بررسی طرح اقدام ملی مسکن وطرحهای روستائی شهرستان اوز

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی فرماندار یشهرستان اوز ، در سفر امروز، مهندس زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس و دکتر حمیدی معاون عمران روستایی از روستاها و دوستی روشن سرپرست بنیاد مسکن اوز   از طرح اقدام ملی فاز ۲ شهر اوز و بافت قدیم شهرک کهنه به اتفاق دهیار کهنه بازدید میدانی انجام دادند.

در أدامه این سفر  طی تشکیل جلسه با حضور علی پور فرماندار شهرستان ،منشی معاون فرماندار و سرپرست بخشداری بیدشهر ،آقایاری بخشدار مرکزی و دوستی روشن سرپرست بنیاد مسکن ،مباحث مربوط به حوزه بنیاد مسکن در شهرستان اوز بصورت تخصصی بررسی گردید.
در این جلسه علیپور فرماندار شهرستان ضمن تشکر از حضور مدیر کل و معاون بنیاد فارس در خصوص تسهیل در ارایه خدمات از زمان استقرار بنیاد مسکن در شهرستان اوز و پیشرفت مناسب در حوزه تامین مسکن در شهر اوز با پوشش ۴۶۱ متقاضی در فاز یک و دو اقدام ملی و همچنین اقدامات پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن در شهر و روستا ،بازنگری طرح های هادی در بخش بیدشهر و مرکزی ،صدور اسناد روستایی و مسکن محرومین و پرداخت مبلغ ۶ میلیارد ریال وام بلاعوض از مجموعه بنیاد مسکن قدردانی نمود .
در ادامه خواستار تسریع در جهت سند دار کردن اماکن مسکونی و … در شهر اوز از طریق قانون ساماندهی که باعث هویت دار شدن املاک می گردد ،مطرح نمودند .
در ادامه افزایش سهمیه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن در شهر و روستاهای اوز را خواستار شدند .
صدور مجوز جهت ایجاد دفتر انجمن خیرین مسکن ساز در شهر اوز با حمایت کامل خیرین را مطرح که قول مساعد از مدیر کل در جهت صدور سریع مجوز اخذ گردید .
در حوزه روستایی ضمن تشکر از همکاری اداره کل بنیاد مسکن فارس در راستای تامین اعتبار اجرای بهسازی روستای هود بالغ بر ۵ میلیارد ریال ،بازنگری طرح هادی روستاهای بیدشهر ،گلار و قلات ،عنایت ویژه با موافقت اجرای نقشه برداری پایه روستای اسلام جهت بازنگری طرح هادی و همچنین تامین لوله جهت فاز دو فیشور ،فاز ۴ گلار و فاز ۳ توحید ،خواستار تسریع در بازنگری روستای کهنه قدیم و فیشور ، افزایش محدوده کهنه قدیم و شهرک توحید ،افزایش محدوده روستای کوره جهت مسکن محرومین و سایت اداری ،تهیه طرح آبادیهای موجود در بخش مرکزی و بیدشهر خصوصا غلام آباد ، شدند .
در پایان فرماندار افزایش سهمیه جدید ۱۰۰ نفری اقدام ملی به بیش از ۵۰۰ متقاضی را خواستار شد و بیان نمود : نیاز شهر اوز به تولید مسکن از ضروریات حوزه شهری می باشد که در صورت تامین زمین این مهم نیز تحقق می یابد .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد