دوره آموزشی مطبوعات و رسانه جنوب فارس به میزبانی شهرستان اوز

اطلاع از وقایع محلی، نظارت بر نهادها و سازمان های محلی و ارائه اطلاعات به مخاطبان، مطالبه گری و نگارش مقاله، یادداشت برای توسعه جامعه از وظایف اصلی اصحاب رسانه های شهرستان اوز است.

احمد خضری رئیس خانه مطبوعات و رسانه اوز در جمع گروهی از اعضاء خانه مطبوعات در تالار شیخ سعدی دانشگاه آزاد ضمن ارائه مطالب بالا گفت: این نخستین دیدار رو درروی اعضاء و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد با همدیگر است که لازم است بیشتر تشکیل شود. وی دلیل تاسیس خانه مطبوعات در شهرستان را توضیح و وظایف آن را بازگو کرد.

خضری با اشاره به سابقه مطبوعات و رسانه در جنوب فارس و بویژه اوز گفت: مردم شهرستان هیچگاه با رسانه بیگانه نبودند و حضور مرحومان عبدالرحمن فرامرزی و مصطفی مصباح زاده را در کیهان یادآور شد و دوره نوین روزنامه نگاری را در شهرستان اوز که با عصر اوز آغاز گردید را به عنوان نماد فرهنگی معرفی کرد.

مسئول پسین اوز اضافه کرد که در حال حاضر سه نشریه، باپیام دانش، پیام اوز و پسین اوز چاپ و منتشر می شود که به شدت با کمبود اعتبارات مالی مواجه هستند و خطر تعطیلی آنها را تهدید می کند که جا دارد علاقمندان، همکاران، مسئولان و بویژه خیرین آنها را یاری کنند.

در این سه ماه خانه مطبوعات اوز کارهای رسانه پسند در زمینه آموزش، تشکل و رفاهی انجام داده است. در هر حال از حقوق اعضاء دفاع خواهد کرد و نشست های مطبوعاتی و ارتباط با مسئولان را ادامه می دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد خانه مطبوعات اوز را ستود و گفت: این موضوع مورد حمایت مسئولان استان نیز هست. فروغ هاشمی از نبود رسانه چاپی و الکترونیکی در بخش بیدشهر اظهار ناراحتی کرد و گفت: لازم است اقدام شود. وی افزود: دوره آموزشی مطبوعات و رسانه در ۴ نقطه استان تشکیل که استان، میزبانی دوره آموزشی مطبوعات و رسانه جنوب فارس را به شهرستان اوز اختصاص داده است.

ابراهیم احمدی مسئول آموزش خانه مطبوعات و رئیس دفتر نماینده در اوز گفت: آموزش باعث ارتقای کیفی رسانه ها می شود و درباره تشکیل کلاس های حضوری و آنلاینی به توضیح پرداخت و اظهار داشت: دکتر محمدرضا خالصی استاد دانشگاه و اهل رسانه در تیر یا مرداد برای تدریس به اوز خواهد آمد. وی علت افول رسانه های چاپی را حضور فعال فضاهای مجازی دانست.

محمدصدیق پیرزاد عضو شورای نویسندگان پسین اوز ضمن تشریح مسائل فرهنگی و رسانه ای گفت: کمیت نمی تواند کارگشا باشد و باعث افول می گردد. باید در کیفیت و آنچه وجود دارد برنامه ریزی کرد.

شریف بازرگانی نایب رئیس خانه مطبوعات و مدیر موزه مردم شناسی ضمن تذکر به بعضی از اعضاء که باید برای تکمیل مدارک اقدام کنند گفت: برای عضوگیری جدید باید فراخوان زده شود.

بازرگانی ضمن حمایت از برپایی جشنواره مطبوعات اظهار داشت: باید سعی شود تا به کمک خیرین این جشنواره در شهرستان برپا گردد.

وی افزود: تقویت خانه مطبوعات شهرستان اوز به معنای تقویت و افزودن مقام و منزلت خانه مطبوعات استان فارس است.

عبدالعزیز خضری دبیر خانه مطبوعات و رئیس دانشگاه آزاد گفت: خانه مطبوعات نشان خودباوری و رسانه ای شهرستان است.

وی بر هم پوشانی و اتحاد تاکید کرد و گفت: چرا شورای اداری یکطرفه باشد. باید همه اعضاء در سخنان و حرف ها مشارکت داشته باشند. وی پیشنهاد کرد که صدور کارت خبرنگاری باید با پیشنهاد خانه مطبوعات باشد.

مسعود باقرزاده عضو خانه مطبوعات و مسئول اوز خبر گفت: مدرسان اوز قوی هستند و باید کلاس های فرا شهرستان تشکیل شود. شهر اوز فرهنگی است و باید کالای فرهنگی عرضه گردد.

حمیرا نامدار عضو خانه مطبوعات و خبرنگار پسین اوز اظهار داشت: لازم است تعدادی این جلسات بیشتر شده و با حضور همه اعضاء تشکیل شود تا از مطالب بهره گیری گردد.

محمدرفیع راوند بازرس خانه مطبوعات گفت: سعی شود جشنواره مطبوعات و رسانه تشکیل شود تا مردم شور و شوق فراوان رسانه ایها را در شهر ببینند و منطقه را تحت تاثیر قرار گیرد. نمایشگاه ترتیب دهیم و رسانه و اهمیت آن در شهر نشان داده شود.

در پایان مذاکرات نشست مصوب شد که اعضاء تلاش کنند تا جشنواره مطبوعات و رسانه جنوب فارس با شرکت شهرستان های اوز، لار، جویم، گراش، خنج، مهر، لامرد، جهرم، زرین دشت و قیروکارزین در شهرستان اوز برگزار شود.

در یک ساعت آخز یک خبر تنظیم شده توسط پایگاه خبری موزه از نظر فنی مورد ارزیابی قرار گفت و نکات ضعف و مثبت آن بررسی گردید.  


5 دیدگاه

  1. لطفااهالی مطبوعات وهمه مسولین بخوانند

    همه ای حرفهای که مطرح کردید درست. اما اصل مطلب این اینکه رسانه و مطبوعات باید. درخدمت به شهر وافکار عمومی منطقه. باشد رسانه ها و مطبوعات باید زبان گویای مردم باشند. وبا اطلاع رسانی خود. در جامعه مسولین. را در مقابل مطالبات مردم پاسخگو کنند. آیا در شهرستان اوز. این چنین است. درحالیکه دیده میشود نگاه محافظه کارانه وتوام با خودسانسوری بر رسانه های اوز. سایه افکنده وبعضا به صورت. روابط. عمومی. ادارات ومسولین درآمده اند نگاهی به رسانه های شهرستانهای مجاور وجسارت ومطالبه گری. آنها نشان میدهند که رسانه های. اوز چندان جسارت لازم. را درمقابل مسولین. ندارند وسعی میکنند که آنها را راضی. نگه دارند. خلاصه نتیجه کار این شده است که شهرستان ما بعد از ۳ سال از ارتقای آن. بیشتر. ادارات مهم را ندارد ومردم کماکان به لار وگراش می روند. اما در شهر فرهنگی ما. تعداد رسانه زیاد. وخانه مطبوعات هم وجود. دارد اما. رسانه های ما جسارت وقدرت. مطالبه گری کافی. را ندارند در حال حاضر اوز. از نظر اقتصادی و اجتماعی وعمران وتوسعه در حال رکود. است. ومسولین هم. با خیال آسوده در محل کارشان. روزگار می گذرانند درحالیکه شرایط کشور ایجاب میکند که در استان و تهران به دنبال درخواست های مردم باشیم. والعاقبت للمتقین

  2. اوزی. از بندرعباس

    ما در اوز تعداد رسانه واخیرا خانه مطبوعات هم. داریم. اما دراوز مردم درحاشیه هستند وچندان دنبال درخواست های شهر. واجتماع. خود نیستند آیا این رسانه‌ها وخانه مطبوعات نقشی در ایجاد فرهنگ مطالبه گری. ندارند آدم وقتی بعد از مههابه اوز می آید دچار یکنواختی وکم تحرکی شهر میشود

  3. سلام ضمن عرض خداقوت به اعضا فقط به یکی دوننکته اشاره می کنم اول درخصوص صحبت جناب آقای خضری وگلایه ایشان نسبت به یک طرفه بودن شورای اداری شهرستان که واقعا به نکته ظریف ودقیقی اشاره نمودند من دوتا ازگزارشات اخیر شورای اداری رابررسی نموده دقیقا به نکته ی مورد اشاره جناب آقای خضری پی بردم وباید مسئولین به ویژه فرماندارمحترم به آن توجه نموده واین مهم رفع گردد ونکته ی دوم به سخن دوستمان دربالا اشاره می کنم وآن این که خود نشریات ورسانه های اوز هم واقعا شهامت انعکاس برخی حقایق راندارند ومحافظه کارانه برخورد می کنند مثلا خودم ناراحت شدم که چرا روحانیت محترم شهرمان اوز در مراسم ولادت امام رضا ع شرکت نکرده اند که انعکاس داده نشد هرچند که دم از وحدت می زنیم که این کار شمازیبنده نبود.

  4. از آقای رئیس خانه مطبوعات تشکر می کنیم که اطلاعات خوبی داده است بله یادمان هست که عصر اوز غوغا کرد حالا که این همه رسانه داریم چ ا درباره کمبودها بیشتر نمی نویسید ومسئولان را وادار به تاسیس ثبت ویلیس +۱۰ کنید

  5. انتظار داریم که روزنامه های اوز مطالبات مردم را بنویسند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد