الهام اوزی ها در کرمان

علاقمندی مردم اوز به رسانه های مکتوب از قدیم الایام وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد. نمونه بارز آن وجود نمایندگی حبل المتین در اوز بوده است که اهالی اوز ساکن و شاغل در هندوستان در این نشریه قلمفرسائی نموده و تعدادی از آن را برای مطالعه سایر دوستان به شهر اوز می فرستادند. و در ساباط رئیسی اوز عده ای آن را بلند بلند برای دیگران می خواندند و درباره مطالب آن به گفتگو می پرداختند.


مرحوم رئیس محمدابراهیم الهامی پدر مرحوم رئیس محمدرفیع الهامی که مدت ها در شهر کرمان به شغل تجارت مشغول بوده از آنجایی که به نوشتن و مطبوعات علاقمند بوده است روزنامه ای به نام الهام را مجوز گرفته و منتشر ساخته است. این روزنامه در چهار صفحه با موضوعات خبری، ادبی و اجتماعی منتشر می شده است و تمام اشعار چاپ شده در نشریه الهام سروده خود موسس نشریه الهام بوده است.
روزی مرحوم حاج عبداله خضریان که داماد رئیس محمدرفیع الهامی بود در دبی به من گفت: رئیس محمدرفیع الهامی پیوسته می گفته است که پدرم ستون اول روزنامه را با شعر و سروده خویش چاپ می کرده است. و او می گفته که به او الهام شده است تا روزنامه ای منتشر کند پس نامش را الهام گذاشت و نام فامیلی نیز الهامی شد. اما در هیچ کجا اثری از نشریه الهام دیده نشده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد