بسترسازی برای ایجاد تجارت الکترونیکی در اوز

به گزارش پسین اوز، با حضور مدیرعامل شرکت پارسیان زرین و همکارانشان، اعضای دبیرخانه امور بانوان و خانواده فرمانداری، بخشدار مرکزی، روسای ادارات کمیته امدا امام(ره) و تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، اصحاب رسانه و گروهی از روسای ادارات در تالار فرمانداری تشکیل شد.

صفدر منشی معاون فرمانداری اوز هدف از تشکیل جلسه را برشمرد و گفت: با همت طیبه نامی و قدریه غیاثی مشاوران بانوان و امور خانواده فرمانداری این جلسه تشکیل شده است. وی هدف اصلی را ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات توسط بانوان است. طیبه نامی گفت: در راستای تفاهم نامه امور بانوان و خانواده، استانداری، اداره کل پست و شرکت پارسیان زرین این جلسه در اوز تشکیل شده است.

محمد مهدی ابراهیمی مدیرعامل شرکت پارسیان زرین به عنوان یکی از شتابدهنده های حوزه تجارت الکترونیکی استان فارس اظهار داشت با مشاهده موزه مردم شناسی اوز از توانمندی های این شهرستان باید یاد کرد و گفت: در دنیای کنونی سه شاخصه:۱-جسارت ۲-شخصیت ۳-مهارت در تجارت توسط کشور ژاپن در دنیا مطرح شد، که شهرستان نوپای اوز هر سه مقوله را داراست.

وی آگاهی مردم از تجارت الکترونیک را ضعیف دانست و گفت: روزانه ۱۳ کامیون کالای ورودی از طریق اینترنتی وارد فارس شده و ۳ کامیون از فارس به سایر نقاط می رود و این معادله باید شکسته شود. وی از قدمت ۱۵ ساله شرکت پارسیان زرین سخن راند و گفت: باید بستر آماده شود تا فروشگاه های اینترنتی وارد بازار ایران و جهان شود.

بنابراین بانوان شهرستان و سایر افراد علاقمند باید سعی کنند اول بازار سازی و بازار سنجی شود. سپس وارد مقوله تولید گردند. دکتر ابراهیمی با تاکید بر متقاعد سازی و اولویت آن بر مذاکره گفت: شهرستان اوز دارای تولیدات مهم و ناشناخته است که می تواند به تسخیر بازار ایران و جهان بپردازد. در این جلسه مهندس نوروز شیدای معاون مدیرعامل شرکت پارسیان زرین و عباس میرزائی معاون بازرگانی شرکت نیز به ایراد سخن پرداختند.

علی اصغر علی پور فرماندار با تشریح استعدادهای شهرستان اوز از توانمندی های بانوان در این شهرستان خبر داد و گفت: از بین ۳۶ شهرستان استان فارس شهرستان اوز اولین شهرستانی است که پذایرای مدیران شرکت پارسیان زرین برای انجام بررسی فروشگاه های اینترنتی است.

فرماندار درخشش شهرستان در حوزه کتاب و فرهنگ سخن راند و اظهار داشت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی می توانیم بدرخشیم.

شریف بازرگانی، احمد و عبدالعزیز خضری، راضیه شمسی، فروغ هاشمی، دلاور رئیس کمیته امدا امام، بامدادی کارشناس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان و جعفر راستگو سخنگوی شورای استان فارس نیز در مورد مقوله تجارت الکترونیکی صحبت کردند. جلسه که در ساعت ۱۱ آغاز شده بود در ساعت ۱۳ پایان یافت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد