تاثیر مدیران مقتدر با نگاهی بر نقش استاندار در ارتقای بخش های استان

* عبدالعزیز خضری: ارتقای بخش اوز به شهرستان از جمله رخدادهای دارای اهمیتی است که نمی توان آن را برای افراد، ارگان ها و افکار عمومی در سطح بخش، شهرستان، استان و کشور بدون تجزیه تحلیل مورد ارزیابی قرار داد.
این ویژگی در سطحی فراتر از بخش و شهرستان مادر است از آن منظر که برای اولین بار در تاریخ استان و کشور هفت بخش در یک استان به صورت همزمان ارتقا پیدا کردند که چنین رویدادی و بدون هرگونه کنش منفی جای تامل دارد. خوانندگانی که مقاله را می خوانند، چند سطری منتظر بمانند تا به دلیل انتخاب موضوع سخن و چرایی، به جریان دیدار و ملاقات جمعی از مردم و مسئولان با استاندار در تاریخ ۱۸ آبان ۹۸ پرداخته شود.
دکتر عنایت اله رحیمی در جواب ابراز تفقد دیدارکنندگان در اجرای مصوبه هیأت دولت برای ارتقای هفت بخش به شهرستان که استانداری فارس در آن نقش سرنوشت سازداشته است، گفت: کمتر پیش می آید با چنین ترکیبی از مهمانان از طیف های مختلف نشست داشته باشم و اضافه کرد: مردم فرهنگ دوست اوز که با صبوری و متانت حوصله کردند تا به خواسته شان برسند قابل احترام هستند. در جمع این ترکیب حضور یافتم تا به نوعی ادای احترام کرده باشم.
وی ارتقای بخش قدیمی اوز به شهرستان که حاصل سال ها پیگیری و خواسته مردم خوب آن بوده است را هدیه نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم منطقه دانست و خاطرنشان کرد:در مقام مسئول اول استان در همه امور جزئی و کلی حضور و نظارت داشته و دارم و در خصوص ارتقا همزمان هفت بخش به شهرستان نیز نظارت دقیق داشته ام.


دکتر رحیمی ارتقا ۷ بخش و تاسیس دو فرمانداری ویژه را کاری حساس و بزرگ ارزیابی کرد و افزود: در تفویض اختیار و تمرکززدایی از موافقان طرح بوده و برای اجرای مسالمت آمیز آن، منتظر زمان مناسب بودیم تا هر هفت بخش ارتقاء داده شوند. این مقام اول استان، یادآور شد: قبل از اعلام ارتقا، گیرنده نظرات گوناگونی اعم از هشدار، تایید و تشویق بودیم و بعضا ما را از انجام آن بر حذر می داشتند اما، من بدون هر گونه تردیدی از همه این ها بهره گرفتم تا با هوشیاری، امر ارتقای همزمان هفت بخش بدون پیش آمد تلخی اعلام شود.
نگارنده با ذکر چکیده هایی از دیدگاه استاندار، موضوع سخن را ادامه می دهد و می افزاید: اما نقطه برجسته سخنان استاندار، تجربه مدیریت، پای کار بودن، حضور در همه صحنه های ریز و درشت، اقتدار و عدم شرکت در جلسات بی حاصل است که ضرورت دارد مورد توجه مدیران اجرایی درشهرستان اوزقرار بگیرد. بعضا در همین اوز جلساتی برگزار می شود که کمتر دارای خروجی است و بیشتر باگفتگو و تحلیل بدون تصمیم سازی و تصمیم گیری به پایان می رسد و درجلسه مشابه بعدی، کمتر دیده می شود که مدیر جلسه به چگونگی مصوبات جلسه قبلی و روند اجرای آن بپردازد. و یا از منظر دیگر دیده می شود بعضی ادارات حتی خود مدیران اصلی یا کارشناسان حضور ندارند و تمهیداتی نیز برای جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع اندیشیده نمی شود. موارد پیش گفت از نقاط ضعف کارکرد بعضی از ادارات اوز است که مدیران اجرایی را در تثبیت موقعیت وضع موجود نگه می دارد، تا تحول اداری را غیر ملموس و نزدیک به صفربه نمایش گذاشته شود.
امید است با تعیین فرماندار جدید شهرستان اوز، مدیران زیرمجموعه، شورا، تشکل ها و دیگر فعالان فرهنگی-اجتماعی با کار، کارشناسی که طبعآ وجود نیروی انسانی کارآمد، خبره ومتخصص که لازمه آن است واز سویی دوری جستن از تعریف وتمجیدبی دلیل از مدیران، تحلیل های وقت تلف کن وپشتیبانی از مدیران مقتدر(باویژگی قاطع بودن و انعطاف داشتن)، شهرستان نوپای اوزرا دارای زیر ساخت های به موقع نموده تا رشد و توسعه با استفاده از منابع مالی، مردمی و دولتی در حد انتظار معقول افکار عمومی دست یافتنی گردد.
*عضو شورای سرپرستی


1 دیدگاه

  1. خبر خوش برای فرمانداری اوز

    مدیر کل دادگستری فارس اعلام کردند که بزودی در شهرستانهای تازه تاسیس فارس دادگسنری واداره ثبت اسناد دایر میشود این خبر در تاریخ ۱۲ اذر ماه از صدا وسیمای فارس اعلام شد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد