سخنان شهردار اوز از میدان عمرانی تا دالان فرهنگی

به گزارش پسین اوز، نشست خبری شهردار اوز با اصحاب رسانه مجوزدار اوز در شامگاه روز شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ با حضور مدیران مسئول پسین اوز، پیام اوز، پیام دانش و فرهاد ابراهیم پور یکی از شهروندان اوز و کارشناسان شهرداری و رئیس شورای اسلامی در دفتر شهردار اوز برگزار شد.

مسعود کراماتی شهردار اوز در ابتدای نشست گفت: رسانه ها می توانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند چون شهروندان دارای حقوق و وظایف ویژه هستند که رسانه ها می توانند آنان را با حقوق و وظایف خودشان آشنا سازند.

شهردار افزود: در فضای مجازی مسائلی مطرح می شود که ممکن است اصیل و قانونی نباشد. ولی رسانه های مجوزدار مسئول بوده و می توانند از مسئولان مطالب را پرسش کنند و مطالب صحیح را منتشر سازند. کراماتی از نبود سازمان و تشکیلات فرهنگی در شهرداری های کوچک گلایه کرد و گفت: در شهرهای بزرگ شهرداران دارای معاونت فرهنگی هستند و می توانند علاوه بر کارهای عمرانی، اقتصادی در فعالیت های فرهنگی نیز کوشا باشند.

در شهرداری های کوچک بسیاری از پست ها در هم ادغام هستند و این باعث می شود تا بعضی از امورات به نحوه مطلوب انجام نشود. در حال حاضر تعدادی از وظایف شهرداری برون سپاری شده و به شرکت های خدماتی سپرده شده اند. ضمن این که در خیلی موارد، مقررات و قوانین سخت باعث شده است تا نتوانیم آن طوری که شهروندان می خواهند کار کنیم.

شهردار اوز ضمن اشاره به دولت الکترونیک گفت: سعی خواهیم کرد به تدریج از مراجعه حضوری مردم به شهرداری جلوگیری و کار مردم از طریق فضای الکترونیک انجام پذیرد. کراماتی در مورد طولانی شدن صدور پروانه ساختمان گفت: متقاضیان که به شهرداری مراجعه می کنند پس از بررسی مدارک برای ترسیم نقشه راهنمائی شوند و دیگر با شهرداری کاری ندارند و این مدت طولانی به نظام مهندسی برمی گردد که امیدواریم با تلاش نظام مهندسی فارس و مهندسان شهرستان اوز و فرماندار به زودی این دفتر در اوز دائر گردد و شهرداری نهایت همکاری را در این زمینه کرده و خواهد کرد.

شهردار در پاسخ به مسئولان رسانه ها گفت: برعکس سایر ادارات در شهرداری بودجه و اعتبار دولتی منظور نمی شود. شهرداری باید بودجه بندی را براساس توانائی درآمدزائی تنظیم کند و پس از تصویب شورای شهر برای اجرا اقدام کند که از بودجه تصویبی ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری است. کراماتی افزود: اما شهرداری از وزارت نفت و دارائی کمک دریافت می کنند. در زمینه دارائی از ۳ درصد ارزش افزوده و از وزارت نفت هم قیر یا معادل ریالی آن برخوردار می شود.

وی بودجه تصویبی شهرداری اوز را در سال ۹۹ حدود ۱۱ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: فروش زمین ها فقط برای کارهای عمرانی و ۹۵ درصد درآمد نوسازی نیز صرف کارهای عمرانی می گردد. در بحث بودجه جاری که حقوق و مزایای کارمندان است در این مقولات جا نمی گیرد. شهردار اوز در مورد کارهای عمرانی گفت: با تلاش همکاران سعی در زیباسازی و عمران شهرداری داریم. میدان مقابل دانشگاه پیام نور با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به پایان می رسد. قبلا قرار بود ساختمان شورای شهر در مقابل بانک سینا ساخته شود اما مکان آن تغییر یافت و مقرر شده است ساختمان شورا در سه طبقه تجاری، اداری و مسکونی احداث گردد. یعنی طبقه اول تجاری، طبقه دوم دفتر شورا و طبقه سوم مهمانسرا ساخته می شود. کراماتی از تعامل و همکاری بین شورای پنجم و شهرداری سخن گفت و افزود: در محل قبلی نیز ساختمان تجاری و مسکونی ساخته می شود. در مورد میدان میوه و تره بار نیز پس از حل مشکل زمین، ساخته خواهد شد.

بالاترین مقام شهرداری ضمن قدردانی از نیکوکاران گفت: بادگیرها و پارک بهجت به سرعت در حال ساخت است و پارک حاشیه ای هم که چراغ های آن تا دانشگاه زده شد نیز ساخته شده و مرکز شهرستان اوز به جایگاه اصلی خویش که زیباترین شهر جنوب فارس بود و باز خواهد گشت. وی گفت: پارک بهجت در ۷ هزار مترمربع در ۲ فاز ساخته می شود که فاز اول در حال اجراست و قسمتی از هزینه آن توسط خیرین پرداخت شده است. زمین و زیرسازی بادگیرها که نماد شهرستان محسوب می شود. توسط شهرداری تامین شده و هزینه ساخت آن توسط نیکوکار محترم مهندس عبدالحمید هنری تامین و پرداخت می شود. گذر فرهنگی هم که ترکیبی از سنت و مدرنیته می باشد نیز در حال اجراست.

وی در پایان از زحمات کارکنان شهرداری، مردم، مسئولان و نیکوکاران تقدیر و تشکر کرد واظهار داشت شهرداری در اوقات اداری پاسخگوی شهروندان عزیز بوده و از پیشنهادات و انتقادهای سازنده استقبال خواهد کرد. همچنین مقرر شد هر ماه یکبار چنین نشستی با اصحاب رسانه مجوز دار برقرار گردد.  


1 دیدگاه

  1. کنار اتش نشانی ساختمان اورژانس

    چرا از ساختمان اورژانس اوز که در کنار اتش نشانی قرار گرفته استفاده نمی شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد