جلسه  شورای هماهنگی بحران آب

جلسه شورای هماهنگی بحران آب جهت صرفه جویی و درست مصرف کردن آب شرب و غیرشرب در سالن اجتماعات بخشداری تشکیل شد.

موضوع اصلی جلسه تفکیک آب انبار های آب شرب از غیر شرب توسط ماشین های آبرسانی درسطح شهر بود.  در این جلسه عنوان شد آب انبارها، مخازن آب زیرزمینى هستند که براى رفع نیاز مردم به آب شرب ساخته شده اند ولی ماشین های آبرسانی با برداشت بی رویه آب و بردن به باغ شهری های برای آبیاری درختان باعث شده است که بسیاری از آب های آب انبارهای قابل شرب خالی شوند ما به دلیل کمبود آب های زیرزمینی  و بارش کم با محدودیت منابع آب روبرو  هستیم. یکی از روش های ذخیره سازی آب در این مناطق ساخت آب انبارها بوده است. امر ذخیره ی آب بصورت سالم و بهداشتی و قابل مصرف در فصول گرم سال همواره جز دغدغه ها  است که درصدد برطرف کردن این مشکل باید برآمد.

در جلسه قرار بر این شد که جلسه ای با تمام آبرسان های شهر گرفته شود تا به انتخاب خود آنها که آب شرب یا غیر شرب برای مصرف مردم بیاورند اقدام شود و هر ماشین آبرسانی با داشتن کد یا لوگوی و نصب آن بر روی ماشین های خود مشخص کننده آب شرب و یا غیر شرب باشند. مسئله دیگر کلرزنی و سالم سازی آب انبارها و به منظور پیشگیری و شیوع بیماری های منطقه از آب، آب انبارهای شهر بود. فرخ پورمسئول بهداشت اعلام کرد ما برای کلر زنی تمام برکه ها کلر نداریم و فقط می توانیم چند برکه را کلرزنی کنیم یا آن را به رانندگان بدهیم که در مخازن آب های خود بریزند که متاسفانه تا الان فقط دو نفر از رانندگان آبرسان برای تهیه کلر به ما مراجعه کرده اند.  بحث سلامت آب برای مردم بحث مهمی است که نمی توان به آسانی از کنار آن گذشت. در پایان اعلام شد بعد از جلسه گرفتن با ماشین های آبرسانی هر کدام از آنها که خلاف مقررات اعلام شده عمل کنند ماشین های آنها توقیف و طبق مقررات اقدام شود.


1 دیدگاه

  1. خیلی ببخشید کلر زدن برکه وظیفه پرسنل اداره بهداشت میباشد نه در وظیفه رانندگان ماشین های آب آور . لازم است در این مورد اظلاع رسانی و به اداره بهداشت یاد آوری شود. غیر منطقی است که کلرزدن به رانندماشین آب آور سپرده شود شاید به میزان درست اقدام نشود یا آصلا فراموش کنند که کلر بزنند .باید اینکار توسط مامور یا کارشناس مربوطه کلر زنی صورت گیرد. ضمنا علت اینکه کلر بمقدار کافی وجود ندارد یعنی اینکه مردم آزب غیر بهداشتی استفاده کنند یا اینکه بصورتی دیگر مجوز داده میشود که از اینگونه برکه ها برای آبیاری درختان استفاده شود لازم است در این مورد نیز پیگیری از سوی بخشداری وشورای شهر و شهرداری صورت گیرد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد