رئیس مجلس در لار: همبستگی اجتماعی و عاطفی در لارستان چشمگیر است

ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح روز سه شنبه ۲۰ شهریور ۹۷ دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به اتفاق مهندس اسماعیل تبادار استاندار فارس و هیات های همراه وارد حسینیه اعظم شهر لار شده و مورد استقبال حضار قرار گرفتند.

تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی و کلیپ وحدت لارستان آغازگر همایش تقدیر از خیرین حسینی بود.

حقیقت لاری مجری برنامه اظهار داشت: امید است حضور رئیس مجلس باعث خیر و برکت در لارستان باشد. حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه طی سخنانی گفت: پیمودن مسیر حق دارای مراحل گذشت و بخشندگی، انضباط دینی و اعتقادات راسخ است. حسنی فرماندار لارستان نیز اظهار داشت: وجود ۴۰۰ مسجد و حسینیه و ۱۰۰ هیات مذهبی نقش مهمی را در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی لارستان ایجاد می کنند. وی افزود: ۱۶۵ بانک و موسسه مالی نشانگر رشد و توسعه اقتصادی در این منطقه است.

دکتر جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، لارستان را اولین خاستگاه حکومت اسلامی در ایران معرفی کرد و درباره مجاهدت های آیت اله سیدعبدالحسین لاری توضیح داد و گفت: لارستان سرشار از معاون و دارای ظرفیت و استعداد است.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه رشته سخن را به دست گرفت و گفت: بسیار علاقه مند بودم که لارستان را از نزدیک ببینم چون مرحومان آیت اله آیت اللهی و آیت اله سید مجتبی موسوی لاری که بزرگان لارستان هستند، اقوام ما هم هستند. وی افزود: اجداد دیرین ما لاری بودند که به لاریجان مهاجرت کردند. بنابراین خیلی دوست داشتم که به لارستان بیایم. رئیس مجلس شورای اسلامی از قیام و سیره امام حسین (ع) به نیکی یاد کرد و گفت: سری در آن است که در تمام ایام خاص زیارت امام حسین را ملاحظه کنیم. لاریجانی لارستان را شهری با مردمانی خیر معرفی کرد که دارای همبستگی اجتماعی هستند. وی اضافه کرد: زورگوئی غربی ها و فشار ترامپ باعث ویژگی خاصی در کشور شده که با الگو گرفتن از سیره امام حسین در مقابل آن ایستاده و خواهیم ایستاد. رئیس قوه مقننه از همگان درخواست کرد به اصل اسلام و انقلاب و ولایت فقیه توجه کنند و اختلافات جزئی را کنار بگذارند. سخنان ایشان در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه به پایان رسید و از خیرین حسینی تجلیل شد.

گفتنی است که به دعوت بخشدار از اوز، اعضای شورای شهر و بخش، شوراهای روستاها، انجمن نواندیشان، شهردار، رئیس اتاق اصناف، نماینده دفتر امام جمعه، اعضای گروه مجازی اتحاد و توسعه، گروهی از معتمدین و مدیران پسین اوز و پیام اوز در این مراسم حضور داشتند.


1 دیدگاه

  1. اوزی از بندرعباس

    درجریان سفر ربس مجلس به لارستان فرماندار گراش طی یک ملاقات درخواست ارتقای فداع به بخش را به صورت کتبی به ریس مجلس دادند ودرخواست بررسی واقدام کردند جهت اطلاع اوزیهای حاصر درجلسه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد