امسال هم روز اوز برگزار شد!!

روز اوز با حضور مردم، مسئولان و مهمانان از شهرستان های لارستان، گراش، خنج، جویم، مهر، لامرد و شهروندان اوز ساکن در امارات متحده عربی، شیراز، بندرعباس، تهران، بستک و غیره در پارک نوروز و در شامگاه سه شنبه ۸ فروردین آغاز شد.

کودکان حاملان قرآن و گل در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در جایگاه حضور یافته و کودک خردسال مصعب حنیفی به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت، چند کودک نیز با قرائت اشعار مقدم مهمانان در روز اوز را تبریک گفتند.  

کودکانی از فیشور و کودکستان نور مجتمع علوم دینی نیز هنرنمایی کردند، محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز ضمن خیرمقدم به حضار و با اعلام این که شهرستان اوز یک شهرستان فرهنگی است که به شهر هزار برکه و ۱۰۰ مسجد معروف است از وجود سه دانشگاه معتبر خبر داد و گفت: برگزاری جشن روز اوز از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی است.

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس که به طور ویژه برای شرکت درآیین روز اوز شرکت کرده بود طی سخنانی گفت: هدف از برگزاری روز اوز باید پاسداشت مفاخر، آداب و رسوم، باورها و هر آنچه قابل ستایش باشد را تلقی کنیم.

وی افزود: در این روز قابلیت شهرستان در زمینه های مختلف اعلام می شود و سعی می گردد داشته های مثبت به نسل جوان انتقال داده شود. موزه مردم شناسی اوز باعث افتخار استان است و البته بزرگداشت روز اوز بهانه ای برای مرور داشته ها و آنچه می توانیم داشته باشیم نیز هست.

معاون گردشگری استانداری فارس در پایان گفت: برای توسعه گردشگری در شهرستان اعلام همکاری می کنیم.

فریبا برازنده رئیس شورای اسلامی شهر و عبداله معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف نیز در این آیین صحبت کردند.

گروه آیین اوز با مدیریت مسعود فضلی چند آهنگ سنتی و محلی با همکاری اعضاء گروه و تنی چند از بانوان فعال اوز اجرا نمود و سپس مسئولان از ۳۰ غرفه مختلف مستقر در پارک دیدن کردند.

در این آیین علی تیرزن، عبدالوهاب کریمی و افسانه شفائی به عنوان مجریان برنامه به اجرای برنامه پرداختند.

حسین حسین زاده نماینده مردم در مجلس، امام جمعه و فرماندار خنج، معاونان فرمانداری ویژه لارستان، شهردار و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گراش و شهردار و اعضای شوراهای شهرهای اوز و کوره و روستاها و بخش های تابعه شهرستان اوز و سایر شهرستان ها و شهرهای منطقه حضور داشتند.

بسیاری از حضار ضمن ارج نهادن به زحمات دست اندرکاران و اعضاء ستاد برگزاری روز اوز در سال جاری نسبت به برگزاری آیین جشنواره انتقاد داشتند که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

بدیهی است پسین اوز نیز زحمات اعضای ستاد برگزاری روز اوز را ارج می نهد. اما انتقادات و پیشنهادات عزیزان را جمع بندی و به صورت ویژه منتشر خواهد کرد تا در سال های آینده این آیین به صورت زیبا و منطبق بر اهداف برگزار شود.  


3 دیدگاه

  1. برنامه ریزی ضعیف بود. بین برنامه ها وقفه طولانی و خسته کننده بود. دو مورد از آهنگ هایی که اجرا شد نیز اصلا خوب و شاد نبود و مناسبتی با جشن روز اوز نداشت

  2. احسنت بر عکاس این خبر یه جورایی عکس گرفتی عکس غرفه فیشور و خانه فرهنگ فیشور اصلا نباش.
    واقعا ایول داری خخخخم

  3. امیدوارم عیدی امسال جناب محمدی فرماندار گرامی و جناب حسین زاده گرامی نماینده مردم منطقه در مجلس استقلال شبکه بهداشت شهرستان اوز و ایجاد ایستگاه هواشناسی رسمی در شهرستان باشد، با سپاس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد