پنجمین نشست هم اندیشی فرصت ها و تهدیدهای پیش روی امت اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در اوز

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، پنجمین همایش هم اندیشی علمای شیعه و سنی جنوب استان فارس با موضوع فرصت ها و تهدیدهای پیش روی امت اسلامی با حضور هادی پژوهش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، استوار میمندی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس،  فرماندار ویژه لارستان، حجت الاسلام مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، ائمه جمعه و جماعات، اعضا شورای تامین شهرستان، فرمانداران شهرستان های لامرد، خنج، گراش و مهر، بخشداران  و جمعی از علما و روحانیون جنوب استان و جمعی از مسئولان چهارشنبه ۲ آبان ۹۷ در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی اوز برگزار شد.

در این همایش ابتدا جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ضمن تشکر و سپاس از عزیزانی که دعوت هم اندیشی مبتنی بر وحدت  ما را پذیرفتند اظهار داشت:  این نشست‌ها در راستای نهادینه کردن وحدت بیش از پیش منطقه جنوب استان فارس برگزار شده است، به همان اندازه که وحدت تا الان الگو و نمونه بوده است، امیدواریم در آینده هم در سایر مناطق کشور و حتی در جهان اسلام تأثیر گذار باشد.

وی با یادآوری نقش علما در ایجاد وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی منطقه جنوب فارس گفت: یقیناً جایگاه بزرگان که همیشه دغدغه شان در راستای حفظ وحدت و اتحاد و همدلی و هماهنگی مردم بوده است، جایگاهی ارزنده و والایی بوده است و امیدواریم که وارثان این اندیشه‌های بزرگ نیز، این راه را ادامه و به نسل‌های آینده هم انتقال بدهند. در این منطقه وحدت عملی است و کلامی نیست. وحدتی که برای رسیدن به هدفی مشترک و پایدار و همیشگی که ان شاء اله نه در شهرستان بلکه باید در سطح استان و تا آنجایی که امکان داریم در جامعه جهانی بتوانیم این الگوی عینی را که نتیجه عملکرد علمای دینی در شهرستان های جنوب استان بوده است، که همه علمای اهل شیعه و اهل سنت همپای هم این هدف را پیگیری کرده اند و ما شاهد تبلور عینی آن بوده ایم. این هماهنگی ها در موضوعات مختلف هم در لارستان  و بخش ها و روستاهای تابعه آن نمو عینی دارد. در همه موضوعات چه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و… که به زندگی و جامعه بشری ارتباط دارد هماهنگی و صمیمت و همدلی وجود دارد. 

در ادامه حجت الاسلام موسوی امام جمعه ی لارستان نیز با اشاره به اینکه دشمنان بارها عنوان کردند که ایران اسلامی چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی خود را نخواهد دید؛ تاکید کرد: با وجود رهبری بصیر و فرزانه و وحدت و اتحاد و همدلی مردم و مسئولین، بخصوص وحدت مثال زدنی شیعه و سنی، دشمنان همیشه شکست خورده اند و پیروزی برای ایران اسلامی به همراه داشته است و راه پیشرفت و توسعه بیش تر از گذشته در پیش گرفته می شود.

شیخ  محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز هم گفت: دین مبین اسلام دینی است که خداوند برای انبیاء و بزرگان و امت خود برگزیده است.  برای استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت وحدت و الگو شدن آن در منطقه بایستی قسط و عدل در روابط فردی و اجتماعی به کار بندیم.

حجت الاسلام والمسلمین  محرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس هم با اشاره به اینکه جریان شناسی و دشمن شناسی دو ضرورت مهم امروز جامعه است؛ خاطر نشان کرد: بایستی رویکرد وحدت بخش انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب برای نسل جدید بازگو شود.

دکتر پژوهش معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی  استانداری فارس هم با اشاره به اینکه امروز دشمنان در پی اسلام زدایی در منطقه و در بین مسلمانان جهان هستند؛ تاکید کرد: اگر تمامی مسلمانان جهان در مقابل دشمنان بخصوص ید واحدی شوند و به فرمایشات خداوند متعال و پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) گوش فرا دهند، یقینا هیچ دشمنی نمی تواند در وحدت مسلمانان نفوذ کند.

در پایان نیز سرگرد امیر جاهدی فرماندهی سپاه ناحیه ی لارستان، تعدادی از فرمانداران، ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی جنوب فارس نظرات و پیشنهادات خود مبنی بر حفظ و تقویت وحدت مسلمانان ارائه نمودند.


4 دیدگاه

  1. نتیجه این جلسه را روشن وصریح براى همه روشن بنویسید . البته وحدت وهمدلى بسیار خوب است که تا کنون مسئولین وروحانیون شیعه وسنى زحمت کشیدند وصحبت کردند

  2. لطفا نتیجه این جلسه را روشن بنویسید

  3. شهروند اوزی

    به گزارش سایت گریشنا در گراش فرماندار گراش در حاشیه این جلسه با اقای پزوهش معاون سیاسی ومدیرکل تقسیمات کشوری استانداری فارس در باره ارتقای فداع به بخس ودیگر مسایل گراش صحبت کردند

  4. کارمند. بیمارستان

    مناسفانه. اقای. پژوهش به عنوان. معاون سیاسی استانداری فارس به همراه. خود. استاندارفارس بع علت. قانون. بازنشستگی. از استانداری. خدا حافظی. میکنند. خلاصه که هرکس. با اوز کمی. اشنایی پیدا میکند. دوران خدمتش. تمام. میشود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد