فرمانداراوز نسبت به خطر موج چهارم کرونا هشدار جدی داد


به گزارش پسین اوز، فرماندار شهرستان اوز نسبت به وقوع پیک چهارم کرونا هشدار داد و گفت: زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا در آمده است و در چند روز گذشته ۲ مورد فوتی در یک روستا و بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مشاهده شده است.
علی اصغر علی پور در جلسه اضطراری ستاد کرونا شهرستان گفت: شمار بیماران مبتلا به کرونا و آزمایش های مثبت این بیماری در منطقه افزایش یافته و همه مردم و مسوولان بیش ازپیش این بیماری را جدی بگیرند.
رئیس ستاد کرونا شهرستان اوز افزود: شیوع بیماری کرونا ناشی از کاهش توجه و رعایت توصیه ها و الزام های بهداشتی در روزهای اخیر بوده و مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و شستن منظم دست ها حساسیت بسیار بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: نظارت ها بر رعایت این موارد باید دقیق تر و با حساسیت بسیار بیشتری صورت گیرد و هرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، موجب ایمنی و سلامت مردم خواهد شد و از مردم نیز می‌خواهیم در این راستا همچنان همراهی خوبی داشته باشند.
فرماندار اوز ، بر پرهیز ازهرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها تاکید کرد و اظهارداشت: دهیاران و شوراهای اسلامی بر مراسم های عروسی و تعزیه در روستاها نظارت دقیق داشته باشند و در صورت هرگونه بی‌توجهی به اصول بهداشتی و حضور جمعیت زیاد در این مراسمات، از آن جلوگیری به عمل آورند و گزارش دهند تا اقدام قضایی لازم صورت گیرد و منع تردد توسط نیروی انتظامی از ساعت ۸ تا ۱۱ شب در سطح روستاهای فیشور و محلچه اجرا و در صورت پافشاری و ملاحظه حضوری و عدم همکاری مردم شخصا به اینجانب اطلاع دهند.
علی پور اضافه کرد: در صورت ضرورت برای حضور در محل کار و مکان های عمومی باید همه پروتکل‌های بهداشتی از سوی ارائه دهندگان خدمات و همچنین متقاضیان دریافت خدمات در تمامی محیط های اشتغال و فعالیت شامل ادارات، بازارها، پاساژها، اصناف، فروشگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و سایر اماکن رعایت شود و تمام نکاتی که از ابتدا برای پیشگیری از بیماری کرونا مطرح شده بویژه میزخدمت همچنان پایدار و افراد تا جایی که می‌توانید در خانه بمانید.
وی یادآور شد: بازوی اجرایی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا شهرستان دستگاه های اجرایی و نظارتی هستند که این ارگان ها باید همچون گذشته تا زمان قطع کامل زنجیره کرونا تمام تلاش خود را بکار گیرند و با اعضای ستاد همکاری لازم داشته و در صورت نیاز کلیه امکانات خود را بسیج کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان اوز تاکید کرد: اعمال محدودیت و ممنوعیت ها در شهرهای زرد بویژه روستاهای پرخطر همچنان ادامه دارد، چرا که مهم ترین عامل افزایش شیوع کرونا، اجتماعات خانوادگی و شبانه است.
علی پور با قدردانی از فرمانده و اعضای ستاد طرح شهید سلیمانی و اطلاع رسانی اصحاب رسانه، گفت: اصحاب رسانه مهم ترین نقش را در اطلاع رسانی مقابله با کرونا در منطقه بر عهده دارند و امیدوارم همچنان با توصیه های بهداشتی و مراقبتی موجب آگاهی بخشی بیشتری در این زمینه گردند.
وی کاهش میزان تعهد مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی را نگران کننده ذکر کرد و افزود: اصحاب رسانه مکتوب و دیجیتال در این مقطع حساس در زمینه تاکید بر رعایت پروتکل ها و عدم حضور در اجتماعات تولید محتوا کنند.
فرماندار اوز افزود: روسای ادارات و دستگاه ها باید به مصوبات و تمهیداتی که در خصوص مقابله به کرونا اتخاد می شود، پایبند بوده و اهتمام لازم را برای اجرای این تصمیمات داشته باشند و بازدید سرزده از مناطق پرخطر را دستور کار قرار داده و به ارائه خدمات در شرح وظایف خود بپردازند.
رئیس ستاد کرونا شهرستان اوزتصریح کرد : اصناف بعنوان مهم ترین رکن مقابله با کرونا در شهرستان باید نه تنها خود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بلکه وظیفه دارند به مشتریانی که فاقد ماسک هستند خدمات ارایه نکنند.
علی پور گفت: نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری و هلال احمر و مجموعه سپاه و بسیج و شبکه بهداشت و درمان باید نظارت در آرامستان ها را در روزهای آخر هفته افزایش دهند و نسبت به امنیت و تردد و اقلام مصرفی متوفی کرونایی بر اساس مصوبه شورای تامین اقدام کنند.
فرماندار اوز با اظهار نگرانی از شیوع این بیماری در افراد بالای ۶۰ سال بدون علائم زمینه ایی اضافه کرد:بی رحمانه ترین کار اقدام جوانانی است که بدون ماسک به ملاقات افراد مسن می روند.
علی پور تاکید کرد: تمام توان خود را به کار بسته ایم که شرایطی برای مردم فراهم شود که با حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در ماه پایانی سال ، اصناف و صنوف راحت تر فعالیت کنند و زندگی مردم آسوده تر شود.
وی در پایان تاکید موکد کرد : کلیه مراسمات ، فعالیت های ورزشی و فرهنگی ، تجمعات خانوادگی ، عروسی و عزا و حتی نماز جمعه در کلیه مناطق پرخطر ممنوع و در صورت مشاهده و گزارش بمنظور رفاه و حال عمومی مردم قاطعانه برخورد می گردد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد