تاسیس ایستگاه هواشناسی رسمی ضرورت شهرستان است

مردم می پرسند چرا ایستگاه هواشناسی رسمی در شهرستان اوز وجود ندارد. نصب و تاسیس ایستگاه هواشناسی در این شهرستان ضروری است.

به گزارش پسین اوز، سازمان هواشناسی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کند یکی از وظایف این سازمان پیش بینی و اطلاع رسانی رخدادهای طبیعی مانند سیل، طوفان، بارندگی و غیره است و این موضوع می تواند در روند زندگی مردم تاثیر بسیار داشته باشند.

منطقه گرم و خشک شهرستان اوز پیوسته در جستجو و طلب نزولات آسمانی است و از قدیم الایام مردم با روش های مختلف در طلب باران بوده اند. هم اکنون در گلخانه مدرن و بزرگ اسفندنیا که در منطقه معلم کثیر تاسیس شده است بهترین ایستگاه هواشناسی نصب است و یا به طور خصوصی و شخصی چند نفر از علاقمندان به این موضوع دارای ایستگاه هواشناسی هستند که یکی از آنها ایستگاه سینوپتیک کوچک و مدرن است که توسط اردشیر شفائی نصب و استقاده می شود. یا ایستگاه باران سنجی که زین العابدین شفائی نصب کرده و یکی از آنها نیز توسط شهرداری اوز اداره می شود.

اما هیچکدام زیر نظر اداره کل هواشناسی فارس نیستند و تغییرات دما و جوی شهرستان اوز بطور رسمی ثبت نمی شود.

لذا از شوراهای اسلامی شهر، شهرستان و در نهایت فرمانداری تقاضا می شود در این مورد بررسی تا ایستگاه هواشناسی رسمی در اوز تاسیس شود.

در اعلام آمار بارندگی شهرستان های فارس به دلیل نداشتن ایستگاه هواشناسی آمار هم اعلام نمی شود. پس توجه شوراهای شهر، شهرستان، فرمانداری، شهرداری و جهادکشاورزی را به این موضوع جلب می کنیم.


5 دیدگاه

  1. مسولین وکمبودهای. اوز

    ایستگاه رسمی هواشناسی در اوز بسیار لازم و ضروری است اما متاسفانه در اوز بسیاری از ادارات مهم ولارم برای مردم مستقر نیستند وکسی هم. دنبال آن نیست وپاسخگوی مطالبات مردم نیستند مانند اداره ثبت اسناد. پزشکی قانونی. ومحیط زیست و…….

  2. فرمانداری وشورای شهر توجه نمایند

    شهرستان اوز بعداز ۳. سال خیلی ادارات دولتی کم دارد مانند. هواشناسی. تامین اجتماعی. اداره ثبت اسناد. املاک. اداره آب منطقه ای. پزشکی. قانونی. متاسفانه مردم اوز برای کارهایشان. به لار وگراش. میروند. اما نام اوز. شهرستان است ولی امکانات اداری آن بسیار کم است

  3. جوان از خارج

    واقعا هم لازمه چون هیچ وقت اسم اوز در بارندگی ها اعلام نمی شه وما که در غیر از اوز ساکن هستیم بی اطلاع می شیم

  4. باسلام
    چرا خود شهرستان اوز گروه واتساپی برای هواشناسی درست نمیکند اینطور مردم اوز به خوبی استقبال میکنند

  5. هدف از شهرستان شدن اوز. چه بود ؟؟!!

    این سوال را باید مسولان شهرستان اوز پاسخ دهند که چرا در دولت کنونی دیگر هیچ اداره ای در اوز تاسیس نمی شود درحالیکه قرار بود بزودی ادارات. پزشکی قانونی. اداره کار. واداره ثبت اسناد واملاک در اوز استقرار یابند. چرا فرمانداری وشورای شهر در این موارد پاسخگو نیستند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد