بررسى برطرف کردن مشکل آب اوز درویدئو کنفرانس مسئولان شهرستان واستان

به گزارش پسین اوز  و به  نقل از روابط عمومى فرمانداری،  

نشست مشترک مسئولان شهرستان با مدیر عامل آب و فاضلاب  به منظور بررسی مشکل بی آبی اوز

جلسه بررسی مسائل و مشکلات آبرسانی به شهر اوز به صورت ویدئو کنفرانس در ساعت ۱۱:۰۰ مورخه ٢۶ مرداد ٩٩با حضور مدیر عامل  آب و فاضلاب استان فارس و معاونین، فرماندار شهرستان، شهردار، رییس آبفا، نماینده خیرین و نماینده شورای اسلامی(فریبا صالحی ) برگزار شد.

مهندس علی اصغر علی پور ضمن تشکر از مدیر عامل آب و فاضلاب استان و معاونین، مشکلات قطعی و کم فشاری آب را یکی از معضلات و بحرانهایی دانست که این روزها مردم اوز با آن دست و پنجه نرم می کنند، وی ضمن تشریح مسائل و مشکلات شبکه شهری و خطوط انتقال با بیان اینکه بخشی از زیرساخت‌های شهرستان را مدیون خیرین هستیم؛ گفت: وقتی خیرین وارد عرصه فعالیت و احداث بناهای عام المنفعه می‌شوند، انتظار دارند که ما مسئولان نیز تلاش بیشتر داشته باشیم و به همین دلیل احساس مسئولیت ما باید بیشتر و فعالیت مان مضاعف تر شود.

دکتر علی بوستانی، مدیر عامل آب و فاضلاب استان فارس، ضمن تقدیر از فرماندار و خیرین و ارجاع پیگیری مسائل و مشکلات شهر اوز به مهندس مجتبی متوسل، مدیر بهره وری در ادامه نسبت به پیگیری در خصوص جذب اعتبار آبخیزداری منابع طبیعی موضوع آبخوان ها و حمایت از سرمایه گذاران حوزه آب شیرین در قالب تسهیلات ارزان قیمت تاکید نمود.

مهندس رضا قلندری، معاون برنامه ریزی آب و فاضلاب استان فارس یکی از مشکلات آبرسانی را در قسمتی از خط انتقال آب از سد سلمان فارسی بیان نمود که با پیگیری هایی که انجام شده جذب اعتبار صورت گرفته و در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد.

حاج مصلح، مدیرعامل مجمع خیرین آبرسان استان فارس، ضمن تقدیر از خیرین به دلیل مشارکت بالا در حوزه آب در ادامه مجموع کمک های خیرین استان فارس در سال ۱۳۹۸ را ۵۸۰ میلیارد ریال اعلام نمود که از این مبلغ قریب به ۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به کمک خیرین شهرستان اوز می باشد.

مهندس متوسل،مدیر بهره برداری و توسعه تاسیسات شرکت آب و فاضلاب استان فارس در خصوص ۲۳ کیلومتر خط انتقال آب از خط گراش به اوز ، با توجه به هزینه زیاد جهت تعمیر ، احداث خط انتقال جدید را مقرون به صرفه دانست و اکثر مشکلات آبرسانی شهر اوز را فرسودگی شبکه شهری و هدر رفت آب اعلام نمود و همچنین در خصوص چاه های شهر اوز مستقر در شهرستان گراش با توجه به صرف هزینه زیاد مبنی بر تجهیز دوباره در سال ۱۳۹۸ توسط شرکت آب و فاضلاب و فرسودگی شدید خط انتقال آن و آبدهی کم ، استفاده مجدد را اصلا مقرون به صرفه ندانست.

در ادامه مهندس مسعود کراماتی، شهردار، به عنوان نماینده خیرین در خصوص اقدامات خیرین و تامین مصالح جهت احداث مخازن ۵۰۰۰ مترمکعبی توضیحاتی ارائه و اعلام نمود تا ۸ ماه آینده ساخت مخزن به تمام خواهد رسید و همچنین فریبا صالحی نماینده شورای شهر در خصوص مسائل و مشکلات شهر و پیگیری بیشتر مسولان جهت رفع مشکلات مطالبی بیان نمود.

پس از تبادل نظر  مصوبات جلسه به شرح ذیل می باشد:

هماهنگی جهت برگزاری جلسه ای با حضور فرماندار ، خیرین ، شرکت آب و فاضلاب استان و نماینده مجمع خیرین آبرسان استان فارس

نوسازی پمپاژ دوم خط انتقال آب – گراش به اوز توسط شرکت آب و فاضلاب تا قبل از پایان تابستان

اختصاص اعتبار آبفا استان از محل اعتبارات تنش و بحران بی آبی وزارت نیرو برای تعویض شبکه های فرسوده آبرسانی سطح شهر شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان فارس به اندازه آورده خیرین در پروژه های آب رسانی مشارکت می نماید.

تعویض خط آبرسانی از گراش به اوز از طریق شرکت آب و فاضلاب فارس

اجرای مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی سهم دولت تا پایان سال جاری

استفاده از تبصره ۳ و کمک اعتباری شورای شهر اوز جهت بازسازی شبکه داخلی شهر اوز

تعامل با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان جهت تفکیک سهم آبفا شهرستان از صندوق توسعه با توجه به ارتقاء ایجاد شده است.

اختصاص ردیف مستقل اعتباری از طریق آب و فاضلاب فارس جهت پروژه های آبرسانی روستایی.

مکاتبه شرکت آب و فاضلاب فارس با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور هشدار به وضعیت بحرانی آب شهرستان بالاخص شهر اوز و پیگیری فرمانداری شهرستان در تخصیص کامل ردیف های اعتباری سال ۱۳۹۹.

پیگیری مدیریت بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان جهت استخراج نقشه های آبرسانی در سطح شهر اوز

پیگیری فرمانداری در مکاتبه با ریاست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان در تامین اعتبار از محل ردیف های متفرقه و توزیع نشده در قبال اقدامات خیرین در حوزه آب

تشکیل نشستی با حضور فرماندار ، مدیریت آبفای شهرستان و رئیس منابع طبیعی جهت استفاده از ردیف های اعتباری آبخوانداری و آبخیزداری در قالب طرح جامع آب شرب روستاهای تابعه و شهر اوز

پیگیری و تعامل فرمانداری با سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در حوزه آب شیرین کن و استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ و ۹۹ در تسهیلات اختصاصی دولت در این زمینه به منظور مبارزه با خشکسالی و کم آبی

تعهد احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی خیرین در گلار در کنار مخزن ۷۵۰ مترمکعبی احداثی توسط دولت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد