دغدغه های شهر

* حمیرا نامدار:  کلینیک شبانه روزی دندان پزشکی  بنار و آزمایشگاه تشخیص طبی اوز به همت نیک اندیش حاج احمد خلوتی با یاد شادروان فاطمه بنار و پیگیری های حاج مرتضی خلوتی در شهر اوز در سال ۹۲ احداث شد تا اهالی منطقه از خدمات دندان پزشکی مورد نیاز بهره مند گردند. این کلینیک خیرساز شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و دندانپزشکی است که نیاز مردم منطقه را تامین می کند. ولی یکی از دغدغه‌های بیماران در رابطه با دندانپزشکی نبود دستگاه (O.P.G) برای گرفتن عکس از دندان و فک بود. تا این که در دی ماه ۹۷ نشست مشترک هیات امناء و مسئولان بیمارستان امیدوار با معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان به منظور بررسی مشکلات بیمارستان انجام و  اعلام شد دستگاه های ست شور، (O.P.G) و اتوکلاو به اوز اختصاص داده شده این موضوع بسیار مهم بوده و این دستگاه ها واقعا مورد نیاز بوده است تا مردم بهتر و بیشتر از خدمات دولت و درمانگاه و بیمارستان برخوردار شوند و این خبر خوبی بود.
با بیمارستان تماس می گیریم برای گرفتن عکس فک و دندان بعد از سه جا وصل شدن پاسخ می شنویم که هنوز دستگاه (O.P.G) راه اندازی نشده است. الان ۶ ماه از آن روز می گذرد و هنوز از نصب این دستگاه خبری نیست بیماران در رابطه با دندانپزشکی مجبورا که برای گرفتن عکس دندان و فک به لار یا گراش مراجعه کنند و این در حالی است که با پیشرفت تکنولوژی و داشتن دستگاه (O.P.G) در بیمارستان امیدوار اوز چرا هنوز این دستگاه راه اندازی نشده است و ما باید به لار و گراش برویم؟
با خودم فکر می کنم چه فرصت های طلایی به ما رو کرده است و ما قدرش را نمی دانیم و این سوال در ذهنم شکل می گیرد که آیا کسی پیدا می شود ما را به خودمان بشناساند و به ما بگوید چه ظرفیت ها و توانمندی هایی داریم!
در کنار این موضوع در گروه های مجازی نیز موضوع افزایش نرخ بهایی تاکسی تلفنی در شهر و برآورد هزینه ها نیز مطرح می شود که هر کس در این زمینه اظهارنظر و به بیان دیدگاه های خود می پردازد. 
علاوه بر این در گروه های مجازی اخیراً حرف از گرانی و شهریه ثبت نام دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی زیاد است.  
همچنین در گروه های دیگری نیز با فرا رسیدن فصل تابستان و جشن و عروسی و هزینه های سالن مجالس، آرایشگاه ها، گل فروشی ها، عکاسی ها، خیاطی ها و طلافروشی و… را به بحث گذاشته بودند. 
بی‌گمان در پس زمینه این ماجرای هر روزه، می‌توان به آسانی ‌بسیاری از مشکلات را درک کرد؛ اما اینکه چرا چنین آینه‌های تمام‌نمایی جلو دیدگان مسئولان قرار نگرفته و تلاشی برای رفع مشکلات صورت نمی‌گیرد را باید جای دیگری جست‌وجو کرد؛ جایی که افرادی تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز جامعه هستند!!!!!!
*عضو شورای نویسندگان


2 دیدگاه

  1. درخواست. از خبرنگاران. متعهد. بومی

    با تشکر از خانم. نامدار که. مسایل. شهر. اوز. را مطرح میکنند. انتظار. داریم که به عنوان. خبرنگار در باره. کمبود. ادارات مورد نیاز مردم هم. گزارشی بنویسند مردم. اوز. اکنون. سالهاست که برای کارهای. اداری. حقوقی. وثبتی خود. به. لار. وگراش. میروند. ومتحمل. صرف. وقت. ومسافرت. میشوند کمبود. اداراتی. مانند. ثبت. اسناد. واملاک. دادگاه. دفتر پلیس ۱۰ و…….. در این. دور. وزمانه که. بیشتر. بخشها. منطقه لارستان از ان. بهره. مند. هستند. بی. انصافی. وبی. عدالتی در حق. بخش. بزرگ. اوز. است. که. شما. خبر نگاران باید. انرا. مطرح. واطلاع. رسانی. کنید. با تشکر

  2. همشهری سنت شکن

    پیگیری راه اندازی دستگاه opg از ضروریات هر دندانپزشکی است و لازم است توسط هیات امنای بیمارستان و اعضای شورای شهر این مسئله را پیگیری نمایند . در مورد هزینه مراسم عروسی، مردم با فرهنگ اوز و بخصوص جوانان باید پس از مراسم عقد و یک میهمانی مختصر یا بدون آن عروس و داماد بخانه بخت بروند و از انجام هزینه های ژائد خودداری نمایند همانگونه که مراسم مجالس ترحیم به یک بار کاهش یافته است مردم و عده ای از افراد باید بعنوان الگو این طلسم‌برگزاری مراسم پر هزینه را کنار بگذارندو سنت شکنی کنند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد