اوز روی خط قرمز کرونا/ برگزاری هرگونه اجتماع؛ مطلقاً ممنوع!

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اوز فرماندارگفت: برگزاری هرگونه تجمع و برنامه در هر سطحی با هر تراکمی ، مجالس ترحیم، عزا و عروسی در شهرستان اوز تا اطلاع ثانوی مطلقاً ممنوع است.
علی اصغر علی پور صبح امروز در پایان جلسه شورای تامین در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز گفت: مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان بیش از پیش فعال شده و روند صعودی ابتلا به بیماری و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در شهرستان افزایش یافته و وضعیت بحرانی و خطرناک است.
وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های افتتاحی چه در سطح شهرستانی و چه در سطوح کشوری با حضور مقامات از مباحثی است که زمینه شیوع بیماری را افزایش می‌دهد، گفت: نیاز است تا برنامه‌ها با کمترین افراد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای کاهش خطرات به‌صورت ویدئوکنفرانسی و با رعایت فاصله‌های بهداشتی به دور از تراکم بالای افراد برگزار شود و برگزاری هرگونه مراسم، تجمع و برنامه با هر تراکمی و مجالس عروسی، عزا و ترحیم در منطقه اوز مطلقاً ممنوع است.
فرماندار اوز ادامه داد: گزارش‌های مختلفی از برگزاری مجالس عروسی با استفاده از سالن‌های پذیرایی و اجاره باغ و یا در منازل با جمعیت زیاد اعلام می‌شود که از امروز بررسی های بیشتری اعمال و محدودیت‌ها در این زمینه به‌صورت جدی انجام و مورد نظارت و اجرا قرار می گیرد.
علی پور گفت: نیروی انتظامی به دور از هیچ‌گونه ملاحظه‌ای، با برگزاری این‌گونه مجالس در شهرستان در تالارهای پذیرایی و مراکز مختلف از قبیل باغ‌ها به‌صورت جدی برخورد و برگزارکنندگان را به مراجع قانونی معرفی خواهد کرد.
رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان اوز خاطرنشان کرد: مراسم و مجالس ترحیم نیز همانند مجالس شادی از محل‌های تجمع افراد بوده که نیاز است در این حوزه نیز کنترل‌های در سطح شهرستان‌ صورت گیرد که در جلسه شورای تامین در همین زمینه تصمیماتی گرفته شد.
علی پور تأکید کرد: برگزاری مراسم با تجمع بالای افراد مطلقاً ممنوع است و با برگزارکنندگان به‌صورت جدی برخورد خواهد شد و همه نیز مسؤول هستند تا با برگزاری هرگونه اجتماع و در هر سطحی به‌صورت جدی و با همکاری و تعامل کامل با نیروی انتظامی ورود و برخورد خواهد شد.
♦️ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری
فرماندار اوز تصریح کرد: در منطقه، زیرساخت بسیار مطلوبی برای ارائه خدمات دولت الکترونیک وجود دارد و نیاز است تا پیگیری انجام شود و این خدمات در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
او اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات رسان و به‌خصوص بانک‌ها نیز به‌منظور کاهش شیوع بیماری و حفظ و سلامت مردم، نسبت به ارائه خدمات خود به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در اوز ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم شریف برای کاهش شیوع بیماری و دست‌یابی به مرحله تثبیت و کنترل این بیماری، گفت: در صورت نیاز و ارزیابی‌های مثبت، راه‌اندازی مراکز نقاهتگاهی در سطح منطقه در دستور کار قرار می گیرد و تجهیز بیمارستان‌ها نیز انجام شود تا مردم دغدغه‌ای در حوزه درمان نداشته باشند.
علی پور افزود: به‌منظور هماهنگی و تسریع در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در ذیل ستاد مقابله با کرونا در کشور تشکیل و مسؤولیت آن بر عهده وزیر کشور قرار دارد و متناظر آن در استان‌ها استانداران و شهرستان‌ها فرمانداران مسؤولیت اجرا را بر عهده دارند.
♦️هیچ‌گونه اجتماعی نداریم
وی با بیان اینکه همان‌طور که در گذشته نیز تأکید و اعلام شد هیچ‌گونه اجتماعی به‌عنوان جشن، عزا و مراسم مذهبی اجازه برگزاری درشهرستان نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: همه مسئوولین شهرستان به‌عنوان نماینده دولت، مسؤول مستقیم حسن اجرا یا اجرای نامطلوب مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و قطعاً تخلف در این حوزه به هیأت تخلفات اداری ارجاع خواهد شد.
رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا اوز بر نظارت جدی و ویژه‌تری در حوزه اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در شهرستان تأکید کرد و گفت: این نظارت‌ها بر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان با تشکیل قرارگاه عملیاتی بطور جدی مورد ارزیابی قرار گرفته که قطعاً در صورت بروز تخلف، با مدیران متخلف به‌صورت جدی برخورد خواهد شد.
فرماندار اوز اظهار کرد: تجهیز پاکبانان به دستکش و ماسک، از وظایف اصلی و جدی شهرداری‌ بوده و نیاز است تا شهرداری‌ از محل بودجه مجموعه خود در این امر ورود کرده و موارد و مسائل لازم بهداشتی برای پاکبانان را تأمین کنند که تاکنون گزارشی در عدم این کار دریافت نشده است .


2 دیدگاه

  1. شهر وند اوز

    در ۱۰و۱۵روز گذشته که عروسیهای چند هزار نفره با حضور ارگ زن از بندرعباس در سطح شهر علنی و در طی چندین شب برگزار شد مسئولان محترم کجا تشریف داشتند چرا جلو این مراسم ها را نگرفتند تا الان شاهد این وضعیت در شهر و روستاهها باشیم ؟ نوشدارو بعد مرگ سهراب! !!!!!

  2. کارمند بیمارستان

    فرمانداری وشبکه بهداشت اوز قطعا می‌توانند جلو بارگذاری عروسی ها در باغها وسالن شهر را بگیرند نمی دانم چرا قاطعیت کافی وجود. ندارد. شهر ومردم. را بیشتر درگیر بیماری. میشوند وبعدا اطلاعیه میدهند. نوش دارو بعدمرگ سهراب. فایده ای ندارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد