بازدید گسترده دانش آموزان شهرستانهای اوز و لار و گراش از موزه مردم شناسی اوز 

هر ساله انبوه دانش آموزان  از شهرستان های اوز، گراش و لار به سمت موزه مردم شناسی اوز سرازیر است و با توجه به مطالب درسی خود توسط آموزگاران و مربیان مراکز آموزشی و با همکاران مسئولین موزه، با نحوه زندگی مردم خصوصا مردم شهرستان اوز آشنا می شوند. 

دی ماه ۱۳۹۸ نیز مانند ماه های قبل شاهد بازدید این دانش آموزان بودیم و این روند همچنان ادامه دارد. 

دانش آموزان و اولیای آنان و مربیان مدارس احمدی، مدرسه شهید آیت کوره، خوشابی اوز، خرد فیشور، ممتاز گراش، مؤسسه آموزشی احسان خور، مؤسسه آموزشی کرانی اوز، دبستان امیری نژاد و مدرسه پویش اوز وچندین مؤسسه  آموزشی دیگر مهمانان موزه مردم شناسی اوز بودند. 

با توجه به تنوع اشیای موجود در موزه مردم شناسی اوز، این مکان به محلی برای آشنایی مردم خصوصا دانش آموزان با ابزار ولوازم کار و اشتغال، نحوه زندگی، اسباب و اشیای پخت و پز، البسه و نیز نویسندگان شهرستان اوز تبدیل شده است. 

لازم به ذکر است که در صورت تقاضای مربیان و یا اولیای گرامی(با هماهنگی از قبل)راهنمایان موزه، علاوه با توضیحات در مورد موزه مردم شناسی اوز، علاقمندان را به نقاط دیدنی شهرستان اوز منتقل نموده و ضمن همراهی با آنان در مورد تاریخچه و مشخصات نقاط گردشگری اوز توضیحات کامل و مبسوط می دهند. 

تاکنون مردم و دانش آموزان چندین شهر و روستا از شهرستان های مجاور پس از بازدید از موزه مردم شناسی اوز، با راهنمایی و همراهی همکاران موزه جهت اردوی علمی و گردشگری خود  به کاروانسرای سیفا، دریاچه هیرم، مجموعه ۱۶ برکه، حمام سوداگر، برکه سلفی، مسجد شیخ، مسجد جامع و … مراجعه نموده اند.

روابط عمومی موزه مردم شناسی اوز


2 دیدگاه

  1. اوزی دوستدار منطقه

    لا اقل این کارها بهتره از نمایشگاههای تکراری ورخت گشاد وخوس بافی و……..

  2. دوست دار میراث فرهنگی اوز

    احسنت به موزه مردم شناسی اوز .خدا قوت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد