اوز و ایران در سال ۹۸ (۳)

اعضای شورای شهر و بخش و روستاها هم حضور داشتند. چند تن از مقامات امنیتی استان مهمان بودند و گفتند به زودی ۷ بخش در استان به شهرستان تبدیل می شوند. آنان خواستار آرامش، متانت و تعامل با لار شدند تا هیچگونه مشکل و ناراحتی پیش نیاید. آنان از بخشدار خواستار تشکیل ستاد و کمیته های مختلف برای استقبال و اجرا ارتقاء در بخش شدند.

بعدها فهمیدم که این جلسات در شش بخش دیگر هم تشکیل شده بود. این جلسه و خبر مثل بمب در منطقه صدا کرد و ما به بخشداری اعتراض کردیم که جلسه نباید به این بزرگی تشکیل شود و حداکثر ۵ تا ۷ نفر برای این موضوع کافی بود. سیل تبریکات از شهرها و روستاها روانه اوز شد. بالاخره در روز جمعه ۲۵ مرداد ۹۸ باردیگر صدای اعتراض در نماز جمعه لار بلند شد و گروهی خواستار به آرشیو رفتن ارتقای اوز شدند. پس از آن جو ناراحتی و عدم اعتماد بوجود آمد و مردم آیه یاس خواندند. وظیفه ما بسیار سنگین شد چون از طرفی پیگیری ها شدت یافت. و از طرفی تعامل با مردم و مسئولان لار را افزایش دادیم. مردم در این حالت التهاب و اضطراب بودند که دکتر جعفرپور نماینده لارستان، خنج و گراش روز یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸ بدون این که نامی از اوز ببرد در مجلس به وزیر کشور تذکر داد که «باید استانداری فارس به حفظ آرامش در حوزه انتخابیه من و پرهیز از اضطراب افکنی در طرح موضوعاتی مانند تقسیمات کشوری قبل از آماده سازی زمینه های آن بپردازد». اما این تذکر جدی نماینده، با فرهنگ سازی و عقلائی عمل کردن پیگیر کنندگان باعث شد که نه تنها تنش بوجود نیاید و مراوده و تعامل با فرماندار، رئیس شورای شهرستان و سایر افراد موثر در لار بیشتر شود. گرچه دکتر جعفرپور در ۱۸ دی ۹۷ نیز در نطق پیش از دستور نیز ایراد گرفته بود به هرحال این اتفاقات مهم در لار باعث شد تا مردم بویژه پیگیری کنندگان ارتقاء که چند نفر نیز جدید اضافه شده بودند هوشیارتر و مصمم تر کرد. مسئولان دفتر نماینده و سایر معترضان معتقد بودند «ارتقاء اوز در حال حاضر زود است و باید همزمان با استان لارستان اعلام شود. چون ما مخالف شهرستان شدن اوز نیستیم» خبرهائی که از وزارت و استانداری کسب می کردم حاکی از این این بود که شهریور ماه ارتقاء ۷ بخش در استان فارس اعلام می شود. ولی تاکید می شد که این موضوع رسانه ای نشود. ۱۲ شهریور ماه ۹۸ محسن حاج میرزائی دبیر هیات دولت که در جریان ارتقاء ۷ بخش استان فارس بود به سمت وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

برای مردم اوز و پیگیران ارتقاء از جمله خود من این اتفاق قابل تامل بود اما استانداری و وزارت کشور اطمینان دادند که این رویداد مشکلی در جریان ارتقاء بوجود نخواهد آورد.

۹ شهریور ۹۸ دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی به دعوت نماینده مجلس که به لارستان آمده بود از اوز و خانه بهروزیان هم بازدید کرد و شخصا درباره ارتقاء اوز با وی صحبت کردم و نامه ای نیز تنظیم و به ایشان دادم. ایشان در جواب گفت من این نامه را به وزیر کشور می دهم ولی بهتر است برای نتیجه گیری بیشتر پیگیری کنید چون کار شما سخت است.


1 دیدگاه

  1. اوزی دوستدار منطقه

    به قرار اطلاع بک گروهی از دادگستری از شیراز قرار بود روز ۱۲ خرداد برای بررسی استقرار ادارات ثبت اسناد دادگاه وپزشکی قانونی به اوز بیایند اگر اینکار صورت گرفته لطفا اطلاع رسانی نمایید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد