گرامیداشت مقام معلم

به گزارش پسین اوز، آئین گرامیداشت مقام معلم با حضور معلمان، فرهنگیان و مسئولان در تالار پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور مرکز اوز با شکوه خاص برگزار شد.

آغاز جسله با ورود گروه حاملان قرآن از مدرسه دخترانه احمدیان و تلاوت قرآن توسط قدرت اله سلیم آموزگار روستای بیدشهر و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران همراه بود.

علیرضا حاتمی و ملیحه محمدی فرد مجریان برنامه نیز از جناحین راست و چپ تبریک گویان وارد صحنه شدند و از محمدرضا رضایی رئیس آموزش و پرورش برای ایراد اولین سخنرانی دعوت کردند. رضایی هم خیلی خلاصه و کوتاه اول از برگزار کنندگان جلسه بعد از دانشگاه پیام نور، دکتر مقتدری، نامی و فقیهی نژاد و حضار سپاسگزاری کرد و مودبانه از سایر سازمان ها و ادارات گلایه کرد که پاس داشت مقام معلم را آنان باید برگزار کنند ولی در ایران رسم بر این است که خودمان از خودمان تجلیل کنیم. رئیس اداره آموزش و پرورش اوز، معلم را ناجی غریق دانست و درباره مقام و منزلت او تعریف ها کرد.

محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز هم با اشاره به فرمایشات مقام معطم رهبری گفت: بالاترین شغل معلمی است زیرا معلم برای استمرار زمان کار می کند. آتش فراز معلم را تولید کننده تربیت کننده، نیروی انسانی ماهر و متفکرانه دانست. در انتهای سخنانش هم توصیه کرد که سعی کنید در ابتدای تدریس هر ماده درسی زمان کوتاهی به مسائل اخلاقی و معنوی اختصاص دهید.

از دیگر نکات جالب مراسم صندلی داغ بود که مجریان با پرسش های متعدد رئیس آموزش و پرورش را به چالش کشیدند. اما رضایی رئیس آموزش و پرورش چون در رزومه اش پست های سیاسی وجود داشت توانست سیاستمدارانه پرسش ها را متعارف پاسخ دهد. و به قول معروف نم پس نداد، در بخشی از مراسم معلمان سال تحصیلی ۹۷-۹۶ یعنی آقایان و خانم ها: ۱-محمدامین کمالی ۲-مصطفی طالبی ۳-محمدداود راهرو ۴-محمود رشیدی ۵-ناصر خضری ۶-زهرا شبانی ۷-فهیمه احمدی ۸-مرجان رضائی معرفی و به آنان لوح و هدیه داده شد.

طولانی ترین و خسته کننده ترین برنامه دو قرعه کشی بود که بسیار وقت گیر شد. ۱- قرعه کشی جوایز نقدی بین دریافت کنندگان بسته های پذیرایی ۲-قرعه کشی بین پس انداز کنندگان صندوق ذخیره فرهنگیان.

احمد خضری فرهنگی بازنشسته و مدیر مسئول پسین اوز در انتهای برنامه و در زمانی که اکثر حضار خسته بودند فلسفه وجودی ۱۲ اردیبهشت و روز معلم را بطور خلاصه، خاطره مانند بازگو کرد. در برنامه گرامیداشت هفته معلم چند کلیپ پخش شد. فیلم رودرو کاری از دانش آموزان هنرمند دبیرستان بهروزیان که در جشنواره استانی مقام اول و به مرحله کشوری رسیده بود. سرود یار دبستانی مدرسه احمدیان، شاهنامه خوانی کودک خردسال حمیرا فدائی، قرائت مقاله معلم توسط دانش آموز هدی دانشی و سه مورد هنرنمایی مجید آقایاری نیز شاهد بودیم.

مراسم که از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه آغاز شده بود در ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه یعنی به مدت سه ساعت به طول انجامید که از ساعت ۲۲ بسیاری از معلمان تالار را ترک کردند. گروهی از مدیران و معلمان از ریاست، معاونان و کارکنان اداره آموزش و پرورش اوز به خاطر برپائی این مراسم قدردانی کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد