بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان فارس

به گزارش پسین اوز؛ بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس عصر روز پنج شنبه ۳۱ خرداد ۹۷ در مجتمع تفریحی گرین لند شهر صدرای شیراز برگزار شد.

این جشنواره با شعار رویش نیک اندیشان جوان و با حضور استاندار، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و نمایندگان نوسازی کشور، خیرین مدرسه ساز، روسای آموزش و پرورش و سایر مسئولان استان فارس با مجری گری علوی و کرمی و با قرائت قرآن توسط علیرضا برزگر دانش آموز ارسنجانی، سرود جمهوری اسلامی در ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه آغاز شد.

دکتر میرباقری رئیس مجمع خیرین استان فارس، هدف از برگزاری جشنواره را جذب خیرین و تکریم آنان دانست و گفت: سه هزار خیر تحت پوشش داریم و ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است.

عبدالقادر فقیهی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور امارات دومین سخنران بود که ضمن تشکر از نیکوکاران، استاندار، مدیر کل سابق و فعلی آموزش و پرورش و نوسازی اظهار داشت: مدرسه سازی از مصادیق بارز عمل صالح است که سرمایه گذاری در آن از خالصانه ترین سرمایه گذاری هاست.

 مهندس اسماعیل تبادار استاندار فارس گفت: این جشنواره معنوی و ارزشمند است. استاندار با اشاره به این که ۲۰ درصد مدارس فارس توسط خیرین ساخته شده است. خیرین را مشعل داران دارائی و علم معرفی کرد و گفت: از عبدالقادر فقیهی بسیار سپاسگزارم که پیوسته مجمع خیرین را یاوری و کمک می کنند.

دکتر ملک حسینی بینانگذار بیمارستان پیوند کلیه با اشاره به آیات قرآن و تکریم از خیران و جایگاه علم و معرفت در زندگی اجتماعی گفت: تصمیم داریم در بیمارستان و دانشگاه جامع ابن سینا دو مجمع آموزشی هم بسازیم که از خیرین تقاضای همکاری کرد.

در ادامه سخنرانی دکتر حسن بنیانیان رئیس شورای انقلاب فرهنگی بود که اظهار داشت: ۴۵ درصد خیرین مدرسه ساز در مدرسه خیرساز تحصیل کرده اند. همچنین سیلوانا سلمان پور شاعره شهیر جنوب کشور و شهر اوز نیز چند سروده خویش را قرائت کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت و از وی به عنوان یک شاعره حامی خیرین مدرسه ساز قدردانی و مورد تشویق قرار گرفت. 

در این آئین چند برنامه هنری توسط هنرمندان و دانش آموزان اجرا شد و چند کلیپ هم به نمایش درآمد. فداکاری مادر شهیدی از دارالمیزان که با حضور در جلسه صحبت کرد باعث وجد جلسه شد. در ساعت ۲۳ مراسم پایان و حضار به صرف شام پرداختند. از اوز نیز رئیس آموزش و پرورش و گروهی از خیرین و فعالان و اعضای شورا حضور داشتند.


1 دیدگاه

  1. اوزی از بندرعباس

    دراین جلسه که جمعی از فعالین اجتماعی اوز به همراه شیح عبد القادر حصور داشتند واستاندار فارس هم حصور داشته است بهترین فرصت برای پیگیری ارتقای اوز بوده که نمی دانم مطرح شده است ویا……

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد