طرح ویژه نظارتی شب یلدا ۱۴۰۲

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اوز به مناسبت فرارسیدن شب یلدا افزودند: با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پاییز و فرا رسیدن شب یلدا و به تبع آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالاهایی مانند خشکبار، میوه، شیرینی و گل و با توجه به احتمال افزایش غیرمتعارف قیمت این اجناس در بازار، ضروری است تا واحدهای بازرسی و نظارت، با حداکثر ظرفیت تیم های بازرسی شامل اتحادیه‌های صنفی، گشت‌های مشترک با سازمان‌های ذیربط تشکیل داده و به صورت مستمر، بازار مصرف را کنترل نمایند.

 تثبیت قیمت و حفظ آرامش بازار، همچنین صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از مهم‌ترین اهداف طرح نظارتی شب یلدا است.از این رو تمرکز تیم های بازرسی بر کالاهای پرتقاضای ایام پیشرو بوده و از واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل و خشکبار، میوه، شیرینی و گل بازرسی به عمل خواهد آمد و کسبه رسته های مذکور موظفند ضمن رعایت درصد سود قانونی و همچنین طبق نرخنامه های مصوب و درج قیمت کالاهای عرضه کننده، شرایط خرید مطمئن را برای مصرف کنندگان ایجاد نمایند. بازرسی از واحدهای مذکور به صورت محسوس و نامحسوس توسط تیم های بازرسی ادارات، اتاق اصناف و ناظران افتخاری صورت پذیرفته و با متخلفین برخورد قانونی و تشکیل پرونده تخلف و منجر به ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی خواهد شد.

 همچنین از شهروندان انتظار می رود خرید اقلام موردنیاز شب یلدا را از واحدهای صنفی مطمئن و دارای پروانه کسب تهیه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به شماره های ۰۷۱۵۲۵۱۲۳۱۸ اداره صمت شهرستان و ۰۷۱۵۲۵۱۸۹۷۷ اتاق اصناف شهرستان و ۱۲۴ سامانه شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت تماس حاصل نموده تا با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد. این طرح از تاریخ ۲۵/۰۹/۱۴۰۲ شروع و تا تاریخ ۰۲/۱۰/۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد