل انگیز تابستانی در همایش پیاده روی خانوادگی شرکت کردند.

در این همایش ورزشی شرکت کنندگان همزمان علاوه بر راهپیمایی گروهی پیست دوچرخه سواری اوز در منطقه بکرو زیبای فل بدار را نیز افتتاح نمودند .


در این گردهمایی ورزشی هیات دوچرخه سواری اوز که خود یکی از بانیان این همایش بود با جمع زیادی از دوچرخه سوران مسیر پیست دوچرخه سواری کوهستان را با حضور مردم افتتاح نمودند و شرکت کنندگان همراه با دوچرخه سوران از مسیرهای جذاب و دیدنی کوهستان گذشتند و بصورت نمادین پیست دوچرخه سواری کوهستان اوز را در فل بدار افتتاح نمودند.
علاقمندان به ورزش و سلامتی با فراخوان هیات های ورزش همگانی و دوچرخه سواری در فضای مجازی از اولین ساعات صبح روز جمعه ۹۷/۴/۲۹ در مقابل اداره ورزش و جوانان اوز تجمع نمودند و سپس بصورت گروهی مسیر ۲ کیلومتری طبیعت زیبای فل بدار را راهپیمایی نمودند. در این برنامه ورزشی پس از طی مسافتی سید یوسف حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان اوز از شرکت علاقمندان در این برنامه ورزشی تشکر نمود و ضمن معرفی منطقه فل بدار گفت هیات دوچرخه سواری اوز با احداث راه و مسیرهای انتخابی پیست دوچرخه سواری کوهستان اوز که دارای قابلیت های برگزاری مسابقات استانی و حتی ملی است را در این برنامه ورزشی افتتاح خواهد کرد ، در ادامه شرکت کنندگان بصورت نمادین مسیر از قبل تعیین شده و کوهستانی پیست دوچرخه سواری را به اتفاق دوچرخه سوران افتتاح نمودند .
مهران عسکری نائب رئیس شورای اسلامی نیز در این همایش ورزشی گفت بی تردید ورزش می تواند عامل تحرک و پویای در زندگی باشد و انسانی که پویا و سالم باشد می تواند خانواده و جامعه ای پویا و بالنده را در جامعه بسازد ، وی در پایان با تشکر از دست اندرکاران برنامه از افتتاح پیست دوچرخه سواری کوهستان را در منطقه زیبای فل بدار ابراز خرسندی کرد .


عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اوز نیز در این گردهمایی ورزشی گفت استمرار و توجه به ورزش های صبحگاهی می تواند فرد و جامعه را سالم و پویا نگه دارد، وی ورزش را در ردیف یک هنر محسوب کرد ویادآورشد از زمانی که فعالیت خود را در حوزه درمان در سالهای گذشته شروع کرده ودر حال حاضر در حوزه آموزش عالی ادامه دارد می توانم صادقانه اعلام کنم که خدمت در حوزه ورزش در دهه ۶۰ را از خاطره انگیز ترین دوران فعالیت های اجتماعی خود بدانم ، وی در پایان از تلاش های فرید نامی و فائزه رضایی زوج فعال و پرتلاش شهر در امرکتاب و کتاب خوانی و کوشش برای ترویچ ورزش همگانی و حمایت های خود و گروه همراه در حوزه بهداشت محیط تشکر نمود وی در ادامه از همه اقشارمردم خواست در کنار علاقمندی خود به ورزش از هنر ششم و هفتم که همان تائرو سینما باشد نیز غافل نباشند و از این دو هنر زیبا که در دانشگاه آزاد اوز فعالیت دارد حمایت و پشتیبانی نمایند .
در ادامه این گردهمایی ورزشی شرکت کنندگان در فضای زیبای طبیعت فل بدار در ضیافت صبحانه که توسط خیاطی آیلین به مدیریت خانم ها کلثوم غیاث پور و فرشته نظری و هیات دوچرخه سواری ترتیب داده شده بود شرکت نمودند .
در این برنامه ورزشی همچنین به قید قرعه به شرکت کنندگان جوائزی که از طرف حمایت کننده مالی برنامه (خیاطی آیلین) تهیه شده بود اهدا شد واز طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز به خردسالان شرکت کننده نیز کتاب هدیه داده شد .


مجری این برنامه صادق قاسمی بود که بارها از برگزاری این گونه همایش های ورزشی تقدیرو تشکر نمود و برنامه بعدی ورزش همگانی را در تاریخ ۹۷/۵/۲۶ باحمایت مالی کتابخانه خضری اعلام نمود.
شرکت کنندگان قبل از ترک محل از حضور خود در این برنامه ورزشی ابراز خرسندی نمودند و بر استمرار اینگونه برنامه های ورزشی تاکید نمودند.


1 دیدگاه

  1. همشهري دلسوز

    با تشکر از گزارش فل بداراوزمیعادگاه دوستداران ورزش و طبیعت:
    با مطالعه این گزارش و برنامه ورزش و کوهنوردی و دوچرخه سواری موارد زیر به استحضار میرساند
    در تصویر آخر در مجاورت مسیر عبور همشهریان مقدار زیادی نخاله ساختمانی ریخته شده است پیشنهاد میشود توسط ارگانهای ذیربط بگونه ای برنامه ریزی شود که ماشینهای حمل نخاله های ساختمانی نخاله ها در اینگونه محله تخلیه نکنند زیرا به زیبائی مسیر ورزش مردم لطمه زیادی میزندو از زیبائی طبیعت کاسته میشود و از طرفی دیگر هم بسیار دلم گرفت که در تمام طول مسیر در عکسهای منتشر شده در طوا مسیر مردم حتی یک درخت هم دیده نمیشود .نمیدانم چرا از این همه انگیزه که برای ورزش و پیاده روی و کوهنوردی وجود دارد چرا افرادی از گروههای محیط زیست های گوناگون نیستند که بفکر کاشت حتی تعدادی انگشت شمار نهال درخت کنار که مقاوم به کم آبی و هوای خشک و دارای سایه بزرگ برای استفاده از آن باشند زیرا از سایه آنها در هوای گرم بسیار مورد استفاده قرارداد .آیا اینکار هم باید حتما توسط شورای شهر یا دولت انجام شود؟ با‌ آب شور هم میتوان درخت کنار را کاشت. همت بالایی برای چنین اقدامی از سوی جوانان و افراد دلسوز نیاز دارد.
    ضمنا از گزارشگر محترم نیزتقاضا میشود موقعیت و مختصات منطقه فل بدار برای خوانندگان منتشر نمایند تا این منطقه نیز بیشتر شناسانده شود.
    در مورد پیست دوچرخه سواری هم باید از نظر ایمنی برای دوچرخه سواران تمهیدارت لازم صورت گیرد تا خدای نکرده آسیبی به جوانان پر شور و با آنگیزه وارد نشود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد