در جشنواره خیرین مدرسه ساز اوز: ۹۵ درصد مدارس اوز را خیرین ساخته اند

به گزارش پسین اوز، جشنواره خیرین مدرسه ساز اوز با حضور امام جمعه، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر، فرهنگیان، مسئولان و معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئول دفتر مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی فارس در تالار فردوسی خیریه عبدالقادر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه اوز طی سخنانی اظهار داشت: کار سترگ مدرسه سازی دارای شکوه و عظمت است که لزومی به گفتن ندارد. چون کتاب آسمانی درباره عمل صالح ما را ارشاد کرده است. محمدرضا رضایی افزود: محبوب شدن خیرین در دل ها، بخشش گناهان آنان و زندگی پاک برای آنان هدایایی است که خداوند به خیرین می دهد. رضایی با اشاره به این که از ۹۰ آموزشگاه موجود در منطقه ۸۴ آموزشگاه توسط خیرین ساخته شده یعنی ۹۵ درصد آموزشگاه های منطقه خیر ساز هستند گفت: منطقه اوز به دیار خیرین مدرسه ساز معروف شده است. رئیس آموزش و پرورش اوز اظهار داشت: در حال حاضر ۴ واحد خانه معلم توسط عبدالقادر فقیهی و توسعه مجتمع آفرینش توسط فاروق خضری به نمایندگی پروین دادستان و آموزشگاه ۸ کلاسه بازرگانی توسط وراث سیف اله بازرگانی در حال ساخت است. وی تقاضا نمود که هنرستان بهروزیان بازسازی شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با حضور مهندس سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی فارس تحرک و تحول جدیدی در استان بوجود آمده است گفت: استان فارس در کشور و حوزه انتخابیه من در فارس، در امر ساخت مدارس توسط خیرین شاخص بالاتری دارند. وی ضمن تمجید از خیرین اظهار داشت: بخش اوز یک بخش مهم، بزرگ و فرهنگی است که نه تنها در امر مدرسه سازی بلکه در تمام شئونات اجتماعی و فرهنگی صاحب عنوان و فعالیت است که امید است همدلی و وحدت که از قدیم الایام بوده ادامه یابد و کارها به خوبی پیش برود. وی نیز خواستار ساخت هنرستان بهروزیان شد.

معاون نوسازی کشور گفت: خیرین نقش امیدآفرینی و الگو سازی دارند. اولین نقش خیرین، امانت داری است. ثروت خویش را امانت خدا می دانند که در مسیر رفاه مردم هزینه می کنند. خیرین در جهت رشد و توسعه کشور کار می کنند. دکتر محمد جمال زاده افزود: ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارند. که هزینه ای معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که با اعتبارات سالانه ما حدود ۴۵ سال طول می کشد تا مدارس را بازسازی کنیم.

بنابراین اگر خیرین نبودند کارها مشکل بود. در لار، گراش، اوز و خنج خیرین بسیار فعال و امید آفرین هستند. به فضل خدا و همت خیرین سرانه فضای آمورشی را به همت خیرین به ۶/۵ رساندیم. اما استاندارد هر دانش آموز ۶/۸ متر مربع است که هنوز هم سه مترمربع فاصله داریم. امید است در جشنواره ۲۱ که در آینده برگزار می شود. رشد و توسعه ما به ۴۰ درصد برسد. وی قول داد که هنرستان بهروزیان با هزینه دولت و خیرین بازسازی کنیم. لوح تقدیر و تندیس وزارتخانه و آموزش و پرورش اوز به پروین دادستان مدیر مجتمع آفرینش، شریف بازرگانی، و ساسان پیرزاد نماینده عبدالقادر فقیهی اهداء شد. گروه سرود مدرسه احمدیان به اجرای سرود پرداخت و در بدو ورود رومیصا زمانی دانش آموز کلاس دوم مجتمع آفرینش با اهدای گل خیر مقدم گفت: و دو تن از دانش آموزان دبستان زمین پیما با پوشیدن لباس محلی به مهمان گل دادند. مجری برنامه محمدشاحسنی معاون آموزش و پرورش و قاری قرآن حامد درخواه بود.  


3 دیدگاه

  1. بهتر نبود عکسی از رمیصا زمانی هم می گذاشتید این کودک نقشی کمتر از مسئول و رسانه در توسعه و ارتقا اوز ندارد

    • پسین اوز: در شماره های گذشته نشریه و سایت خبری پسین اوز از این کودک هنرمند عکس زده شده است. از تذکر شما نیز سپاسگزاریم.

  2. چرا اعضاى شورا حضور فعال نداشتندتابروند پشت بلندگو حرف بزنند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد