در قانون جدید تقسیمات کشوری دهستان حذف می شود

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور از حذف دهستان در قانون جدید تقسیمات کشوری و تشکیل استان های جدید خبر داد.

به گزارش پسین اوز و به نقل از ایرنا، مدیرکل تقسیمات کشوری در نشست خبری گفت: طرح جدید قانون تقسیمات کشوری طی لایحه ای در ۲۶ آذر سال جاری به دولت ارسال شده که پس از دولت به شورایعالی آمایش و سپس به مجلس شورای اسلامی می رود.

زهرا احمدی افزود: تشکیل استان های کرمان جنوبی و تهران شرق و غرب براساس نظر رئیس جمهوری در حال بررسی است و غیر از آنها هیچ برنامه و طرحی برای تشکیل استان های جدید مطرح نیست.

احمدی با تبین لایحه گفت: واحدها شامل روستا، شهرک و شهر است و سطوح نیز بخش، شهرستان و استان است که ضعف عدالتی کاهش یافته و روستا به عنوان مبنای اصلی در کشور شناخته می شود و افزایش حجم بدنه دولت و بودجه در مناطق جلوگیری شده و موجب تقویت دولت الکترونیک می شود.

مدیرکل تقسیمات کشوری از حذف دهستان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر ۲ هزار دهستان وجود دارد که هیچ مدیری برای آن وجود ندارد.

بالاترین مقام تقسیمات کشوری با بیان اینکه از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۱ حدود ۱۴۰ شهرستان و ۳۵۰ شهر در کشور ایجاد شده گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۱۴۰۱ بیش از ۲۶۰۰ درخواست تقسیمات جدید در رده های مختلف به وزارت کشور رسیده است که نمایانگر درخواست مردم برای ایجاد تغییرات است.


3 دیدگاه

  1. شاید حذف دهستان در سیستم. تقسیمات کشوری. به نفع. فیشور شود واین منطقه مستعد وبزرگ بتواند. راحت تر به بخش. ارتقا یابد

  2. اوزی. دلسوز. زادگاه

    با این حساب دیگه خبری از استان. لارستان. ویا استان فارس جنوبی وجود ندارد و شهرستان های مستقل در جنوب فارس باید به فکر استقلال ادارات. بودجه واعتبارات دولتی بیشتر باشند. تا از قافله. پیشرفت وترقی عقب نمانند

  3. این طرح ازکی قابل اجراست؟ شاید مشکل بخش شدن فیشور حل بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد