بستر را برای توسعه یافتگی اوز فراهم کنیم

حمیرا نامدار: تاکید بر جذب نیرو های بومی، دلسوزی برای پیشرفت منطقه خود، نفوذ کلام و اثربخشی بیشتر در حوزه اجرا و عملکرد، از جمله مزایای استفاده از نیروهای بومی است. انتخاب افراد بومی با توجه به حس تعلق و شناخت بیشتر از محیط، محاسن بیشتری را برای شهر به همراه داشته و نقش موثری در کاهش بیکاری دارد.
توانمند سازی نیروهای بومی و تربیت نیروهای متخصص می تواند ظرفیت استفاده از نیروهای بومی در منطقه را افزایش داده و موجب کاهش آمار بیکاری و افزایش امید در میان جوانان شود. چرا باید فردی را از شهرهای دیگر برای مدیریت به اوز بیاوریم که هیچ شناختی از شهرمان ندارد!؟ اینها حرف هایی است که در تمام جلسات و در گروه های مجازی هنگام تودیع و معارفه مدیران ادارات زده و شنیده می شود.
یک سوال مطرح است آیا ما چنین نیروی در شهرمان داریم؟ یا اگر هست چرا قبول مسئولیت نمی کنند؟ آیا در شهر ما فرزندانمان در حوزه شهرستان مدیرانی توانمند و جسوری هستند؟ آیا نخبگانی را پرورانده، آیا کسی هست که به عنوان مدیریت ارشد شهرستان انتخاب شود؟

اگر بنا هست تغییری در مدیریت شهرستان اوز باشد باید این افراد تربیت و آموزش دیده و حمایت شوند.
بالاخره قبول داریم که امروزه شهر اوز با همه‌ی بچه‌های دانشگاه رفته‌اش هنوز نتوانسته است به این جایگاه برسد. بسیاری از این افراد تحصیلکرده و متخصص ضمن اینکه با حمایت مسئولین و معتمدین ما می‌توانستند در زمینه تخصصی خود مثمرثمر واقع گردند و بسیاری از مسئولیت های مهم و کلیدی شهر را نیز به عهده بگیرند و موفق هم باشند ولی متاسفانه در هنگام آزمون های استخدامی تعداد انگشت شماری برای ورود به ادارات و موسسات دولتی قدم بر می دارند. حال باید دید، افرادی با چنین ویژگی هایی را می توان برای مدیریت شهری اوز تربیت و آموزش داد یا خیر؟؟


امروزه تمام جوامع با نیروی تحصیلکرده و متخصص و بخصوص دارای توانائی‌های مدیریت و قدرت فکر سنجیده می‌شود. چیزی که در بیشتر مواقع نبود آن مشکلات و عقب ماندگی‌هایی جبران نا‌پذیر را در پی خواهد داشت.
تربیت و آموزش مدیران ادارات، مهم ترین ویژگی آینده شهر اوز باید باشد و در صورتی که در کنار این ویژگی، بومی نیز باشد بهترین انتخاب برای شهرستان نوپای اوز است.
تجربه چند دهه اخیر نشان داده هر زمان در کنار ویژگی‌های فنی و تخصصی برای پست شهری به نیروهای بومی نیز توجه شده، گام‌های محکم‌تری به سوی توسعه برداشته شده است. ما باید به عنوان اولویت اول ثبات مدیریت شهری را به اوز بازگردانیم و چهره خسته شهر را تغییر دهیم.
اوز تنها بر روی کاغذ شهرستان اوز نباید باشد به جد به دنبال تبدیل اوز به شهری توسعه یافته باید بود و مردم باید آن را لمس کنند.
باید چهره شهر را تغییر دهیم و سعی کنیم شهر اوز را به صورت واقعی به شهری توسعه یافته و اقتصادی تبدیل کنیم.
*عضو شورای نویسندگان


1 دیدگاه

  1. وقتی در ایام تعطیلات داروخانه مرکز شهرستان تعطیل باشه باید فکری به حال این مسایل کرد تا بستر توسعه یافتگی فراهم بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد