دومین آزمون عملی صنایع دستی در اوز

دومین آزمون عملی متقاضیان پروانه تولید صنایع دستی با شرکت ۵۵نفر، با حضور رئیس و کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان و  موزه مردم شناسی  در مکان موزه برگزارشد.

فاطمه رضایی  مسئول کمیته صنایع دستی موزه مردم شناسی گفت: ۵۵نفر داوطلب در چهار رشته صنایع دستی: خوس بافی، خوس زنی ، بافتنی، ساخت کیف چرمی و منبت کاری ثبت نام و امروز ۲۹ مهرماه ۹۶ مهارت های خود را به نمایش گذاشتند.

سیما علویه مسئول میراث فرهنگی لارستان گفت: پس از بررسی نهایی مهارت ها، پروانه تولید متقاضیان از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان صادر می شود و دارندگان این کارت می توانند از مزایای آن بهرمند شوند. لازم به ذکر است که این متقاضیان در سال های قبل دارای بیمه نیز بوده اند ولی متاسفانه حدود یک سال است که این بیمه توسط دولت لغو شده است.

در این آزمون علویه رئیس میراث فرهنگی ، ابراهیم کیان معاون، فاطمه رضایی مسئول صنایع دستی موزه مردم شناسی اوز ، قدریه غیاثی، مهین قائدی  از کارشناسان صنایع دستی مهارت های عملی متقاضیان بررسی و هر کدام از متقاضیان با ارسال چهار اثر در رشته خوس بافی و دیگر متقاضیان با الگوهای که در اختیار داشتند کارهای خود را تحویل دادند که پس از ارسال به استان برای آنها مدرک پروانه تولید صنایع دستی صادر می شود.

در این مراسم فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جعفر راستگو و محمود محبی از اعضای شورای اسلامی و عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اوز حضور داشتند.


2 دیدگاه

  1. اینکه گفته شده است که متقاضیان در سال های قبل دارای بیمه نیز بوده اند ولی متاسفانه حدود یک سال است که این بیمه توسط دولت لغو شده است. لطفا علت لغو بیمه شدگان  بررسی و توضیح داده شود و در این زمینه افراد آشنا و آگاه به مسائل بیمه در شهر اوز و مسولان میراث فرهنگی  همفکری و هماهنگی نمایند تا به این خانواده های علاقمند به هنر سنتی اوز کمک و تشویق به ادامه کارشان شوند  و از مزایای بیمه برخوردار شوند

  2. برای اینکه به این هنر سنتی توجه شود و مورد احترام قرار گیرد لازم است برای افرادیکه مشغول آموزش  یا فعالیت هستند صندلی مناسبی برای نشستن درنظر گرفته شود در عکس ماقبل آخر هنرجو یا  خانم خوس باف بر روی زمین نشسته است و دیگران برروی صندلی. بهتر است برای ارج گذاشته به این افراد نیز صندلی نیز در اختیار آنان گذاشته شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد