برگزاری همایش وحدت انقلابی  در اوز

همایش وحدت انقلابی در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور اسماعیل محبی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، فرماندار، مدیران ادارت، معتدین و خیرین در مسجد مصلی برگزار شد.

دکتر اسماعیل محبی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس اظهار داشت: در این جلسه باشکوه و معنویت توفیق پیدا کردیم  و بنده حامل سلام دکتر ایمانیه استاندار فارس خدمت مردم خونگرم جنوب استان فارس هستم.  

 وی گفت: جای تمام کسانی که در این جسله حضور ندارند و همه کسانی که از هوای نفس گذشتند تا امروز در جنوب استان فارس و به صورت خاص شهرستان اوز یک الگوی زنده و به روز در ارائه وحدت دینی را ما به جهان عرضه کنیم. 

محبی پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال ۸۷ در لارستان که می فرمایند: در داخل کشور از اول انقلاب سعی کردند به بهانه قومیت و مذهب و به بهانه اختلافات سیاسی بین احاد ملت عظیم ایران اختلاف بیاندازند. مردم شیعه و سنی بخش های مختلف کشور طرفداران سلایق گوناگون سیاسی همه باید بدانند ملت ایران با وجود این تنوع که در مذهب، قومیت و انواع سلایق دارد؛ یک ملت و یکپارچه و ید واحد است و با این ید واحد می تواند از حیثیت خود در برابر دشمنان دفاع کند. به الحمداله در منطقه لارستان با این که برادران اهل سنت هم در اینجا و در بعضی از بخش ها و شهرها حضور دارند اما برادری بین مردم شیعه و سنی در این منطقه یک برادری نمونه و تحسین برانگیز است. انقلاب ما انقلاب اسلامی بود. مردم قیام کردند و انقلاب به پیروزی رسید. این حرکت وحدت آفرین پس از ۴۳ سال ایران را کشوری مقتدر ساخت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در پایان گفت: در کل استان ۸۰۰ پروژه با اعتباری معادل ۷ هزار میلیارد تومان در دهه مبارک فجر افتتاح شده است.

شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز گفت: من به نیابت از طرف شیخ عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه شهر در خدمت شما هستم و چهل و سومین سال بهار انقلاب اسلامی را تبریک می گویم. انقلابی مردمی و اسلامی که با رهبری امام راحل و با همراهی مردم ایران به ثمر نشست. اگر ما این ۴۳ سال را مورد ارزیابی قرار دهیم می بینیم که در این سال ها ما با آسیب ها و چالش های زیادی روبرو بودیم و دشمنان از هر در وارد شدند تا سد راه شوند و نگذارند که اهداف انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند اما دشمنان به اهداف خود دست پیدا نکردند. ما اگر بتوانیم سنگر ها را نگه داریم دشمن قطعا نخواهد توانست به اهدافش دست پیدا کند. مهم ترین سنگری که در اختیار من و شماست خانواده است. پس باید فرزندانمان را به گونه ای تربیت کنیم که حافظ عزت، کرامت،  شرف و اقتدار ملی ما باشند که امام راحل به دنبال آن بوده اند. 

وی به سوره مبارک آل عمران که سوره ثبات و استقامت و اخوت و برادری همراه با همدلی است اشاره کرد. آیات قرآن دو گروه را یکی اهل کتاب و دیگری اهل ایمان مورد خطاب قرار می دهد. همه مسئولین، هم علما و هم فعالان اجتماعی در نتیجه باید کار را بدست کسانی دهند که از چنان ایمان و تقوای برخودار باشند که بتوانند از خود عبور کنند و به منافع و مصالح ملی و عموم کشورمان بیاندیشند.

فضل الله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اوز ضمن خیرمقدم و تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگ ترین انقلاب مردمی را گرامی داشت و افزود: ما در منطقه ای هستیم که اولین خواستگاه حکومت اسلامی در آن شکل گرفته است. به همت مردم و بزرگان و علمای اسلام با مشارکت همه اهالی لارستان و منطقه شیعه و سنی در کنار شخصیت اصلی دولت اسلامی یعنی عبدالحسین لاری و شخصیت بزرگی همچون مصباح دیوان اوزی را می بینیم که از منطقه اوز و اهل تسنن هستند که در کنار هم با آرامش زندگی می کنند. وی از شهید شاخص استان فارس سردار شهید بهرام مبارکی به نیکی یاد کرد و اقدام محمد العوضی نوجوان اوزی  اهل کویت که از رقابت ورزشی با نماینده اسرائیل خودداری کرد را ستود.

 شیخ عرفان صدیقی قاری و امیرحسین جمالی مجری این مراسم بودند.


2 دیدگاه

  1. تقاضای مردمی از مسولین

    سال ۱۴۰۰ هم به آخر رسید و علیرغم قول مسولین. اداره ثبت اسناد واملاک در شهرستان اوز مستقر نشد. درحالیکه بخشهای بیرم وجویم و…دارای این اداره هستند

  2. قرار بود در ایام دهه فجر شهرداری کوره هم. افتتاح شود. پس چی. شد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد