در جشن گلریزان اوز، بذر امید و مهربانی پاشیده شد

بخشنده های عاشق بخش اوز، همت والا داشتند

در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان مراسم معنوی جشن گلریزان اولین بار در بخش اوز برای آزادساری زندانیان جرایم غیرعمد در سالن پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور اوز برگزار شد.

محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز به عنوان اولین سخنران این مراسم اظهار داشت: این جشن برای اولین بار در اوز برگزار می شود و این یک سنت حسنه ای است که به خوبی در کشور ترویج یافته و با کمک و جمع آوری کمک های خیرین و نیکوکاران تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان آزاد می شوند. خوشبختانه بسیاری از کسانی که با تماس تلفنی طی این چند روز با ما داشته و به دلیل ماه مبارک رمضان نتوانسته در این مراسم شرکت کنند ولی آمادگی خود را برای کمک به این کار معنوی اعلام کرده اند. وی از ساخت نماز خانه، اتاق مشاوره و دو سوئیت در کنار زندان توسط اسماعیل محمدی خیر نیکوکار روستای محلچه خبر داد و در ادامه سخانش از رئیس دادگستری لارستان خواستار ارتقای دادگاه و اداره ثبت اسناد و املاک در اوز شد.

شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع دینی امام شافعی و دکتر موسوی امام جمعه لار در خصوص کمک به افراد نیازمند و شاد کردن دل بندگان خدا و تاکید بر این کار که انسان را باید از بند آزاد کنیم و نباید آزادی انسان ها را دست کم گرفته و در این مورد باید تلاش کرد.

انصاری رئیس دادگستری لارستان با اشاره به این که همیشه از خیرین و مردم بخش اوز به نیکی یاد می شود گفت: در جشن امسال هم امید است نقش نیکوکاران و کمک خیرین و مردم برای آزادی زندانیانی که ناخواسته در زندان هستند و نیاز به همراهی آنان برای باز گشت به آغوش خانواده شان است پررنگ باشد. وی در رابطه با درخواست بخشدار برای استقرار دادگاه در اوز گفت مردم اوز لایق داشتن تمام ادارات هستند و برای دادگاه در این بخش اگر کار های زیر ساخت های آن مهیا شود ما نیز همکاری های لازم را خواهیم کرد.

بهزادی رئیس زندان لارستان نیز پیام مدیرکل زندان های فارس را قرائت و انگیره برگزاری جشن گلریزان را بیان و آن را از اعمال عبادی ماه مبارک رمضان برشمرد و گزارشی از آزادی تعدادی از محکومین جرایم غیر مالی و غیر عمد و آزادی آنان رادر سال گذشته در لارستان را ارائه داد.

آخرین سخنران این مراسم محمود محبی به نمایندگی از شورای اسلامی شهر نیز عنوان کرد که بسیاری از مردم با جشن گلریزان آشنایی نداشته و سوال بسیاری از مردم شهر این بود که آیا با این کمک ها زندانیان شهرشان در اولویت هستند یا نه؟ تا کمک بیشتری کنند. و برای استقرار دادگاه نیز اگر مجوز صادر شود مردم و نیکوکاران همکاری های لازم را بیشتر خواهند کرد.

در این مراسم تلاوت قرآن توسط سلمان قائدی و دکلمه های دانش آموزان السیا صدیقی، رمیصا زمانی، الما و الیسا ارژنگ و پخش کلیپ همراه بود و برنامه توسط حسین زمانی و فروغ هاشمی مدیریت می شد. پایان مراسم گلریزان خبر آزادی یک زندانی بعد از ۱۲ سال بود که توسط یک نفر خیر آقای سبزواری اهل گراش اعلام شد که وی با سخنان و سجده شکر بر روی سن که من دوباره متولد شده ام، وجد حاضران را در پی داشت و اعلام مبلغ های اهدا شده توسط نیکوکاران شهر و روستاهای تابعه همراه بود. گفتنی است که مبالغ اهدائی اهالی بخش اوز بیش از انتظار بود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد