نگاهی به انتخابات دور ششم شورای شهر اوز

*احمد خضری: مردم اوز در ششمین دوره انتخابات شورای شهربه صورت متفاوت رای دادند. برای نخستین بار در طول ادوار شورا به زنان اعتماد کرده و سه نفر از بانوان را به عنوان نمایندگان خویش برگزیدند. از اعضای شورای دوره پنجم فقط یک نفر برای دوره ششم نامزد شد و آن یک نفر انتخاب و اتفاقا نفر اول هم شد.

*حدود ۱۳ هزار نفردر شهر اوز واجد شرایط رای دادن بودند که در این دوره ۲ هزار و ۵۶۷ نفر شرکت که ۱۳۸ نفر آراء سفید، مخدوش و کلا باطله به صندوق های اخذ آرا شورای شهر اوز ریخته و ۲ هزار و ۴۲۹ رای صحیح و سالم از شرکت کنندگان اخذ شد و میزان مشارکت حدود ۲۰ درصد در شهر اوزرقم خورد.

حوزه های: ۱- بدری۲-شهید قادری نژاد ۳-رهنما ۴-خوشابی ۵-زارع ۶- سیار بیشتر ین مراجعه کننده را داشته اند.

*جوان ترین عضو شورای ششم را عبداله ثریانژاد با ۳۴ سال سن و مسن ترین عضو شورا فریدون معروف به فرید نامی با ۵۷ سال سن به خود اختصاص دادند. بیشترین آراء منتخبین شورا(۱۲۴۱) رای مربوط به فریبا صالحی و کمترین آراء ۶۲۸ رای مربوط به فریبا برازنده است. ۲ نفر از اعضای شورا دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای(فریبا صالحی و عبداله ثریانژاد) که ۴۰ درصد منتخبین شورای شهر را تشکیل و ۶۰ درصد بقیه دارای مدرک کارشناسی هستند.

*میانسالان اکثریت شورا را عهده دار هستند و می توان گفت که، شورای دور ششم شهر اوز میانسال است. ۴ نفر از منتخبین دور ششم شورای شهر اوز در مرحله و یک نفر در مرحله دوم (استان( تایید صلاحیت شدند. فریبا صالحی ۴۸/۳۴ درصد، فریدون نامی ۳۶/۵۴ درصد، عبداله ثریانژاد ۳۳/۱۱ درصد، سارا وحدانی ۳۰/۰۷درصد و فریبا برازنده ۲۴/۴۶ درصد آراء را به خود اختصاص دادند.

*محمد لطافت، سید یوسف حسینی و حامد جوکار به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند که محمد لطافت ۲۴/۳۴ درصد، سیدیوسف حسینی ۲۲/۵۹درصد و حامد جوکار نیز ۲۲/۴۰ درصد آراء رای دهندگان را از آن خود کردند. شمارش مجدد آراء ۲ حوزه شهر اوز،تغییری در شمارش اولیه بوجود نیاورد و این نشان از سلامت شمارش آرا بوده است.

*مسئول کمیته اطلاع رسانی انتخابات ۱۴۰۰  


4 دیدگاه

  1. شورای شهر. ومطالبات. مردم. اوز

    با توجه به دونده گری کار شورا در منطقه. وشیراز. وبعضا در تهران بانوان عضو شورا باید این آمادگی را داشته باشند که برای مطالبات مردم اوز سخت فعال باشند در غیر اینصورت شورایی دست و پا بسته وغیره فعال خواهیم. داشت شرایط مملکت طوری است که اعضا شورا باید درمنطقه. واستان فعال و مطالبه گر باشند انتخاب شهردار تنها یک کار شورای شهر. است. اوز در بسیاری از موارد. دارای مشکلات وکمبود. است که. همت. شورا. لازم. دارد

  2. شیرزنان اوزی قطعا مطالبات مردم را در سطوح مختلف منطقه ای استانی وملی با جدیت پیگیری خواهند نمود و توان اراده وغیرت مثال زدنی بانوان حاضر در شورا پشتوانه ای محکم برای مردم است و خداراشکر از این بابت دغدغه ای نیست

  3. سپاس ازعصر (پسین اوز) که همیشه تحلیل جالب می کنید اولین رسانه ای که اوز را مطرح کرد پایدار باشید

  4. لطفا بنویسید وبگوئید که آرزوی مردم وحدت رویه اعضاء شوراست امیداست که ۴ نفر جدید ویکتفر از قدیم نماد وحدت باشند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد