شورای اداری بخش برای برطرف شدن بحران ها

جلسه شورای اداری بخش، روز یک شنبه مورخه ۳۱ تیرماه ۹۷ در سالن بخشداری با حضور روسای ادارات، شوراها، دهیاری ها و معتمدین برگزار شد. در این جلسه هر کدام از مسئولان عملکردهای خود را در این چند ماه اخیر ارائه دادند که اهم آنها عبارتند از:

*میزان تولید و مصرف برق مردم باعث شده است که ساعت دقیق خاموشی ها مشخص نباشد بنابراین مردم باید بیشتر صبر و حوصله به خرج دهند و اداره برق جوابگوی خسارت های ناشی از قطع و وصل برق می باشد.

*با توجه به بحران کم آبی، مردم باید بیشتر از همیشه صرفه جویی کنند و اداره آب اغلب لوله های فرسوده را تعویض و چاه های موجود در منطقه را مرمت و بازسازی کرده است.

*احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب نیز در دستور کار قرار دارد.

*در شورای شهرستان و استان مشکلات از قبیل: جاده اوز گراش، گردنه ورودی اوز و خطوط آنتن دهی موبایل پیگیری شده است و در دست اقدام است.

*به علت گرمی هوا علوفه ها در معرض آتش سوزی هستند بنابراین دهیاران باید اکیپی برای حوادث احتمالی داشته باشند. حفر چاه ها، صدمه های زیادی به سفره های زیرزمینی آب وارد کرده است و این سفره های در حال نابودی هستند.

* کلاس های نهضت سواد آموزی تشکیل و در شناسایی افراد کم سواد و بی سواد همه باید همکاری کنند.

*با استفاده از گیاهان دارویی می توان اشتغالی پایدار داشته باشیم مخصوصا دهیارها و شورا ها باید برای بحران آب و اشتغال به این سمت روی آورند.

* از نانوایی های سطح شهر بازدید به عمل آمده و کسانی که طبق مقررات برای وزن هر شانه که ۲۰۰ گرم است عمل نمی کردند جریمه شده اند.

*در روز چهارشنبه ۳ مرداد ماه مراسم استقبال از خادمان امام رضا در مقابل بیمارستان برگزار است که از عموم مردم دعوت به عمل آید.

* مسکن معلمان دارای مشکل است که عبدالقادر فقیهی خیر بزرگوار  برای دو واحد آن قبول هزینه کرده اند که انتظار می ر ود خیرین دیگری نیز در این عرصه پا گذارند.

*بحث ریختن نخاله ها در حریم راه و جاده ها مخصوصاً در روستاهای کوره و بیدشهر مطرح شد و درخواست گردید که این عمل صورت نگیرد.

*در مورد فوت اتباع بیگانه که اگر در بیمارستان و یا در خانه فوت شدند حتما باید گواهی فوت صادر شود تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

*تشکیل تیم امداد روستایی.

در آخر جلسه محمدحسین آتش فراز بخشدار به تمامی این صحبت ها باسخ گفت و افزود: وجود افاغنه در شهر نیازمند یک مدیریت هوشمندانه است که تعداد آنها نیز در شهر بسیار زیاد است. باید قدردان خیرینی باشیم که در مرمت و بازسازی آب انبارها هزینه می کنند. در بحث گردشگری روستاها که خالی از سکنه می شوند و علت آن را نبود بازار کار دانست در صورتی که شهرک صنعتی اوز تمام زیرساخت های آن آماده است تا نیکوکاران و سرمایه گذاران در آنجا سرمایه گذاری کنند. در مورد اداره اوقاف نیز با مدیرکل صحبت هایی شده است که متاسفانه افراد مشخص شده قبول مسئولیت نکرده اند و همچنان این اداره بدون مسئول می باشد.


1 دیدگاه

  1. محمد خطاب به مسولان. اوز

    جاد ه. ۲. باند ه اوز. گراش باید هرچه. زودتر خط کشی. ودر جاهای. ضروری. حایل جداکننده. سیمانی. نصب. شود. مخصوصا. خط کشی. ان. ضرورت. دارد. وگرنه امکاتصادف. زیاد. شده است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد