فرماندار اوز: وحدت، امنیت و آرامش اولویت کاری من است

به گزارش پسین اوز، و در ساعت ۱۲:۳۰ روز سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸ گروهی از اعضای ستاد نکوداشت ارتقاء  با حضور در تالار شیخ سعدی دانشگاه آزاد اسلامی اوز با علی اصغر علی پور سرپرست فرمانداری و محمدحسین آتش فراز بخشدار سابق نشستی خودمانی داشتند.

این نشست با قرائت قرآن توسط حاج محمد وحدانی و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. حاج عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه و دبیر ستاد به عنوان میزبان به حضار و فرماندار خیر مقدم گفته و چگونگی تشکیل کارگروه ها و ستاد را به اختصار توضیح داد. وی از خدمات محمدحسین آتش فراز به نیکی یاد کرد.

 سپس محمدحسین آتش فراز بخشدار سابق ضمن سپاسگزاری از اعضای ستاد به فرماندار تبریک و اظهار داشت: ستاد با قدرت و زیبایی دو جشن میلاد رسول الله (ص) و ارتقا را برگزار کرد. وی از اعضای ستاد درخواست کرد که این همکاری‌ها ادامه داشته باشد. چون برای استقرار ادارات نیاز به همکاری مردم می باشد. آتش فراز ضمن تمجید از خدمات فرماندار گفت: من شاهد تلاش وی برای استقرار ادارات هستم.

 محمود محبی رئیس شورای اسلامی اوز از فرماندار تقاضا کرد در تاسیس و استقرار ادارات تسریع شود و در بکارگیری جوانان بومی شهرستان در ادارات جدیت به خرج دهد. وی جشن های ارتقاء و مولود حضرت رسول (ص)را بسیار عظیم و زیبا توصیف کرد. محبی آمادگی شورای اسلامی را برای همکاری با فرمانداری اعلام نموده و از خدمات ۹ ساله آتش فراز تشکر کرد.  ابراهیم جام گوهری از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شهرستان از فرماندار تقاضا کرد ما باید نقشه راه داشته باشیم و برنامه ریزی کوتاه مدت میان مدت و درازمدت را تدوین کنید.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه دست‌اندرکاران ستاد سپاسگزاری کرده و هنرمندان را معرفی و کار آنان را ستود. وی یادداشت عبدالرحمان صالح مدیر گروه مجازی اتحاد و توسعه را قرائت کرد. در این یادداشت عبدالرحمان صالح از مقامات کشوری، استانی، شهرستان لارستان و شهرستان اوز و کارگروه ارتقاء و شوراها و معتمدین که در ارتقاء اوز نقش داشته‌اند تشکر کرد و آمادگی گروه مجازی اتحاد و توسعه را برای همکاری اعلام نمود.

محمد محمودی به نقش اولین ها در یاد و خاطره ها اشاره کرد و گفت: مردم اوز همیشه نام ماهرو اولین بخشدار اوز را در سال ۱۳۲۸ فراموش نمی کنند. مطمئن باشید که نام علی پور نیز به عنوان اولین فرماندار اوز هیچگاه فراموش نمی شود. وی از نویسندگان تقاضا کرد که در ثبت اولین ها و تاریخ تاسیس ها فعال باشند.

یونس امیدوار با اشاره به عملکرد فعال فرماندار در این چند روزه گفت جشن های ارتقا در مسجد مصلی و ورزشگاه شهدای اوز به خوبی برگزار شد و همه مردم به نقش گروه‌های پنجگانه و ستاد واقف و زحمات آنان را می ستایند. البته در فضای مجازی بعضی ناسپاسی ها وجود دارد که آن هم ما را ناراحت نمی کند.

حاج محمد وحدانی گفت: خوشبختانه مردم اوز اهل همکاری و همراهی هستند و پیشنهاد می‌کنم که یک زمین بزرگ در نظر بگیرید و ساختمان ادارات را در یکجا تاسیس کنید و همچنین گفت لازم است از توانمندی بانوان نیز بهره‌مند شویم. وحدانی ۴ اداره: ثبت اسناد، دادگاه و پلیس به اضافه ده و سازمان نظام مهندسی را اولویت دار معرفی کرد و گفت بزرگان دین کمتر به نقاط ضعف پرداخته و بیشتر روی نقاط مثبت تکیه دارند.

فریدون نامی درباره عملکرد گروه تدارکات صحبت کرد و گفت: واقعاً کار گروه تدارکات در جشن‌های ارتقا زحمات زیادی کشیدند و در پایان گفت: اگر مسئولی کار کند مردم هم او را همراهی می کنند.

 فرهاد ابراهیم پور شاعر اوزی بحث را سیاسی کرد و گفت: فعلاً اصول گرایی و اصلاح‌طلبی مد نظر مردم نیست هر کس کار کند ما او را دوست داریم و خوشحالیم که علیپور از بدنه دولت تدبیر و امید است پس او را احترام داریم. وی سخنان رئیس شورا را تایید و گفت: در جشن‌های ارتقا ما شاهد نقاط ضعف هم بودیم و انتقاداتی برای این مراسم وارد است که باید بررسی شود. ابراهیم‌پور پیشنهاد کرد تا برای جشن بروشوری تهیه و در اختیار مردم قرار دهند و همچنین فرمانداری نیز جزوه ای از نیازمندی‌ها تهیه و در اختیار خیرین و مردم قرار دهد.

عبدالله معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف ضمن تمجید از کارگروه های پنجگانه اقدامات کارگروه اطلاع رسانی به ویژه با حضور در مساجد را ستود و گفت: برای استقلال اتاق اصناف و تاسیس اداره صمت اقداماتی در جریان است.

لیلا عزیزیان شاعر و علاقه مند به گردشگری اظهار داشت: مردم اوز پیوسته حامی مسئولان پرتلاش بوده و هستند و از فرمانداری برای هرچه فعال‌تر شدن گردشگری تقاضای تشکیل کارگروه کرد.

فریبا صالحی سخنگوی شورای شهر اوز از استاندار فارس به خاطر انتصاب علی پور در سمت فرمانداری اوز تشکر کرد و گفت: جشن های ارتقا برآیند عملکرد و تفکر مردم اوز بود که احتیاج به نقد و بررسی دارد. وی نیز خواستار هرچه سریعتر استقرار ادارات و به کارگیری نیروهای بومی به ویژه بانوان شد و گفت: به شهرک صنعتی نیز باید توجه کرد. صالحی تاسیس نگارخانه و تالار ورزشی و پارک بانوان را نیز درخواست کرد و انجمن خوشنویسان اوز را بسیار فعال معرفی نمود.

نورالدین صمدانی گزارش مختصری از یاوران شورا ارائه داد و گفت: یاوران همچنان آماده همکاری هستند. محمد رفیع راوند خواستار تاسیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شد. محمد صدیق پیرزاد سخنان همه را تایید کرد و گفت: مردم دوست دارند که فرماندار شبانه روز در شهر اوز ساکن باشد. ناصر خضری اعضای ستاد را ستاره های آسمان فرهنگ دانست و گفت: ما باید دنبال کارهای اوز باشیم و فرماندار باید ما را همراهی کند. مهندس محمد فتحی کارشناس امور فنی دهیاری های بخش های بیدشهر و مرکزی نیز تقاضای تاسیس بنیاد مسکن در شهرستان نمود.

علی اصغر علی پور سرپرست فرمانداری اوز ابتدا گفت: خدا را شاکرم که خدمتگزار مردم بافرهنگ شدم شعور و معرفت در حوزه های مختلف از ویژگی های اصیل مردم شهرستان اوز است. ارتقا حق واقعی شما بوده است. مدیریت خوب مردم در تمام موارد باعث تسریع در ارتقا شد. فرماندار از اعضای شوراهای شهر اوز، کارگروه ارتقاء و معتمدان و فعالان و روحانیون به ویژه امام جمعه اوز در ارتقاء اوز و کارگروه های پنجگانه و ستاد در برگزاری جشن ها سپاسگزاری کرد و اضافه نمود همه پیشنهادات و نکات مهم صحبت های شما را یادداشت و مورد توجه قرار می‌دهم. وی وظایف فرماندار را توضیح داده و اظهار داشت: که برگزاری انتخابات دغدغه اصلی من است و شما می توانید با مشارکت همگانی در انتخابات این دغدغه‌ها را پایان دهید.

علی پور حفظ وحدت آرامش و تامین امنیت را از اولویت کاری خود دانست و گفت من به عنوان فرماندار شهرستان اوز اعلام می‌کنم هر کس در، هر مقام بخواهد در راه خدشه دار کردن وحدت، امنیت و پیشرفت خللی ایجاد کند با او برخورد قاطع می‌شود. اولین فرماندار شهرستان نوپای اوز با تاکید بر اینکه استقرار و تاسیس ادارات از وظایف من است گفت: با ۲ ماراتن سنگین روبرو هستم ولی با کمک شما خسته نمی‌شوم. ۱- ماراتن انتخابات که با هیئت‌های اجرایی، بازرسی و نظارت و مردم می‌دانم که سرافراز بیرون می‌آیم و با شرکت فعال شما دغدغه من برطرف می شود. ۲- ماراتن استقرار و تاسیس ادارات که این کار با برنامه‌ریزی انجام گرفته و اولویت‌بندی خواهم کرد. کما اینکه شبکه بهداشت و درمان، اداره منابع طبیعی، دادگاه، ثبت اسناد، کمیته امداد، دامپزشکی در شراف انجام و مذاکره است و ارتقاء نمایندگی فرهنگ و ارشاد نیز انجام خواهد شد. علی پور تاکید کرد که بحث جناح سیاسی در انجام کارها را کنار گذاشته و این دیدگاه ها برای خدمت به مردم جایگاهی ندارد و به دستور استاندار محترم برای تقویت و فعالیت شهرک صنعتی برنامه‌ریزی خواهم کرد. وی همچنین گفت: اتاق من و ساختمان فرمانداری بر روی عموم باز است و وحدت و همدلی و مشارکت شعار من است و در پایان گفت: علی پور فرماندار اوز خدمتگزار مردم است.

در پایان برنامه احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز ابتدا علی اصغر علی پور را به طور کامل معرفی کرد و سابقه کاری وی را توضیح داد و چگونگی ارتقاء بخش اوز و مشکلات را به طور اختصار بیان داشت و گفت: به گفته ها همه مسئولان اگر مردم دنبال ارتقاء نبودند شاید ۱۰ سال دیگر هم این اتفاق روی نمی‌داد وی گفت ما نگاهمان باید شهرستانی باشد و مسئله فیشور را هم به کمک هم بررسی و حل کنیم. خضری افزود قبلاً شیخ عبدالقادر فقیهی نیز از اعضای ستاد و کارگروه ها با ضیافت شام قدردانی کرده است و سپس صورت جلسه را جمع بندی و قرائت نمود. جلسه در ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه با صلوات پایان یافت.

 گفتنی است که علی اصغر علی پور فرزند عباسعلی در سال ۱۳۵۶ در بخش ارد شهرستان گراش متولد و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی است که آخرین سمت وی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان بوده است.


1 دیدگاه

  1. شهر وند اوزی

    محل سابق دانشکده بهداشت مکان مناسب برای استقرار شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اوز است این محل در لرد مصلی وابتدای خ شیخ محمد فقیهی است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد