اوز در کنار شیراز و خنج برای کسب شهر خلاق فرهنگ و هنر

به گزارش پسین اوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس شهرهای شیراز، اوز و خنج در جمع راه یافتگان به مرحله نهائی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفتند.

بر پایه این گزارش شهر اوز در حوزه موضوعی مد و لباس، شهر خنج در حوزه هنرهای تجسمی و شهر شیراز در حوزه سینما به مرحله نهائی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافتند. ابراهیم حیدری دبیر اجرائی شبکه شهرهای خلاق و فرهنگ هنر گفت: در تابستان ۱۳۹۸ فراخوان داده شد و ۳۶۷ شهر برای مشارکت اعلام آمادگی کردند. پس از مرحله داوری ۱۲۹ شهر در ۹ حوزه موضوعی به مرحله نهائی راه یافتند. حیدری افزود: ۱۷ شهر در حوزه موسیقی، ۲۷ شهر در حوزه ادبیات، ۱۸ شهر در حوزه صنایع دستی و سنتی، ۳ شهر در حوزه چاپ و بسته بندی، ۸ شهر در حوزه مد و لباس، ۱۰ شهر در حوزه سینما، ۲۲ شهر در حوزه هنرهای تجسمی، ۴ شهر در حوزه رسانه و مطبوعات و ۲۰ شهر در حوزه هنرهای نمایشی انتخاب شدند.

ابراهیم حیدری اضافه کرد: در فراخوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهر مجاز به شرکت در سه رشته بوده است.

گفتنی است که شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، عنوان طرحی جدید برای شناسائی ظرفیت های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیائی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه هائی برای تعریف همکاری و برنامه های مشترک میان آنهاست. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، وزارت میراث فرهنگی و یونسکو در حال اجراست.

 


1 دیدگاه

  1. مادر کار فرهنگى به حد عالى رسیدیم باید روى اشتغال وتولید کار کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد