جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور فرماندار، اعضای شورای فرهنگ عمومی و مسئولان شهرستان اوز  با موضوع بررسی ساماندهی فعالیت های شهرستان و برگزاری نشست با خانواده های جانبازان، ایثارگران و شهدای شهرستان در خصوص تدوین کتاب شهرستان در دفاع مقدس  در تالار فرمانداری برگزار گردید.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: مناسبت های در تیرماه انجام شد که یکی از آنها جلسه اضطراری در خصوص مراسم تشییع و تدفین امام جمعه فقید که ریاست شورای فرهنگ عمومی را برعهده داشتند را داشتیم، جلسات مشورتی  برای اجرای برنامه های  روز  قلم، رونمایی از کتاب، تقدیر از مفاخر و ساماندهی فعالیت ها در شهرستان داشته و داریم.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: از موازی کاری بپرهیزیم، درخصوص فعالیت های فرهنگی ادارات و مراکز فرهنگی  قبل از برگزاری باید مکاتبات اداری با اداره فرهنگ و ارشاد و یا نامه ای به شورای فرهنگ عمومی زده چون برخی از افراد کارت و یا صلاحیت فعالیت ندارند.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز با اشاره به اقدامات انجام شده در شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در خصوص تدوین کتاب شهرستان در دفاع مقدس، رشادت ها، برنامه ها و نشست های با زرمندگان، ایثارگران و جانبازان  که تا به حال در جای ثبت و ضبط نشده است که مردم شهرستان اوز در دفاع مقدس نقش پررنگی داشته اند صورت گرفته و این کتاب باید یک کتاب مرجع و پژوهشی برای نسل آینده  و نقش  شهرستان اوز در دوران دفاع مقدس باشد.

فرماندار در ادامه گفت: طی مصوبه شورای فرهنگ عمومی در حوزه فرهنگی تمامی دستگاه های متولی برای برگزاری مراسمات فرهنگی باید مکاتبات خود را به کانال شورای فرهنگ عمومی ارائه دهند و موضوعات عمومی نیز با اداره ارشاد هماهنگ کنند، فضای مجازی کار  ما را سخت کرده است، باید فرهنگ استفاده از آن هم داشته باشیم، در فضاهای مجازی بحث دستاوردها و مصوبات سفر استاندار چه شد و چرا مطرح نمی شود بود، برخی از موضوعات درسفر استاندار به شهرستان در جلسه سوال و پرسش شد که باید از استانداری رسما به فرمانداری  ابلاغ می شد تا آن را مطرح می کردیم.

از برخی رسانه ها گلایه داریم و واقعیت ها بدون پرسش بیان می شود. فرماندار پاسخ گویی همه چیز است ولی برخی از موضوعات اول باید مستقیم از مدیر آن اداره و دستگاه اجرایی سوال شود اگر پاسخی داده نشد آن را مطرح کنند. نکته ای در جلسه با رسانه ها مطرح کرده ام که آنچه ما می گوییم بنویسند، رسانه رسالتی دارد در بحث اطلاع رسانی آنچه حقیقت است باید بازگو کند.

محمدی  با اشاره به اینکه همواره در اجرای  برنامه ها و اقدامات فرهنگی نیازمند همراهی مسئولان و اهمیت دادن به این موضوع می‌باشد که متولیان امر باید در راستای اهداف مهم فرهنگ تلاش جدی انجام دهند و  در  هفته عفاف و حجاب همه دستگاه حداقل دو نمونه بنر با موضوع عفاف و حجاب طراحی و در ورودی اداره خود نصب کنند. مسابقات فرهنگی و هنری در این مورد برگزار و نویسنده ای که در این مورد کتابی را نوشته اند دعوت شود.

فضل اله سلمان پور فرمانده سپاه اوز، سارا وحدانی عضو شورای اسلامی و بهزیستی، فوزیه زارع رئیس کتابخانه عمومی، جعفر راستگو عضو شورای فرهنگ عمومی، سید حسام الدین زندوی رئیس دادگستری، علی رام برزین بخشدار بیدشهر، انسیه گلابی بخشدار مرکزی، میلاد آسوده از سپاه اوز، فریبا برازنده رئیس شورای اسلامی در خصوص برنامه های ارائه شده و انجام گرفته در سطح شهرستان و بخش ها با انتقاد از عملکرد بعضی دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه، اجرای برنامه های روز خانواده، بهزیستی، عفاف و حجاب،  عملیات مرصاد بهرام مبارکی، روزخبرنگار، تدوین کتاب دفاع مقدس، پیشکسوتان و بانک اطلاعاتی ا رزمندگان، جانبازان و ایثارگران در دفاع مقدس، همایش خواهران زهرایی، مسابقه عکاسی حجاب و عفاف، برگزاری اردوی سیاحتی و علمی در مناطق دیدنی شمال غرب کشور (کرمانشاه، سنندج، ایلام) از طرف سپاه اوز و… پیشنهاداتی ارائه  و صحبت کردند.


3 دیدگاه

  1. رسالت رسانه. وفرهنگ. عمومی. در اوز

    فضای نقد و تحلیل در رسانه های. شهرهای مجاور به مراتب بهتر. است. رسانه و مطبوعات به عنوان. رکن چهارم آزادی. در قانون اساسی. به رسمیت. شناخته شده است باید. اجازه. دهیم تا رسانه ها مسولان وکمبوده. ومشکلات جامعه. را نقد. کنند. تا توسعه وتحول. در ادارات ومسولان. ایجاد. شود

  2. دانشجوی بهداشت عمومی. در اوز

    هر چقدر فضای. رسانه و مطبوعات. را در اوز. تنگ. تر کنیم باعث میشود مسولان آسوده خاطر وکمتر فعال. وکمتر. خدمت گذار مردم. باشند باید اجازه نقد. وبررسی قانونی وسالم. به مطبوعات و رسانه ها. داده شود

  3. یک فیشوری باغیرت عاشق اوز

    بانوی اول فرهنگی کشور و استان فارس
    خانم فاطمه گل حقیقت
    ای زنده باد دختر عزیز ملا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد