سومین جلسه کمیسیون عمران استان فارس برگزار شد

این جلسه با حضور دکتر رضایی ریس کمیسیون عمران مجلس .مهندس خرمی ریس شورای استان فارس .مهندس صحراییان فرماندار جهرم، اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی استان فارس و چند تن از اعضای شورای استان  برگزار شد.

در این جلسه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم ظرفیت استان فارس را ظرفیت مطلوبی دانست و گفت: باید از این ظرفیت برای ایجاد شغل و رونق اقتصادی استفاده شود.

علی رضا صحرائیان ایجاد زیرساخت ها را رمز رونق اقتصادی عنوان و اظهار امیدواری کرد که نتیجه این جلسه رفع مشکلات عمرانی فارس باشد.

رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: ۱۱۰ هزار عضو شورای شهر و روستا در کشور فعالیت می کنند که ۸۵۰ نفر از آنها در استان فارس که بزرگترین تشکل شورایی کشور را داراست فعالیت دارند.

خرمی شوراها را همانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی نماینده مردم دانست و گفت: اعضای شوراها هم علی رغم اینکه بسیاری از شهرداری ها در استان فارس دچار مشکل مالی هستند باید مشکلات جامعه را بررسی و به اقشار آسیب پذیر توجه ویژه داشته باشد.

در ادامه جلسه اعضای شوراهای شهرها نیز در خصوص مسائل و مشکلات عمرانی شهر خود و استان فارس صحبت کردند و اسماعیلی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی فارس خواستار افزایش سهمیه قیر رایگان برای استان و تسریع در اجرائی شدن طرح های عمرانی استان و توسعه صنعت هوایی و افزایش مالیات بر ارزش افزوده نیز از دیگر مطالبات وی بود.

راستگو یکی از پنج عضو کمیسیون عمران شورای استان و نماینده لارستان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت :

 تقاضاهایی استانی و منطقه ای دارم که عمدتا مربوط به جاده هاست و راستگو به موارد زیر اشاره کرد .

 راستگو با اشاره به پیگیریهای دکتر رضایی گفت جاده جهرم لار و لار به بندرعباس جاده ای استانی و مهم هست و خواستار تسریع آن شد .

و با اشاره به جاده های منطقه ای لارستان که مشکلات زیادی را دارد و حوادث ناگواری هم در این جاده ها می افتد . گفت جاده های بیرم به لار و بیرم به  به ارد وضعیت مناسبی ندارد و همچنین جاده اوز به بنارویه و جویم که جاده امنی نیست و به خصوص قسمت ابتدایی این جاده که گردنه اول اوز میباشد و اقداماتی هم در این جاده ها صورت گرفته ولی هنوز تکمیل نشده  و خواستار کمک در تعریض و بهتر کردن وضعیت این جاده ها شد.

و راستگو دو تقاضای شورایی هم داشت:

  1. طرحهای پیشنهادی در کمیسیون عمران استان را پس از تصویب بپذیرند و در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار دهند .
  2. ایجاد راه ارتباطی بین کمیسیون عمران شورای استان و ریاست کمیسیون عمران مجلس جهت انعکاس مشکلات عمرانی استان فارس.

رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی کشور محدود است گفت: کشور ما ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد که ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خرج هزینه های جاری کشور

می شود و با این احتساب و از آنجا که طرح های عمرانی تعریف شده زیادی در کشور وجود دارد و با کمبود اعتبار مواجه هستیم باید با حمایت ها زمینه ورود بخش خصوصی را در حوزه عمرانی فراهم سازیم.

محمد رضا رضایی شوراها را بازوان توانمند نمایندگان مجلس خواند و گفت: نمایندگان مجلس باید در سطح کلان و ملی طرح ها را دنبال کنند و شوراهای شهرها و روستاها هم امورات جاری شهرها و روستاها را پی گیری نمایند تا کارها سریع تر انجام شود و شاهد اجرائی شدن بیشتر طرح های عمرانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه به استان فارس یک نگاه کشاورزی شده و همین امر موجب عقب افتادن پروژه های عمرانی در این استان گردیده است گفت: متأسفانه در کشور توسعه متوازن وجود ندارد و باید از طریق یک برنامه مدون و ایجاد طرح آمایشی تخصیص اعتبارات انجام گیرد تا از چانه زنی ها و رابطه ها برای جذب اعتبارات کاسته شود.

رضایی هم افزایی در شورای عمرانی استان را بسیار مهم دانست و گفت: با وجود مدیران انقلابی و مدیران توانمند می توان با تسریع در انجام امورات مهم کشوری به مردم انقلابی کشورمان خدمات مطلوب ارائه داد. سپس ایشان توضیحاتی در ارتباط با پروژ ه های عمرانی و تقاضاهای مطرح شده داد و ابراز امیدواری کرد ارتباط مستمری با شورای استان داشته باشد و در برخی جلسات حضور یابد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد