قانون فصل الخطاب است

در پی نشست فوق‌العاده شورای اسلامی شهرستان که پنج‌شنبه گذشته با حضور ۱۱ عضو این شورا برگزار شد؛ پس از بحث و مذاکره پیرامون موضوعِ انتشار طومار از سوی مردم لار (در نماز جمعه)، ضمن تأکید بر لزوم حفظ وحدت، انسجام و اقتدار شورای شهرستان، مقرر شد بیانیه‌ای با نظر همه نمایندگان بخش‌ها و شهرهای لارستان نوشته و منتشر شود.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم اللهِ حبیب قلوب الصادقین.

سلام و درود خداوند سبحان به ارواح والای انبیا و اولیای دین که منابع حکمت و هدایت بشر به سوی عزت و سعادت بوده و هستند.

درود و سلام خداوند به ارواح طیبه شهدای گرانقدر که در رکاب ولی امر زمان و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل، با نثار جان پاکشان عزت و آزادی و اقتدار را به ملک و ملت ایران اسلامی و جهان اسلام هدیه نمودند؛ و حفظ و گسترش ارزشهای والای نظام و انقلاب را در سایه وحدت و همدلی به ما سپردند.

اکنون در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد حفظ دستاوردهای بزرگ انقلاب در مقابل توطئه های دشمنان داخلی و خارجی است که جز با حفظ وحدت در سایه سار ولایت به‌دست نمی‌آید.

مردم فهیم و نیک‌اندیش منطقه و شهرها و روستاهای لارستان همواره در سایه همین نیک‌اندیشی و نجابت سهم بسزایی در استمرار حرکت نظام اسلامی به‌سوی وحدت و استقلال داشته و دارند مسئولین به‌عنوان خادمین مردم می‌بایست این مهم را در برنامه‌ریزی ها و توجه به این منطقه همواره مد نظر داشته باشند.

بحث تقسیمات کشوری یکی از مسائل مورد اختلاف در مناطق مختلف کشور بوده که گهگاه باعث بروز اختلافات منطقه‌ای و ایجاد هزینه‌های گاه غیر قابل جبران برای مردم شده است؛ چاره کار جز در ایجاد سازوکارهای قانونی کامل و جامع در این خصوص نیست.

لازم است مسئولین مربوطه به‌طور جدی برای پبشگیری از تنش های اجتماعی و به تبع آن ایجاد موج نفاق و درگیری و موج‌سواری افراد و عوامل فرصت‌طلب و معاند چاره اندیشی نموده و مردم نیز با تبعیت از قانون به بالندگی و پیشرفت همه جانبه در شهرها و روستاها به‌ویژه مناطق محروم کمک نمایند. لذا ما اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان از همه فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان به‌ویژه در مرکز شهرستان که محور وحدت بوده و هست خواستاریم تا از هرگونه حرکت و تفکری که منجر به ایجاد جو تفرقه و بدبینی در سایر نقاط شهرستان می‌شود جداً پیشگیری کنند. آنان در تنظیم و تهیه مطالبات خود باید به خواسته‌ها و مطالبات سایر نقاط شهرستان احترام گذاشته و قانون را فصل الخطاب قرار دهند. ما و همه فعالان و تأثیرگذاران لازم است احساسات خود را تابع منطق و در جهت وحدت و پیشرفت همه جانبه قرار دهیم و در یک کلام: آنچه را برای خود می پسندیم برای دیگران بپسندیم.

مهر و امضاء شورای اسلامی شهرستان لارستان


6 دیدگاه

  1. اوزی ازتهران

    بیانیه جالبی است اما تنگ نظران در لار میگویند این بیانیه با نطق پیش از دستور جعفر پور نماینده مجلس هم خوانی ندارد ایشان در مجلس تلویحا بار ارتقای اوز مخالفت کردند ومسایل فرهنگی وسیاسی را مانع ارتقا دانسته اند

  2. بیانیه قابل قبولی است امیدواریم که در عمل هم شاهد چنین دیدگاه روشنی بوده و آبادانی و پیشرفت همه را خواهان باشیم. مردم بخش اوز با دیده باز از پیشرفت همه نقاط حمایت میکنند و در عمل هم ثابت کرده‌اند سالها اتحاد و زندگی مسالمیت آمیز در کنار سایر نقاط گواه این مسئله است و انتظار داریم دیگران هم به فکر پیشرفت و آبادانی بخش اوز باشند و با ما مشارکت و همکاری کنند و البته از مسئولین بخش اوز هم انتظار داریم که تلاش مضاعف در جهت پیشرفت شهر و بخش اوز داشته باشند مردم هم حتما مشارکت خواهند کرد ان شاء الله

  3. اوزی ازشیراز

    مسولان وبزرگان شهرستان که پیوسته از وحدت وهمبستگی در لارستان صحبت میکنند الان باید مانع نطرات تنگ نطران در لار شوند وارتقای بخش بزرگ وصبور اوز که ۷۰ سال در تابعیت لار بوده را به رسمیت بشناسند تا شعارهای وحدت وبرادری در عمل هم ثابت شوند این بیانیه منتشر شده از طرف دو سوم جمعیت شهرستان است خطاب به نمایندگان شهر لار که بکسوم جمعیت شهرستان هستند

  4. ابراهیم نجم الدینی

    بیانیه کاملاً منطقی وبی طرفانه است وموردتائید می باشد

  5. همشهری اوزی حق طلب

    متاسفانه تجربه نشون داده که صرف قانون ملاک نیست و قانون آلت دست عده ای افراد شده است که با اعمال قدرت ۷۰ ساله از ارتقای اوز جلوگیزی کرده اند و مناطق بسیاری که دهات عقب مانده بوده ارتقای داده اند برای مثال متطقه مانند بشاگرد در استان هرمزگان که در ابتدای انقلاب یک روستا بوده اکنون به شهرستان ارتقا یافته است مثالهای یسیاری وجود دارد گرچه توسعه و جبران عقب ماندگی حق همه مردم و همه نقاط ایران میباشد. برای نمونه نماینده لارستان که سالیان زیادی در مجلس حضور دارد حتی از برزبان آوردن نام اوز در مجلس که اوز کجاست چه وضعی دارد چه خواسته ای دارد آبا دارد و از بردن نام اوز خودداری میکند این شیوه رفتاری ایشان ربطی به قانون ندارد بلکه نوعی عداوت و کینه و بعض تسبت به مردم اوز میباشد در این ۴۰ سال ثابت شده داشتن ارتباط با مقاماتت نقش اصلی در توسعه و پیشرفت و ارتقا ط هرمنطقه بازی میکند حتما این نظر را منتشر نماید آب از سرگذشته تردید بخود راه ندهید.

  6. اتفاقا تنها چیزی که در اینجا فصل الخطاب نیست قانون است الان در همه کارها روابط جای ضوایط را گرفته است اه باشیم وساده اندیشی نکنیم که کارها ی مهم با روال قانونی به جایی نمی رسد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد