انجام لیزر در مطب پزشکان عمومی ممنوع

انجام لیزر در مطب پزشکان عمومی ممنوع/معاونت درمان برای اجرای قانون کاملا مصمم است.

دکتر اکبر زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد تغییرات در پرداخت بیمه به بیمارستان ها اظهارداشت: وزارت دستور موکد داده تا بصورت ویژه بر عملکرد سیستم درمانی در بیمارستانها و بخش خصوصی مانند مطب ها و آزمایشگاه ها نظارت جدی صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا با انتصاب دکتر مبشری، واحد نظارت بر درمان را تقویت کرده ایم و در برنامه زمان بندی مشخص از تمامی مراکز درمانی بازدید بعمل می‌آید تا از مردم شهرستان حقی ضایع نشود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه نظارت جامعی بر خدمات درمانی و تعرفه های اخذ شده انجام میدهیم تصریح کرد: ما موظف هستیم بخشنامه های ابلاغی از وزارت را بطور کامل اجرا کنیم.

وی با اشاره به یکی از این بخشنامه ها گفت: در بهمن ماه سال ۹۶ بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت اخذ وجه توسط پزشک زنان و زایمان برای امر سونوگرافی ابلاغ شد که در لارستان اکنون این بخشنامه اجرا شده است.

دکتر اکبرزاده با اشاره به صدور ابلاغیه ای در شهریور ماه امسال از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری حکمی مبنی بر ممنوعیت انجام امور پوست، مو و زیبایی و همچنین استفاده از دستگاه لیزر در مطب پزشکان عمومی را صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه درآمد بالای انجام لیزر و امور زیبایی سبب شده بود تا اصناف مختلف بدون توجه به سلامت مردم در این کار وارد شوند، بیان کرد: از آنجایی که معاونت درمان سلامت جامعه را خط قرمز خود می داند، برای تسریع در برخورد با تخلفات احتمالی در مراکز درمانی خصوصی با دادستان و رییس تعزیرات جلسه مشترکی را ترتیب دادیم و عزم همه مسوولان برای حفظ سلامت جامعه جزم شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد