بیمارستان امیدوار اوز به جایگاه اصلی باز گردد

نشست هیات امناء و مسئولان بیمارستان با مسئولان دانشکده: بیمارستان امیدوار اوز به جایگاه اصلی باز گردد

به گزارش پسین اوز،جعفر راستگو سخنگوی شورای استان، هیات امنای بیمارستان امیدوار متشکل از محمد محمودی، ابراهیم شریفی، ابراهیم احمدی، محمدعلی عابدی و یونس امیدوار و اعضای انجمن خیریه متشکل از آجی مزرعی و سیدحیدر هاشمی، بخشدار، شهردار، رئیس بیمارستان، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان، جراح عمومی بیمارستان و گروهی از مدیران و کارکنان بیمارستان متشکل از حلاجی، رحیمی، ایمانی، صباغی، وحید عملدار، منوچهر امیدوار و مدیر مسئول پسین اوز در یک نشست در تالار اداره بیمارستان مسائل و مشکلات بیمارستان امیدوار را بررسی کردند.

ابتدا دکتر محمدهادی شمسائی به معرفی حضار پرداخت و از هیات امناء و بویژه عبدالحمید امیدوار تشکر کرد. آتش فراز بخشدار با اشاره به سابقه تاریخی بیمارستان اوز اظهار داشت: مردم از رئیس جدید بیمارستان رضایت دارند اما کمبود پزشک همه را ناراحت کرده است.

مهندس کراماتی شهردار و رئیس انجمن خیریه گفت: برای بهبود و ارتقاء سلامت مردم همه کمک می کنیم. وی خواستار تخصصی شدن بیمارستان های منطقه گردید و گفت: تاکنون انجمن خیریه کمک های زیادی به بیمارستان کرده است. ولی کمبود پزشک به عنوان دغدغه مردم مطرح است.

محمد محمودی تاریخچه بهداشت و درمان لارستان و اوز را بطور اختصار توضیح داد و تعهد نمود که هیات امناء اوز و دبی کما فی السابق نیازمندی ها و ضرورت ها را برطرف می سازند. ابراهیم احمدی به معرفی هیات امناء اوز و دبی پرداخت و گفت: هیات امناء سابقه ۴۰ ساله دارد. احمدی آمار کمک های مردمی، هیات امنائ و انجمن خیریه را به بیمارستان امیدوار بطور تفکیک اعلام کرد. تاسیس بخش دیالیز و تامین هزینه یک ساله جاری آن و خرید تجهیزات چشم پزشکی را ذکر کرد و گفت: حتی انجمن خیریه اخیرا مبلغ ۶۷ میلیون تومان نیز کمک کرده است. وی اظهار داشت: هیات امنا و مردم انتظار دارند که در تامین پزشک متخصص، رادیولوژی فوری اقدام شود و موافقت اصولی نیز برای بیمارستان جدید (راه پیما) گرفته شود. ابراهیم شریفی ضمن تاکید بر تاریخچه بیمارستان اوز گفت: هیات امناء تجهیزات و کمک مالی را تامین کرده است اما بحث تامین پزشک در اختیار ما نیست که باید دانشکده اقدام کنند.

احمد خضری ضمن تشریح جایگاه بیمارستان امیدوار در دوران مدیریت عبدالعزیز خضری و جذب بیمار از استان های هرمزگان، بوشهر و جنوب فارس خواستار بازگشت بیمارستان اوز به جایگاه اصلی خودش شد و از اعزام بیماران به سایر بیمارستان ها خودداری شود.

جعفر راستگو، سید حیدر هاشمی، آجی مزرعی، منوچهر امیدوار، وحید علمدار، رحیمی و مجید حلاجی نیز با توضیح جایگاه قبلی بیمارستان خواستار تامین پزشک و نیروی انسانی مرد و نصب (O.P.G) اتوکلاو و… شدند.

دکتر مجید اکبرزاده معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان ضمن تمجید از مردم اوز اظهار داشت: من حامل پیام دکتر کریمی رئیس دانشکده هستم و باید تشکر کنم از انسجام و همدلی مسئولان، مردم، هیات امناء و کارکنان بیمارستان بعضی از کمبودهای فعلی در اختیار ما نیست و محدودیت وزارتی دارد.  وزارت براساس مسافت تا مرکز شهرستان و مراجعه بیماران (جمعیت)، بیمارستان اوز را در سطح ۲ قرار داده است. اما ما تلاش کردیم تا این معیار اجرا نشود و برنامه های ۲ و ۵ ساله داشته باشیم. در بیمارستان های اوز، بیرم و خنج باید پزشکان طولانی بمانند و پزشکان طرحی نمی تواند جوابگو باشد.

برای اوز از ویژگی مناطق محروم استفاده شده و ان شاء اله ظرف ۴ سال آینده پزشکانی خواهید داشت که ۱۲ سال یا بیشتر در اوز ماندگار می شوند. این طرح طولانی مدت ماست. براساس طرح کوتاه مدت متخصص رادیولوژی هفته ای ۲ روز اما سال آینده کامل خواهید داشت. جراحی عمومی سه روز در پایان هفته و سایر متخصص ها به صورت پاره وقت در خدمت مردم هستند. بدون توجه به ضابطه وزارتی ما دستگاههای ست شور، (O.P.G) و اتوکلاو را به اوز اختصاص دادیم چون واقعا نیاز داردید. سیاست ما این است که مردم از خدمات دولت و درمانگاه و بیمارستان ها برخوردار شوند.

دکتر اکبرزاده اظهار داشت: در مورد موافقت اصولی بیمارستان جدید نیز پیگیری شده و می شود. و تاکید کرد که هیات امناء سعی کنند پانسیون پزشکان را مورد بررسی و بهسازی قرار دهد. صندوق قرض الحسنه پرداخت علی الحساب برای پزشکان مفتوح و به پزشکان پرداخت، تا بعد از واریز کارانه آنان برگشت شود. این مقام درمانی و بهداشتی لارستان از ارجاع بیمار از بیمارستان به مطب، دریافت حق الزحمه اضافی، خرید لوازم پزشکی توسط بیماران را به شدت محکوم و اظهار داشت: با اینگونه موارد برخورد می شود.

یونس امیدوار نیز خواستار توسعه بیمارستان فعلی شد که مورد موافق دکتر اکبرزاده قرار گرفت. در پایان لوح تقدیر به محمودی نماینده هیات امناء، کراماتی رئیس انجمن خیریه و یونس امیدوار عضو هیات امناء و نماینده بانی خیرعبدالحمید امیدوار اهدا شد و از حضار پذیرایی به عمل آمد.


3 دیدگاه

  1. بیمارستان مشکل دارد امیدواریم این جلسه توانسته باشد مشکل را حل کند ، پزشک نداریم

  2. مسکل. اصلی بیمارستان نداشتن. پزشکان. متخصص. ثابت. است. وبیشتر بیماران. به. لار. وگراش. میروند. واین باعث بی رونقی بیمارستان. وعدم. درامد بیمارستان. میشود باید. مسکل کمبود. پزشک. متخصص. پیگیری. ورفع. شود. با. پزشکان. پاره. وقت. کاری. صورت. نمی گیرد

  3. کارمند. بیمارستان اوز. وتذکر به. مسولین. ودلسوزان

    اخیرا. بیمارستان. خنج. را. از ۴۸ تخت به. ۱۰۴. تخت ارتقا. داده اند. تا. شامل. داشتن همه گونه. متخصص شود. اما. بیمارستان. با سابقه. اوز. کماکان ۶۸ تخت. می باشد. بنابر این طبق مصوبه جدید.شامل داشتن همه گونه پزشگ متخصص نمیشود. لازم. است مسولین. وهییت. امنا. از لار بخواهند که مانند خنج. بیمارستان. اوز. را ارتقا. دهند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد