دیدار روسای انجمن های فرهنگی و هنری با فرماندار

به گزارش پسین اوز؛ فرماندار، بخشدار بیدشهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار صمیمانه با روسای انجمن های فرهنگی و هنری این شهرستان سه شنبه  ۱۷دی  ماه ۹۸ به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم اظهار داشت: منطقه ما هنرمند پرور و هنرمند نشین است و باتوجه به فراوانی استعدادهای فرهنگی هنری این منطقه، چنانچه بستر مناسب فراهم باشد قطعاً شاهد فزونی هنرمندان و اهالی فرهنگ شهرستان خواهیم بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی و نشست های همکاری و تبادل نظر درباره ایده های اجرایی انجمن ها می تواند گامی موثر برای دست یابی به این امر مهم باشد.

علی اصغر علی پور فرماندار با توجه به نیاز متقابل جامعه هنری و مسئولان فرهنگی بیان داشت: مسئولان و هنرمندان باید مکمل یکدیگر باشند تا فرهنگ و هنر ما پیشرفت کند و من خوشحالم که این همه فعالیت هنری داریم. و از سوی دیگر پیشنهاد می کنم تا اینگونه جلسات، مرتب برگزار گردد چرا که در این صورت مشکلات هنرمندان به مسئولین بهتر انتقال می یابد و ما در حل مشکلات جامعه هنری شهرستان بهتر می توانیم عمل نمائیم. شهرستان اوز یک شهر فرهنگی می باشد و بایستی هنر خوب را سرمشق قرار دهیم  اگر می خواهید مردم را بشناسید باید هنر را به میان مردم ببریم در این مجموعه چون ظرفیت ها بالاست پس باید تعالی بیشتری داشته باشیم. فرهنگ و آموزش چنین فرهنگی می تواند راهگشای موفقیت های بعدی ما باشد. این بخاطر تاثیری است که هنر و هنرمند و اهل فرهنگ و ادب بر جامعه و نسل جوان ما دارند.

در ادامه هر یک از مسئولان انجمن های: نمایش، شعر، هنرهای دستی، خوش نویسان، عکاسی،روانشناسی، عروسک سازی، تجسمی، ادبی، موسیقی، تاگاره، دبیرخانه پایتخت کتاب حاضر در جلسه به طرح موضوعات و مشکلات حوزه خود پرداختند و خواستار برطرف شدن مشکلات شدند.

احیای هنرهای منسوخ شده در منطقه، نبود سالن و فضا برای اجرای هنرها، نگارخانه، عکاسی، خطاطی، نمایش، کاشت نهال، حمایت مسئولان از انجمن ها، برپایی نمایشگاه ها، آموزش نریختن زباله نه جمع کردن زباله، ترویج مطالعه و… از جمله موضوعاتی بود که در این نشست توسط مسئولان انجمن ها مطرح گردید و در نهایت مقرر شد تا برای دستیابی به نتایج بهتر و کامل تر نشست های دیگری برگزار گردد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد