خیرین سرمایه های واقعی مردم و دولت 

*احمد خضری: خیرین انسان های وارسته ای هستند که بدون ادعا و با علاقه سعی می کنند در حوزه های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و حتی اقتصادی مشارکت کنند. در جریان پیدایش ناگهانی بیماری کووید ۱۹ که مبتلایان و مردم را دچار اضطراب و وحشت کرد، خیرین در این زمینه هم مشارکت و اقدامات آنان بسیار کارساز بود. در اینجا باید خیرین را به دو دسته تقسیم کرد: 

۱ – جوانان و کسانی که وقت و انرژی بدنی خویش را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به کار بسته و با تشکیل پایگاه های سلامت به صورت خودجوش از روستاها، شهرها و غیره در مقابل ویروس منحوس کرونا دفاع کردند. که جا دارد از همه اعضای کمیته مردمی پیشگیری از ویروس کرونا و کمیته مرکزی مستقر در فرمانداری شهرستان اوز سپاسگزاری کرد. 

۲ – نیکوکارانی که در این ایام دلهره آور سعی کردند با بخشش اجاره بهای منازل و اماکن تجاری یا مشارکت در تهیه و خرید وسائل بیمارستانی و یا ابزارهای پیشگیری بهداشتی مانند: ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی و همچنین تهیه بسته های غذائی مشاکت فعال داشته اند که از آنان نیز سپاسگزاری می شود. شکل گیری شهرستان اوز از ابتدا تا انتها بدون کمک و یاری خیرین امکان پذیر نبود. بنابراین حضور خیرین در جامعه یک نعمت خدادادی است چون آنان هر جا حضور داشته باشند خروجی بسیار عالی و مهم را به بار می آورند. کاهش آمار زندانیان، تامین مسکن، راهسازی، خیابان و میدان سازی، سیل بندسازی، درمانگاه و بیمارستان سازی، مسجد، تامین آب و برق و حتی کمک به ساختمان نیروی انتظامی و سایر ادارات نمود داشته و اثرات آنان ثمربخش بوده است. 

همه می دانیم که دولت به نمایندگی از سوی بیش از ۸۰ میلیون نفر ایرانی باید اقتصاد کشور را ساماندهی کند. یعنی به تولید و افزایش ثروت پرداخته و در بهبود وضعیت معیشتی مردم کوشا باشد. در این راستا دولت باید از کمک خیرین استفاده کند و برای این موضوع، دولت وظیفه دارد بستر سرمایه گذاری را برای تولید به کار بندد. در همین شهرستان اوز کشتارگاه مدرن ققنوس با سرمایه گذاری یک فرد خیر باعث شده علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان از نظر اقتصادی و اجتماعی به اوز کمک شایانی بکند. بدیهی است توسعه و آباد کردن شهرک صنعتی اوز می تواند در این زمینه شتاب اقتصادی و اجتماعی این شهرستان را سرعت بخشیده و تعدادی از حباب های بحران اشتغال را نیز بترکاند. 

کرونا، توانست علاوه بر نشانه گیری بر سلامت تن و روان مردم به اقتصاد هم لطمه وارد کند. گرچه بیش از کرونا هم ما در موضوع اشتغال، اقتصاد و غیره دچار مشکلات بودیم. اگر برای حل هر مشکلی اراده باشد طبعاً آن مشکل کمتر خواهد شد به ویژه اینکه در این شهرستان خیرین نقش فعال و پشتیبانی از دولت را به خوبی ایفا کرده اند. ما فعلاً کاری به گذشته نداریم. باید طرحی نو براندازیم. شهرستان نوپای اوز می تواند کانون بزرگ و نبض اقتصاد منطقه جنوب را به دست گیرد. اهالی شهرستان اوز در کشورهای حوزه خلیج فارس کاسب، سرمایه گذار و اقتصاددان هستند. بدیهی است که آنان خیلی بهتر می توانند در مساحت افزون بر ۲ هزار کیلومتر مربع در جنوب شرقی استان فارس با همکاری و همیاری مسئولان و مردم خوب شهرستان های لارستان، گراش و خنج بدرخشند. بنابراین با هماهنگی با فرمانداری بیائید برای استقرار و تولید صنایع، اعتبارات دولتی و خصوصی جذب کنیم. کمی از خودخواهی مان بکاهیم. بیائیم با همدلی همدیگر شهرستان را از گرد محرومیت اقتصادی بیرون کشیم و بر قله صنعت و افتخار بنشانیم. 

بهتر است با هم مهربان بوده، خیرین را بیشتر وارد عرصه اقتصاد کنیم. آنان هم قابل اعتماد هستند و هم گره گشای مشکلات. ملاحظه کنید، علاوه بر کارهای نیکوکارانه فراوان توسط بزرگان می توان به ساخت یک بیمارستان جدید که بسیار لازم و ضروری است توسط یک فرد بی ادعا که نمونه ای از تعداد بی شمار آن خیرین عزیز هستند که برای اعتلاء این شهرستان کوشا هستند. 

کلام آخر اینکه مسئولان می توانند با سرمایه خیرین شهرستان اوز را نمونه وحدت، فرهنگ، اقتصاد و آبادانی معرفی کنند. 

* مدیر مسئول


1 دیدگاه

  1. تشکر از اقای راهپیما

    با تشکر از اقای یوسف راهپیما که اهسته اهسته وبدون ا دعا وهیچ منتی سر گرم استقرا بک بیمارستان بزرگ ومدرن در شهرمان اوز هستند اینشالله خیر وبرکت به این بزرگواران بدهد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد